بهترین گوشی های اقتصادی

راهنمای خرید بهترین گوشی های اقتصادی شهریور 1402

در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های اقتصادی از برندهای مختلف بپردازیم که می‌توانید در ماه شهریور 1402 خریداری کنید. اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

با وجود این که در سال‌های اخیر مرز بین گوشی های اقتصادی، میانرده و پریمیوم باریک‌تر شده و شاهد عرضه محصولات متنوعی در سطوح مختلف قیمتی و عملکردی هستیم، محصولات ارزان قیمت همچنان بخش پرطرفداری از بازار موبایل به شمار می‌روند.

کمپانی های گوشی‌ساز نیز به‌خوبی به این مساله واقف هستند و به همین جهت در سال‌های اخیر شاهد عرضه محصولات اقتصادی شگفت‌انگیزی به بازار بوده‌ایم. این دسته گوشی‌های ارزان قیمت، مجموعه‌ای از قابلیت‌های بسیار جذاب را با قیمت‌هایی فوق‌العاده رقابتی در اختیار کاربران قرار داده و بدون نیاز به هزینه اضافی، بسیاری نیازهای آن‌ها را پاسخ می‌دهند.

تنوع بیش از حد گوشی های اقتصادی در بازار امروز باعث شده که افرادی که قصد خرید این دسته گوشی ها را داشته باشند، بعضا دچار سردرگمی شده و در تصمیم‌گیری با مشکل روبرو شوند. به همین جهت در ادامه این متن سعی داریم به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های اقتصادی دنیا بپردازیم که در ماه شهریور 1402 می‌توان خرید.

در صورت تمایل همچنین می‌توانید راهنمای خرید بهترین گوشی های میانرده و بهترین پرچمداران شهریور 1402 را نیز در گجت نیوز مطالعه فرمایید.

معرفی بهترین گوشی های ارزان و اقتصادی بازار در شهریور 1402

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های اقتصادی در شهریور ماه 1402 خواهیم پرداخت. این متن در چهار گروه اصلی طبقه‌بندی شده و ارائه خواهد شد. دسته اول، گوشی‌های غیرهوشمند یا نیمه هوشمندی هستند که عموما قیمت بسیار پایینی داشته و تنها قابلیت‌هایی پایه مثل برقراری تماس یا ارسال پیام را انجام می‌‌دهند.

از سوی دیگر، در سه بخش دیگر به بررسی بهترین گوشی های هوشمند اقتصادی بازار می‌پردازیم. با این حال به دلیل محبوبیت برندهای سامسونگ و شیائومی، گوشی‌های این برندها را در دسته‌بندی‌هایی جداگانه معرفی کرده و سرانجام، سایر گوشی‌های ارزشمند و خوش قیمت تولیدشده توسط برندهای دیگر را نیز بررسی خواهیم نمود.

بر این اساس، لیست گوشی های اقتصادی ارائه شده در متن حاضر به‌صورت زیر خواهد بود:

بهترین گوشی های نیمه هوشمند دنیا

لیست بهترین گوشی های نیمه هوشمند دنیا به‌طور کامل توسط محصولات نوکیا احاطه شده است. این گوشی‌های یادآور خاطرات گذشته برای بسیاری افراد نوستالژیک علاقمند به گوشی های موبایل با کاربری ساده هستند.

نوکیا 2660 فلیپ – Nokia 2660 Flip

نوکیا 2660 فلیپ

قیمت: حدود 2.5 میلیون تومان

اگر به دنبال گوشی های فوق‌العاده ارزان با قیمت زیر 3 میلیون تومان باشید، باید در رده گوشی‌های نیمه هوشمند (feature phones) دنبال محصول مورد علاقه خود بگردید. یکی از بهترین محصولات در این دسته، مدل 2660 Flip است که یادآور خاطراتی جذاب برای کاربران نوستالژیک گوشی‌های سیمبیان نوکیاست.

صفحه نمایش اصلی این گوشی رزولوشنی 2.8 اینچی داشته و از پانل‌های QVGA بهره می‌برد. از سوی دیگر، صفحه نمایش ثانویه هم 1.77 اینچی بوده و رزولوشن QQVGA دارد. با بهره‌گیری از این دو صفحه نمایش، مدل 2660 Flip تلفیقی از حس و حال نوستالژیک گوشی های قدیمی نوکیا و کاربری گوشی های مدرن را به کاربران ارائه می‌کند.

گوشی تاشوی جذاب نوکیا همچنین از تراشه Unisoc T107 بهره برده و 48 مگابایت رم دارد. علاوه بر این، ظرفیت حافظه داخلی این دستگاه نیز 128 مگابایت است. همچنین امکان اتصال به شبکه‌های مخابراتی 4G این گوشی نیز قابلیت برقراری تماس‌های باکیفیت و گشت و گذار در اینترنت را فراهم کرده و آن را از دیگر گوشی‌های نیمه هوشمند تاشوی بازار جدا می‌کند. علاوه بر این، نوکیا 2660 فلیپ از رابط کاربری آشنای S30+ بهره می‌برد و تجربه‌ای روان، راحت و بی‌آلایش را به کاربران هدیه می‌کند.

گوشی نیمه هوشمند 2660 Flip از یک باتری قابل تعویض بهره برده و جنس پشت آن از پلی کربنات است. علاوه بر این، طرح‌های ریز به کار رفته در قاب پشتی، حس پریمیوم جذابی به آن می‌بخشد. این گوشی همچنین از جک هدفون، رادیو FM بیسیم یا سیمی و یک درگاه کارت حافظه میکرو اس دی بهره می‌برد که می‌توان از طریق آن به گوش کردن موزیک‌های مختلف پرداخت.

از دیگر امکانات جالب و نوستالژیک گوشی نوکیا 2660 فیلپ هم می‌توان به چراغ قوه، استاندارد IP52 برای مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار و رنگ‌بندی متنوع اشاره کرد. ظرفیت باتری این گوشی نیمه هوشمند دوست‌داشتنی نوکیا برابر با 1450 میلی آمپر ساعت است.

