وسایل ضروری خودرو در فصل سرد

وسایل ضروری که قبل از رسیدن فصل سرد باید حتما در خودرو خود داشته باشید

از آنجا که فاصله کمی تا شروع فصل سرد سال داریم، در ادامه به برخی از وسایل ضروری می‌پردازیم که هر راننده‌ای باید در خودرو خود داشته باشد.

تنها چند روز تا آغاز رسمی فصل‌های سرد سال باقی مانده است و بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، احتمال دارد حتی از همین الان رسیدن فصل پاییز را حس کرده باشید. در نتیجه، حالا بهترین فرصت است تا مطمئن شوید که تعدادی از وسایل ضروری را در خودرو خود دارید؛ حتی اگر کل استفاده شما از خودرو به رفت و آمدهای روزانه داخل شهر خلاصه می‌شود هم نگهداری این موارد اساسی در روز مبادا به کمکتان خواهد آمد.

وسایل ضروری خودرو برای فصل سرد سال

ابزارهای کاربردی خودرو برای فصل سرد

وسایل ضروری خودرو در فصل سرد

برای فصول سرد اول از همه باید ابزارهایی کاربردی مثل یخ‌شکن شیشه خودرو و کیت پنچرگیری را داشته باشید. این‌ها ابزارهایی اساسی‌اند که عدم تهیه آن‌ها برای خودرویتان جای توجیه ندارد. پمپ باد هم یکی دیگر از وسایل لازم است که اگر لاستیک زاپاس برای تعویض فوری نداشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید؛ آن هم به روشی ساده با اتصال به فندکی. حتی می‌توان اسپری ترمیم‌کننده لاستیک در کنار موارد مذکور برای رفع پنجری تهیه کرد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای لاستیک خودرو در آب و هوای سرد پیش رو، جایی برای نگرانی باقی نماند.

همچنین خرید یک بیل تاشو جمع و جور باید در اولویت رانندگان قرار بگیرد، خصوصاً اگر ساکن منطقه‌ای باشند که با برف غریبه نیست. به هر حال، در درجه اول برای پنچرگیری، چک کردن کاپوت و… باید برف مزاحم را کنار بزنید تا بتوانید کار خود را پیش ببرید. ساکنان مناطق سردسیر برفی همچنین در صورتی که فضای کافی در خودرو خود دارند، نباید از زنجیر چرخ و یک کیسه شن برای بهبود چسبندگی تایرها روی سطح زمین غافل شوند.

وسایل الکترونیکی

وسایل ضروری خودرو در فصل سرد

گیر کردن وسط جاده در هوای برفی، به‌خصوص در تاریکی شب می‌تواند کابوس هر راننده‌ای باشد. اینجا است که راننده نیاز به منبع نور پیدا می‌کند و اگر از قبل چراغ قوه یا چراغ هدلامپ ال‌ای‌دی در خودرو خود نگه داشته باشد، توانایی تامین نور مورد نیاز را خواهد داشت. البته بهتر است به‌جای چراغ قوه با باتری قلیایی، نمونه‌ای با باتری لیتیومی تهیه کنید؛ از آنجا که باتری‌های قلیایی ممکن است در دمای به‌شدت پایین یخ بزنند.

از جمله وسایل الکترونیکی دیگر که لازمه هر خودرویی‌اند باید به شارژر گوشی موبایل اشاره کرد؛ چه بهتر می‌شود اگر حتی یک شارژر دیگر جهت اطمینان در ماشین داشته باشید. همچنین کابل باتری به باتری را می‌توان جزو لوازم جانبی الکتریکی ضروری برای خودرو در فصل سرد سال دانست که در برخی از موقعیت‌های خاص می‌تواند شما را نجات بدهد؛ مثلاً فرض کنید باتری بر اثر سرمای بیش از حد از کار افتاده است و راننده دیگری برای کمک به شما می‌آید، اما کابل همراه خود ندارد.

لباس گرم

وسایل ضروری خودرو در فصل سرد

بی‌شک وقتی در سرمای زمستان با خودرویتان وارد جاده شده‌اید، حتماً از قبل لباس گرم به تن کرده‌اید. با وجود این، احتمالاً پیش‌فرضتان این بوده است که کل مسیر را تا رسیدن به مقصد داخل کابین خودرو به سر خواهید برد و برای زمانی که مجبور به خروج از خودرو می‌شوید، تدارکاتی ندیده‌اید. به همین خاطر، باید به اهمیت دقت در انتخاب نوع کلاه، دستکش و سایر لباس‌های گرم اشاره کرد؛ مثلاً کلاهی که صرف نظر از زیبایی ظاهری، بتواند بخش عمده سرتان را بپوشاند یا دستکش ضخیمی که بتواند دست‌هایتان را گرم کند، اما به اندازه‌ای ضخامت نداشته باشد که نتوان با آن برخی از کارها را انجام داد.

شما کاربران گجت نیوز چه وسایل ضروری دیگری برای خودرو در فصل سرد سال توصیه می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*