نوکیا 106 (2023) – Nokia 106 (2023)

بهترین گوشی های اقتصادی

قیمت: حدود 800 هزار تومان

اگر از دنیای گوشی های هوشمند اندرویدی هسته شده‌اید و به دنبال محصولی ارزان قیمت برای برقراری تماس و ارسال پیامک هستید، می‌توانید مدل 2023 از گوشی نوکیا 106 را با قیمت زیر یک میلیون تومان تهیه کنید.

این گوشی ضمن این که در ظاهر و کاربری، بسیار ساده طراحی شده، امکان دسترسی به نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی را هم داشته و از این حیث، یک گوشی نیمه هوشمند کامل به شمار می‌رود. به کمک اتصال 4G، این دستگاه قادر است ضمن برقراری تماس‌های باکیفیت، امکان گشت و گذار در اینترنت با سرعت بالا را هم فراهم کند.

صفحه نمایش 1.8 اینچی این گوشی از پانل‌های IPS LCD بهره برده و تصویر و متون را با وضوح و کیفیت بسیار خوبی پیش چشم مخاطبان قرار می‌دهد.

این محصول اقتصادی نوکیا از سیستم عامل S30+ بهره برده و رابط کاربری روانی ارائه می‌دهد. همچنین باتری این دستگاه هم قابل تعویض بوده و نگرانی زمان شارژ طولانی را از بین می‌برد. علاوه بر این، همانند بسیاری گوشی‌های جدید نوکیا، در طراحی پشت این گوشی اقتصادی نیز از طرح‌های ریزی استفاده شده که حس پریمیوم بودن جالبی را به کاربر القا می‌کند.

Nokia 106 2023 همچنین تمامی امکانات مورد نیاز از یک گوشی نیمه هوشمند را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی از رادیو اف ام با اتصال سیمی یا بیسیم بهره برده و با استفاده از درگاه کارت حافظه، امکان نگهداری تعداد زیادی ترک‌های موسیقی را به کاربر می‌دهد.

علاوه بر این، چراغ قوه مجزای تعبیه شده در این گوشی در کنار کسب استاندارد IP52 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت نیز از سایر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود. گوشی نیمه هوشمند و ارزان قیمت نوکیا همچنین از یک باتری 1450 میلی آمپر ساعتی هم بهره می‌برد که شارژدهی بسیار طولانی دارد.

نوکیا 106 با قابلیت‌های متعدد و قیمت فوق‌العاده پایینی که دارد، گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای افرادی به شمار می‌رود که به دنبال یک گوشی برای کاربری پایه هستند و علاقه‌ای به تجملات سیستم عامل اندروید ندارند.

نوکیا 105 (2023) – Nokia 105 (2023) | بهترین گوشی فوق اقصتادی تا یک میلیون تومان!

گوشی نوکیا 105

گوشی Nokia 105 مدل 2023 هم دیگر محصولی است که از تعهد نوکیا به ساخت گوشی های نیمه هوشمند بسیار باکیفیت و خوش قیمت حکایت می‌کند. این گوشی هم از یک صفحه نمایش 1.8 اینچی QQVGA بهره می‌برد و تصاویری روشن و شفاف را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، در این گوشی نوکیا هم از سیستم عامل مطمئن و نوستالژیک S30+ استفاده شده که ضمن ارائه عملکرد قابل قبول، مصرف انرژی بهینه را نیز تضمین می‌کند.

نوکیا در طراحی این محصول، توجه ویژه‌ای به دوام داشته و از بدنه‌ای پلی کربناتی و باکیفیت در آن بهره برده که ضمن ارائه استحکام بالا، حس پریمیوم بودن منحصربفردی را نیز به کاربر القا می‌کند. علاوه بر این، مشابه با دو محصول دیگر حاضر در این لیست، Nokia 105 هم از یک چراغ قوه مجزا و استاندارد IP52 برای مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار استفاده می‌کند.

این گوشی اقتصادی نوکیا همچنین از رادیو FM سیمی یا بیسیم بهره برده و به یک باتری 1000 میلی آمپر ساعتی مجهز است. بنابراین می‌توان انتظار شارژدهی چند روزه را از باتری این گوشی داشت؛ اتفاقی که برای کاربران گوشی‌های هوشمند مدرن به یک آرزو تبدیل شده است.

به‌طور کلی، Nokia 105 (2023) با ارائه کیفیت ساخت مثال زدنی، قابلیت‌های درخور توجه و رابط کاربری سریع و کاربرپسند به گزینه‌ای مطمئن برای علاقمندان به گوشی های نیمه هوشمند تبدیل می‌شود.

بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی

شیائومی با زیربرندهای ردمی و پوکو خود حضوری فعال در بازار محصولات میانرده و اقتصادی دارد. گوشی های سری Redmi، Redmi Note و Poco با ارائه مشخصات درخور توجه با قیمتی بسیار مناسب، ارزش خرید فوق‌العاده‌ای داشته و محصولاتی ارزشمند به شمار می‌روند. در ادامه با برخی از بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی آشنا می‌شویم.

ردمی نوت 11 اس – Redmi Note 11S

ردمی نوت 11 اس

قیمت: حدود 7.5 میلیون تومان

یکی از بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی، ردمی نوت 11 اس است که با طراحی مدرن و جذاب و قیمت بسیار مناسب توانسته به محصولی ارزشمند در بازار تبدیل شود.

این گوشی از یک صفحه نمایش 6.43 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد که کیفیتی بسیار بالا و رنگ‌هایی فوق‌العاده دقیق را نمایش می‌دهد. گوشی اقتصادی شیائومی همچنین از پردازنده Helio G96 مدیاتک بهره می‌برد و عملکرد قابل قبولی در امور روزمره و حتی برخی اپلیکیشن‌های سنگین دارد.

صفحه نمایش Redmi Note 11S قادر به ارائه نرخ نوسازی 90 هرتزی بوده و برای انجام بازی‌های موبایل مناسب خواهد بود. علاوه بر این، مدل پایه این گوشی نیز به 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز خواهد بود.

علاوه بر این، یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی که قادر به ارائه عمر تقریبا یک روزه با هر بار شارژ کامل خواهد بود نیز دیگر ویژگی جذاب این گوشی ارزان و اقتصادی شیائومی است. همچنین شارژ سریع این دستگاه هم با توان 33 وات انجام خواهد شد.

در کنار این مشخصات فنی قابل توجه، دوربین سه‌گانه این گوشی هم دیگر ویژگی جذاب آن به شمار می‌رود. این ماژول دوربین از یک حسگر 108 مگاپیکسلی اصلی در کنار یک واحد فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی، به همراه یک حسگر مخصوص مد پرتره تشکیل می‌شود. همچنین در قسمت جلو نیز شاهد تعبیه یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هستیم که امکان ثبت تصاویر سلفی باکیفیت و پرجزئیاتی را به شما خواهد داد. این مشخصات، ردمی نوت 11 اس را به بهترین گوشی اقتصادی شیائومی از نظر دوربین و کیفیت عکاسی تبدیل می‌کند.

بعلاوه، در اختیار داشتن ان اف سی، جک 3.5 میلیمتری هدفون و رادیو FM هم باعث می‌شوند که محصول جدید اقتصادی شیائومی به گزینه‌ای قابل تامل برای علاقمندان به گوش دادن به موزیک تبدیل شود.

به‌طور کلی اگر دنبال یکی از بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا 9 میلیون تومان می‌گردید، ردمی نوت 11 اس یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست که با مشخصات فنی قابل توجه و قیمت استثنایی پاسخگوی تمام نیازهایتان باشد.

پوکو ام 5 – Poco M5

بهترین گوشی های اقتصادی

قیمت: حدود 6 میلیون تومان

پوکو M5 هم یکی دیگر از بهترین گوشی های هوشمند اقتصادی حال حاضر بازار به شمار می‌رود که قابلیت‌ها و مشخصاتش در کلاسی قیمتی حدود 6 میلیون تومان بی‌رقیب است!

Poco M5 از یک صفحه نمایش 6.58 اینچی IPS با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش، کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای ارائه داده و رنگ‌هایی واقعی را پیش چشم کاربر قرار می‌دهد.

شیائومی همچنین پوکو ام 5 را به پردازنده هلیو G99 مجهز کرده که قادر است بدون هیچ مشکلی از پس تقریبا هر اپلیکیشن سنگینی برآید. همچنین در اختیار داشتن 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی، هم خیالتان را از بابت توانایی‌های مالتی تسکینگ این دستگاه راحت کرده و هم فضای ذخیره‌سازی گسترده‌ای در اختیارتان قرار خواهد داد.

شیائومی همچنین در گوشی جدیدش از یک ماژول دوربین سه‌گانه بهره برده که برای عکسبرداری و ضبط ویدیو در محیط‌های با روشنایی مناسب، عالی است. همچنین ظرفیت باتری این گوشی هم 5000 میلی آمپر ساعت بوده و قادر است با یک بار شارژ، حدودا یک روز کامل شما را همراهی کند.

در کنار این مشخصات، جک هدفون، رادیو اف ام و ان اف سی هم در اختیار شما قرار خواهند داشت تا بتوانید در هر لحظه از موزیک مورد علاقه خود لذت ببرید.

Poco M5 را می‌توان بهترین گوشی اقتصادی شیائومی در حال حاضر دانست که تمامی آن چه کاربران از یک گوشی ارزان قیمت دارند را به‌طور تمام و کمال به آن‌ها ارائه می‌کند.

شیائومی ردمی 10 – Xiaomi Redmi 10 | بهترین گوشی ارزان قیمت و اقتصادی شیائومی

شیائومی ردمی 10

قیمت: حدود 5 میلیون تومان

شیائومی تا کنون بارهای چیره‌دستی خود در ساخت گوشی‌های اقتصادی باکیفیت را به معرض نمایش گذاشته و این بار با Redmi 10 بار دیگر این توانایی خود را به رخ کشیده است.

این محصول یکی از بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی در بازار است که با مشخصات فنی چشمگیر و قیمت استثنایی، ارزش خرید بسیار بالایی پیدا کرده است.

صفحه نمایش این گوشی 90 هرتزی بوده و از پانل‌های ال سی دی با کنتراست فوق‌العاده و رنگ‌های واقعی بهره می‌برد. البته می‌شد انتظار داشت که روشنایی صفحه نمایش کمی بیشتر از این باشد؛ اما در هر صورت، روشنایی این پانل‌ها برای استفاده معمولی کاملا کافی‌ست.

در عوض، سیستم صوتی این گوشی فوق‌العاده عمل کرده و با بهر‌‌ه‌گیری از دو اسپیکر، صدای استریوی ایده‌آلی را به گوش مخاطب می‌رساند که در این کلاس قیمتی بی‌رقیب است.

ردمی 10 همچنین از تراشه مدیاتک جی 88 استفاده می‌کند که تجربه کاربری روانی ارائه کرده و عملکرد ایده‌آلی دارد. البته نمی‌توان انتظار داشت که این تراشه از پس اجرای جدیدترین اپلیکیشن‌ها و سنگین‌ترین بازی‌ها به‌راحتی برآید؛ اما عملکرد آن برای کاربردی عادی کاملا کافی به نظر می‌رسد.

در کنار این مشخصات فنی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با توانایی ارائه یک روز و نیم شارژدهی، دیگر قابلیت جذاب این دستگاه به شمار می‌رود؛ هرچند که شارژ کامل باتری، حدودا دو ساعت زمان نیاز دارد که رکورد چندان جالبی نیست.

ردمی 10 همچنین از یک ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد. با این وجود تنها حسگر اصلی این دستگاه عملکرد قابلی قبولی دارد و سایر دوربین‌ها صرفا برای عقب نماندن این گوشی از قافله محصولات چهار دوربینه تعبیه شده‌اند. همچنین کیفیت تصویربرداری این گوشی هم چندان خیره‌کننده نیست؛ اما برای یک گوشی پنج میلیون تومانی رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود.

به‌طور کلی، گوشی Redmi 10 شیائومی همان انتظاری که از آن می‌رود را به‌طور تمام و کمال برآورده می‌کند. این گوشی، محصولی کاملا متعادل است که توازن فوق‌العاده‌ای بین عملکرد و قیمت برقرار کرده و با هزینه‌ای مناسب، تجربه‌ای عالی برای کاربری روزمره را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

شیائومی ردمی نوت 11 – Xiaomi Redmi Note 11

بهترین گوشی های اقتصادی

قیمت: حدود 7.5 میلیون تومان

با وجود این که ردمی نوت 11 جدیدترین عضو خانواده Redmi Note شیائومی نیست، اما انتخاب ما برای افرادی که به دنبال یک گوشی اندرویدی اقتصادی باکیفیت و با قابلیت‌های جذاب می‌گردند، این دستگاه است. قیمت کمتر از هشت میلیون تومانی ردمی نوت 11 در کنار مشخصات و قابلیت‌هایی که توسط این گوشی ارائه می‌شود، آن را به محصولی بی‌رقیب در میان محصولات هم‌رده تبدیل کرده است.

این گوشی طراحی ساده‌ای داشته و از یک صفحه نمایش فوق‌العاده بهره می‌برد. این صفحه نمایش 6.43 بوده و از پانل‌های اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. پانل به کار رفته در این صفحه نمایش هم نرخ نوسازی 90 هرتزی دارد که برای محصولی با این قیمت، شگفت‌انگیز است.

شیائومی، گوشی Redmi Note 11 را به تراشه اسنپدراگون 680 مجهز کرده که عملکرد بسیار سریعی دارد و حتی بازی‌های سنگین و پرچزئیات را نیز با قدرت و سرعت بالا اجرا می‌کند. همچنین باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن نیز با هر بار شارژ کامل آن قادر به همراهی کاربران به مدت دو روز کامل است و شارژ سریع 33 واتی آن نیز امکان شارژ کامل آن در یک ساعت و 15 دقیقه را فراهم می‌کند.

البته در کنار تمامی مزایای این گوشی، دوربین به کار رفته در آن عملکرد چندان خیره‌کننده‌ای نخواهد داشت. برای مثال، این گوشی هرگز قادر به گرفتن تصاویری با کیفیت قابل رقابت با گوشی‌های گران‌قیمت‌تر نیست. با این وجود، تصاویر ساده و سردستی همچنان با کیفیت قابل قبولی توسط این گوشی ثبت خواهند شد.

از سوی دیگر، رابط کاربری MIUI نیز به لگ‌ها و افت سرعت‌های گاه و بیگاه معروف است. با این حال، شیائومی همواره به‌عنوان یک کمپانی با پشتیبانی نرم افزاری درخور توجه شناخته می‌شده. بنابراین مشکل نرم افزاری این گوشی اقتصادی، احتمالا چندان آزاردهنده نخواهد بود.

بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ

در ادامه معرفی بهترین گوشی های اقتصادی بازار با ارزان ترین قیمت، نوبت به سامسونگ می‌رسد. سامسونگ هم به‌عنوان بزرگترین کمپانی تولیدکننده گوشی های اندرویدی حضوری درخشان در اکثر رده‌های قیمتی بازار دارد. محصولات میانرده این غول کره‌ای همگی از خانواده Galaxy A بوده و عملکردی عالی دارند.

سامسونگ گلکسی ای 03 اس – Samsung Galaxy A03s

گلکسی A03s

قیمت: حدود 4 میلیون تومان

گلکسی A03s نیز یکی از بهترین گوشی های اقتصادی تا 5 میلیون تومان به شمار می‌رود که در مقایسه با قیمت، عملکردی عالی را ارائه می‌کند.

با وجود قیمت حدود 4 میلیون تومانی، ماژول دوربین این دستگاه، سه‌گانه بوده و از یک حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی، یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک حسگر 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده است. دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی بیشترین استفاده را در حین عکسبرداری  دارد. با این وجود سایر حسگرها نیز قادرند بسته به شرایط، عملکرد بسیار مناسبی را ارائه کنند.

در کنار این ماژول اصلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز دیگر قابلیت درخور توجه این گوشی اقتصادی سامسونگ است.

گوشی های گلکسی سامسونگ مدت‌هاست که به در اختیار داشتن نمایشگرهای فوق‌العاده معروف هستند و گلکسی A03s نیز از این قضیه مستثنی نیست. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس بهره می‌برد که قادر به نمایش 16 میلیون رنگ است.

همچنین در کنار این گوشی نیز شاهد تعبیه حسگر اثر انگشت هستیم که به‌خوبی با طراحی مینیمال دستگاه ادغام شده است. در بخش پورت‌ها نیز سامسونگ برای گوشی اقتصادی جدیدش سنگ تمام گذاشته و از درگاه یو اس بی نوع C، جک 3.5 میلیمتری هدفون، بلوتوث 5، تکنولوژی 4G LTE و وای فای 5 پشتیبانی می‌کند.

Galaxy A03s همچنین به یک تراشه هشت هسته‌ای، سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است و می‌توان از طریق کارت حافظه میکرو اس دی، میزان حافظه آن را یک ترابایت دیگر هم ارتقا داد. این کهکشانی ارزان قیمت همچنین از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و با توان 7.75 وات شارژ می‌شود.

بد نیست بدانید که گلکسی A03s یکی از معدود دستگاه‌های میانرده و اقتصادی سامسونگ است که آپدیت اندروید 13 را به‌طور رسمی دریافت کرده است.

سامسونگ گلکسی ای 14 – Samsung Galaxy A14 5G

بهترین گوشی های اقتصادی

قیمت: حدود 5.5 میلیون

یکی از بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ، گلکسی A14 5G است که علیرغم قیمتی بسیار مناسبی که دارد، از نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی بهره برده و ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد.

مهم‌ترین مشخصه سخت افزاری این گوشی سامسونگ، بهره‌مندی از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت است که عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند. علاوه بر این، یک حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی هم در کنار این حسگر به کار رفته که عملکرد آن را تقویت می‌کنند. رزولوشن دوربین سلفی گلکسی ای 14، سیزده مگاپیکسل است.

گوشی اقتصادی جدید سامسونگ همچنین از صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس (1080 در 2408 پیکسل) بهره برده و تمام سطح جلو گوشی را پوشانده است. همچنین به لطف استفاده از پردازنده چهار هسته‌ای قدرتمند و چهار گیگ رم در این گوشی سامسونگ، انجام بازی‌های ویدیویی و حتی استریم محتوا نیز با کیفیت قابل قبولی انجام خواهد شد.

Galaxy A14 همچنین به‌طور پیش‌فرض از یک ترابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. با این وجود می‌توانید با استفاده از درگاه کارت حافظه تعبیه شده در این گوشی، ظرفیت حافظه داخلی را تا سقف یک ترابایت ارتقا دهید.

در کنار درگاه میکرو اس دی، جک 3.5 میلیمتری هدفون و پورت USB-C نیز دیگر مشخصات این گوشی به شمار می‌روند. همچنین ظرفیت باتری این دستگاه نیز برابر 5000 میلی آمپر ساعت بوده و خیالتان را از بابت شارژدهی راحت خواهد کرد.

در بخش شبکه نیز، گوشی جدید و اقتصادی سامسونگ با پشتیبانی از 4G LTE، بلوتوث 5 و وای فای 5، محصولی کامل به شمار می‌رود.

سامسونگ گلکسی ای 13 – Samsung Galaxy A13

گلکسی ای 13

قیمت: حدود 7 میلیون تومان

اگر به دنبال خرید یکی از بهترین گوشی های اقتصادی سال 2023 از برندی سرشناس و مطرح باشید که قیمتی کمتر از 8 میلیون تومان داشته باشد، گلکسی A13 سامسونگ، گزینه‌ای غیرقابل رقابت است.

این گوشی از صفحه نمایشی 6.6 اینچی با پانل‌های ال سی دی PLS TFT تشکیل شده و رزولوشن فول اچ دی پلاس (1080 در 2408 پیکسل) دارد که قادر به نمایش بیش از 16 میلیون رنگ است.

همچنین در داخل این گوشی نیز پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و سه گیگ رم جای گرفته که عملکردی سریع و قدرتمند در امور روزمره را تضمین می‌کند. علاوه بر این، حافظه داخلی این گوشی هم 32 گیگابایتی است و می‌توان با استفاده از درگاه کارت حافظه، ظرفیت را به حداکثر یک ترابایت ارتقا داد.

علاوه بر این، همانند سایر گوشی های کهکشانی سامسونگ، A13 نیز از Samsung Knox بهره برده و با استفاده از چندین لایه امنیتی از اطلاعات حساس شما محافظت می‌کند.

گلکسی A13 همچنین از یک ماژول دوربین چهارگانه باکیفیت بهره می‌برد که متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو، یک دوربین دو مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک واحد فوق عریض 5 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه است. بعلاوه، برای ثبت تصاویر سلفی، دوربینی 8 مگاپیکسلی در قسمت بالای صفحه نمایش تعبیه شده است.

ظرفیت باتری این گوشی اقتصادی سامسونگ برابر با 5000 میلی آمپر ساعت است که تضمین کننده عمر باتری حداقل یک روزه خواهد بود. علاوه بر این، شارژ سریع نیز توسط این گوشی جذاب پشتیبانی می‌شود.

Galaxy A13 همچنین از طریق درگاه USB-C شارژ شده و جک 3.5 میلیمتری هدفون نیز درون آن تعبیه شده است. علاوه بر این، بلوتوث 5.0، وای فای 5 و نسل چهارم فناوری‌های مخابراتی نیز از دیگر قابلیت‌های جذاب این گوشی به شمار می‌روند.

بهترین گوشی های اندرویدی اقتصادی سایر برندها

به جز سامسونگ و شیائومی، برخی برندهای دیگر گوشی‌سازی چینی نیز توانسته‌اند در چند سال اخیر، محصولاتی بسیار ارزشمند با قیمت‌های باورنکردنی را روانه بازار کنند.‌ کمپانی‌های مثل ریلمی، موتورولا، وان پلاس، تی سی ال و نوکیا از جمله برندهایی هستند که در ادامه به معرفی محصولات برگزیده آن‌ها در کلاس قیمتی اقتصادی خواهیم پرداخت.

ریلمی نارزو 50 ای پرایم – Realme Narzo 50A Prime

ریلمی نارزو 50 ای

قیمت: حدود 5.5 میلیون تومان

ریلمی نارزو 50A پرایم هم محصول اقتصادی جذاب دیگری است که ارزش خرید فوق‌العاده‌ای را به نسبت قیمت ارائه می‌کند.

این گوشی از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد که برای استفاده روزمره بسیار مناسب است. علاوه بر این، تراشه Unisoc Tiger T612 هم در کنار 4 گیگ رم در این گوشی به کار رفته و آن را به محصولی کارآمد برای استفاده‌های معمولی تبدیل می‌کند. در این میان، 64 گیگ حافظه داخلی هم فضای کافی برای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهد داد.

همچنین، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در این محصول ریلمی نیز با یک بار شارژ انرژی کافی برای فعالیت یک روز کامل را در اختیارتان قرار خواهد داد.

قابلیت جذاب دیگر این گوشی هم حضور سه دوربین در پشت آن است که تصاویر بسیار باکیفیتی را در نور مناسب به ثبت می‌رسانند. حسگر اصلی به کار رفته در این ماژول دوربین، 50 مگاپیکسلی بوده و در کنار آن هم از یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک حسگر تشخیص عمق استفاده شده است. بعلاوه، دوربین سلفی این گوشی اقتصادی ریلمی هم 8 مگاپیکسلی است.

اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی باکیفیت می‌گردید که عملکرد قابل قبول و طراحی جذابی داشته باشد، بعید است که محصولی بهتر از Realme Narzo 50A Prime را در بازه قیمتی بین 5 تا 6 میلیون تومان پیدا کنید.

وان پلاس نورد ان 100 – OnePlus Nord N100

بهترین گوشی های اقتصادی

قیمت: حدود 4 میلیون تومان

اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی جهان در سال 2023 می‌گردید، وان پلاس نورد N100 یکی از محصولاتی است که باید به‌طور جدی زیر نظر داشته باشید!

این گوشی، طراحی جذابی داشته و از یک صفحه نمایش 6.52 اینچی IPS LCD با نرخ رفرش 60 هرتز و رزولوشن اچ دی پلاس (720 در 1600 پیکسل) بهره می‌برد. با برگرداندن این گوشی نیز می‌توانید رنگ آبی جذاب قاب پشتی و ماژول دوربین سه‌گانه آن را مشاهده کنید.

دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی، تصاویری بسیار باکیفیت را ثبت می‌کند. با این وجود، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک لنز 2 مگاپیکسلی بوکه نیز در کنار آن به کار گرفته شده که گرفتن تصاویر مطلوب در هر شرایط را تضمین کند. در این میان، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار نیز دیگر قابلیت جذاب این گوشی است که برای کلاس قیمتی حدود 4 میلیون تومان عالی به نظر می‌رسد.

وان پلاس در گوشی اقتصادی جدید خود از تراشه اسنپدراگون 460 کوالکام به همراه واحد پردازش گرافیکی Adreno 610 بهره برده است. علاوه بر این، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز سایر مشخصات فنی این گوشی را تشکیل خواهند داد. البته در صورتی که این میزان حافظه برایتان کافی نیست، می‌توانید با استفاده از درگاه کارت حافظه تعبیه شده در آن، میزان حافظه را به اندازه 256 گیگابایت دیگر ارتقا دهید.

OnePlus Nord N100 همچنین از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی بهره می‌برد و به تکنولوژی Face Unlock و حسگر اثر انگشت تعبیه شده در قاب پشتی مجهز است.

گوشی جدید وان پلاس همچنین از پورت USB-C، جک 3.5 میلیمتری هدفون، درگاه سیم کارت و کارت میکرو اس دی بهره می‌برد. البته در صورتی که از هدفون‌های بیسیم استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌جای استفاده از جک هدفون، با استفاده از فناوری بلوتوث 5.0 آن را به گوشی متصل کنید.

گوشی جدید و اقتصادی وان پلاس همچنین از رابط کاربری OxygenOS بر پایه اندروید 10 بهره برده و از وای فای 5 در محدوده فرکانسی 2.4 تا 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

تی سی ال 20 اس ای – TCL 20 SE

تی سی ای 20 اس ای

قیمت: حدود 4.5 میلیون تومان

یکی دیگر از بهترین گوشی های اقتصادی و ارزان بازار هم TCL 20 SE است که کمتر از 5 میلیون تومان قیمت دارد و از یک ماژول چهارتایی دوربین در پشت بهره می‌برد.

حسگر اصلی به کار رفته در این ماژول دوربین، 48 مگاپیکسلی بوده و با استفاده از هوش مصنوعی، امکان ثبت بهترین تصاویر ممکن در هر شرایطی را برایتان فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، یک لنز 5 مگاپیکسلی عریض، یک حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز در کنار حسگر اصلی به کار رفته‌اند تا تنوع بیشتری به عملکرد دوربین این دستگاه بدهند.

علاوه بر این، دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی این گوشی نیز از AI کمک گرفته و امکان ثبت تصاویر سلفی هنری و جذاب را به شما خواهد داد.

صفحه نمایش گوشی تی سی ال 20 اس ای اندازه‌ای 6.82 اینچی داشته و از پانل‌های ال سی دی با پشتیبانی از تکنولوژی NXTVISION بهره خواهد برد. این صفحه نمایش همچنین قادر به نمایش 16.7 میلیون رنگ مجزا بوده و رزولوشن اچ دی پلاس خواهد داشت.

در صورتی که در تمام طول روز به‌طور پیوسته مشغول تماشای محتوا با گوشی اقتصادی جدید تی سی ای باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی، شارژدهی 17 ساعتی داشته باشد.

TCL 20 SE همچنین از 4 گیگ رم بهره خواهد برد و با استفاده از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 460 کوالکام، واحد پردازش گرافیکی آدرنو 610 و 128 گیگ حافظه داخلی، عملکردی قدرتمند را در استفاده‌های معمولی ارائه خواهد داد. TCL همچنین امکان ارتقای حافظه داخلی به اندازه 256 گیگابایت از طریق کارت حافظه را نیز در اختیار کاربران این گوشی قرار داده است.

یکی از مشخصات جالب گوشی اقتصادی تی سی ال، طراحی بسیار زیبا و چشم‌نواز بخش پشتی است که در صورت تابش نور، منظره‌ای شبیه به اشعه‌های خورشید را تولید می‌کند! در قسمت پشت دستگاه همچنین شاهد تعبیه حسگر اثر انگشت هستیم؛ هرچند که این گوشی قابلیت آنلاک شدن به کمک تشخیص چهره را نیز خواهد داشت!

TCL 20 SE همچنین از یک کلید اختصاصی دستیار گوگل بهره خواهد برد و درگاه USB-C، جک 3.5 میلیمتری هدفون، بلوتوث 5، 4G LTE و اندروید 11 نیز از دیگر ویژگی‌های آن به شمار خواهند رفت.

نوکیا جی 20 – Nokia G20

بهترین گوشی های اقتصادی

قیمت: حدود 5 میلیون تومان

نوکیا G20 یکی از ارزشمندترین گوشی های اقتصادی حال حاضر دنیاست که با پیشرفت‌هایی که در مقایسه با G10 داشته، به یک گوشی بسیار بهتر تبدیل شده که در کلاس قیمتی زیر 5 میلیون تومان بی‌رقیب است.

این گوشی از یک صفحه نمایش 6.52 اینچی IPS LCD بهره برده و رزولوشن اچ دی پلاس (720 در 1600 پیکسل) را ارائه می‌کند. علاوه بر این، در قلب G20، تراشه مدیاتک به همراه 4 گیگ رم و حداقل 128 گیگ حافظه داخلی تعبیه شده که سرعت و عملکرد بسیار مناسبی را برای آن رقم می‌زند. این گوشی به باور بسیاری از کارشناسان بهترین گوشی تا 7 میلیون بازار ایران است.

البته نوکیا G20 از سیستم شارژ سریع بی‌بهره خواهد بود. با این حال، باتری حجیم 5050 میلی آمپر ساعتی این دستگاه، نیاز به شارژ سریع را تا حد زیادی در آن از بین خواهد برد.

گوشی نوکیا G20 از سیستم عامل اندروید وان بهره خواهد برد. بنابراین می‌توان انتظار دو سال آپدیت اندروید و سه سال آپدیت‌های امنیتی را از آن داشت. این گوشی به‌طور پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید 11 مجهز بود. با این حال، در سال 2023 آپدیت اندروید 12 هم برای آن عرضه شد و می‌توان انتظار داشت این روند برای نسخه بعدی هم ادامه داشته باشد.

علاوه بر این، تجربه نرم افزاری رابط کاربری این دستگاه نیز فاقد هرگونه نرم افزار اضافی بوده و تجربه‌ای بسیار روان، هم‌تراز با اندروید استوک را ارائه می‌کند.

گوشی اقتصادی نوکیا در دو رنگ مختلف روانه بازار شده و به حسگر اثر انگشت که روی قاب کناری تعبیه شده، مجهز خواهد بود. G20 همچنین موفق به کسب استاندارد IPX2 شده و در برابر پاشش قطره‌های مایع مقاوم خواهد بود. بعلاوه، دوربین چهارگانه این گوشی ارزان قیمت هم از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی تشکیل شده که تصاویری بسیار باکیفیت ثبت می‌کند.

موتو جی 13 – Moto G13

موتو G13

قیمت: حدود 6 میلیون تومان

یکی دیگر از بهترین گوشی های اقتصادی و یکی از بهترین گوشی تا 7 میلیون بازار نیز از شرکت موتورلا است. علیرغم این که شیائومی و سامسونگ، سلاطین کنونی بازار گوشی های ارزان قیمت اندرویدی به شمار رفته و بهترین محصولات در این دسته را روانه بازار می‌کنند؛ اما از برخی محصولات سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه هم نمی‌توان غافل شد! نمونه‌ای از این گوشی‌های ارزان قیمت و باارزش، Moto G13 است که با قیمت حدود 6 میلیون تومانی خود، رقیبی سرسخت برای محصولات ردمی، پوکو و سامسونگ به شمار می‌رود.

این گوشی از تراشه هلیو G85 مدیاتک در کنار 4 گیگ رم و حداقل 128 گیگ حافظه داخلی بهره برده و به‌خوبی قادر به اجرای اپلیکیشن‌های سنگین و بازی‌های پرجزئیات است.

همچنین صفحه نمایش 6.5 اینچی Moto G13 نیز از پانل‌های IPS LCD تشکیل شده و رزولوشن آن 720 در 1600 پیکسل با چگالی 270 پیکسل بر اینچ است که رنگ‌هایی غنی و وضوح تصویری مثال‌زدنی را پیش چشم مخاطب قرار خواهد داد.

این گوشی اقتصادی از یک سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. علاوه بر این، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در کنار حسگر اثر انگشت واقع روی قاب کناری، شتاب سنج و حسگر مجاورت، از جمله قابلیت‌های کلیدی هستند که ارزش خرید موتو جی 13 را ارتقا می‌دهند.

گوشی اقتصادی جدید موتورولا همچنین از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره برده و با توان 20 وات شارژ می‌شود. علاوه بر این، قابلیت‌های اتصالاتی این گوشی کامل است؛ به‌طوری که شاهد پشتیبانی از بلوتوث 5.1، ان اف سی و USB-C 2.0 در آن هستیم.

اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی باارزش را دارید و به دنبال محصولی غیر از گوشی‌های شیائومی یا سامسونگ می‌گردید، شاید بد نباشد نگاهی هم به این گوشی موتورولا بیندازید.

آنر ایکس 8 – Honor X8 | بهترین گوشی اقتصادی تا 9 میلیون

بهترین گوشی های اقتصادی

قیمت: حدود 8 میلیون تومان

گستردگی دنیای گوشی های اندرویدی باعث می‌شود که بتوان محصولاتی با هر کلاس قیمت، ظاهر یا مشخصات فنی را در آن پیدا کرد. به‌عنوان مثال، یکی از بهترین گوشی های ارزان و اقتصادی حال حاضر بازار، آنر ایکس 8 است که تلاش کرده از حیث ظاهری بسیار شبیه به یک آیفون باشد! با توجه به این موارد، این محصول آنر بهترین گوشی تا 9 میلیون تومان محسوب می‌شود.

این گوشی از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی ال سی دی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره می‌برد که در بازه قیمتی زیر ده میلیون تومان، ارزش فراوانی دارد. از سوی دیگر، آنر همچنین این گوشی اقتصادی جذاب را به تراشه مطمئن اسنپدراگون 680 کوالکام مجهز کرده که در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگ حافظه داخلی، عملکرد بسیار مطمئنی را برای آن به همراه می‌آورد.

علاوه بر این، در قسمت پشت Honor X8 شاهد تعبیه چهار دوربین هستیم که البته تنها حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی عریض آن عملکرد در خور توجهی دارد و سایر سنسورها در بهترین حالت، معمولی ارزیابی می‌شوند.

آنر ایکس 8 همچنین از رابط کاربری Magic UI بر پایه اندروید 11 بهره می‌برد و به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی که از شارژ 22.5 واتی پشتیانی می‌کند، مجهز است.

از دیگر مشخصات این گوشی ارزان قیمت آنر می‌توان به حسگر اثر انگشت روی قاب کناری، شتاب سنج، قطب نما، حسگر مجاورت و البته پشتیبانی از خدمات گوگل اشاره کرد.

خرید این گوشی برای افرادی که به دنبال محصولی با قیمت مناسب هستند و از طرفی قصد دارند محصولی به‌ظاهر شبیه به آیفون داشته باشند، به‌شدت توصیه می‌شود.

آنر ایکس 7 ای – Honor X7a

گوشی آنر X7a

قیمت: حدود 5.5 میلیون تومان

آنر X7a هم یکی دیگر از بهترین گوشی های بازار با قیمت زیر 7 میلیون تومان است که ارزش خرید فوق العاده‌ای داشته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.75 اینچی TFT LCD بهره برده و رزولوشنی 720 در 1600 پیکسلی دارد.

علاوه بر این، تراشه Helio G37 مدیاتک به همراه 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی نیز آن را به محصولی مناسب برای انجام امروز روزمره و انجام بازی‌های ویدیویی سبک و متوسط تبدیل می‌کنند. ظرفیت حافظه داخلی Honor X7a قابل ارتقاست. بنابراین نیازی نیست نگران کمبود حافظه داخلی در این دستگاه باشید.

این گوشی به چهار دوربین در پشت مجهز است. حسگر اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی و از نوع عریض است؛ در حالی که سایر دوربین‌ها به ترتیب 5 مگاپیکسلی فوق عریض، دو مگاپیکسلی ماکرو و دو مگاپیکسلی تشخیص عمق هستند. علاوه بر این، دوربین سلفی این دستگاه نیز 8 مگاپیکسلی خواهد بود.

گوشی جدید و اقتصادی هواوی همچنین به یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی مجهز است که با توان 22.5 وات شارژ شده و شارژ معکوس 5 واتی ارائه می‌کند.

این گوشی موبایل همچنین به‌طور پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید 12 مجهز بوده و رابط کاربری Magic UI 6.1 روی آن نصب خواهد بود.

به‌طور کلی، Honor X7a گوشی ارزشمندی با قیمت زیر 6 میلیون تومان است که می‌تواند شما را در تمامی امور روزمره یاری کرده و از پس اکثر امور محوله برآید. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی باکیفیت را دارید، آنر ایکس 7 ای می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای شما باشد.

از یک گوشی ارزان قیمت و اقتصادی چه انتظاری می‌توان داشت؟

گوشی هوشمند ارزان قیمت

طبیعتا اگر در بخش گوشی های نیمه هوشمند به دنبال محصول مورد نظر خود باشید، می‌توانید با قیمت‌های پایین‌تر از سه میلیون تومان گزینه‌های فراوانی را در اختیار داشته باشید. این گوشی‌های البته کاربری بسیار محدودی داشته و از بسیاری قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند مانند امکان نصب اپلیکیشن، دوربین‌های پیشرفته، صفحه نمایش‌های لمسی و باکیفیت و… بی‌بهره هستند.

در عین حال اگر به دنبال گوشی های هوشمند ارزان قیمت اندرویدی باشید، می‌توانید در بازه قیمتی کمتر از ده میلیون تومان، محصولات فوق‌العاده‌ای را پیدا کنید که در مقایسه با قیمت، مشخصات فنی عالی را ارائه می‌کنند.

برخی از مشخصاتی که می‌توانید از یک گوشی هوشمند اقتصادی با قیمت کمتر از ده میلیون تومان انتظار داشته باشید، به شرح زیر هستند:

  • صفحه نمایش‌های با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی که تجربه بصری بسیار خوبی را نسبت به قیمت ارائه می‌کنند. البته پانل به کار رفته در اکثر این محصولات، احتمالا از نوع LCD بوده و دستگاه‌های محدودی در این کلاس قیمتی مجهز به صفحه نمایش ال ای دی به بازار عرضه می‌شوند.
  • باتری‌های بزرگ با ظرفیت حدود 5000 میلی آمپر ساعت که با توان حدود 30 وات شارژ شده و مدت زمانی طولانی کاربر را همراهی می‌کنند. با این وجود نمی‌توانید انتظار شارژ بیسیم را از این دستگاه‌ها داشته باشید.
  • عملکرد فنی قابل توجه نسبت به قیمت که عموما توسط تراشه‌های سری 4 یا سری 6 اسنپدراگون یا چیپست‌های میانرده مدیاتک تامین می‌شود.
  • ثبت تصاویر باکیفیت با استفاده ماژول‌های دوربین سه‌گانه یا چهارگانه در پشت که معمولا از حسگرهای اصلی قدرتمندتر و دوربین‌های جانبی ضعیف بهره می‌برند.
  • استاندارد ضعیف مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت؛ مانند IP52. در عین حال، بسیاری گوشی های حاضر در این کلاس قیمتی، فاقد هرگونه استاندارد مقاومتی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*