سرعت اینترنت 5G آیفون ۱۵ پرو

سرعت اینترنت 5G آیفون ۱۵ پرو افزایش چشمگیری داشته است

طبق بررسی‌ها سرعت اینترنت 5G آیفون ۱۵ پرو ۲۴ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۴ پرو شده و یک فیلم ۱ گیگابایتی را در عرض ۳۰ ثانیه دانلود می‌کند!

در رویداد “Wonderlust” اپل که با محوریت رونمایی از آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در روز سه‌شنبه برگزار شد، تمرکز اصلی روی معرفی تراشه توانمند A17 Pro و استفاده از فریم تیتانیومی روی دو مدل پرو این خانواده بود. اما یکی از پیشرفت‌های چشمگیر گوشی‌های اپل که از چشم ما دور مانده، ظاهرا مودم به‌کار رفته در زیر پوست آن است. چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد سرعت اینترنت 5G آیفون ۱۵ پرو افزایش قابل توجهی نسبت به مدل قبلی، آیفون ۱۴ پرو داشته است.

سرعت دانلود آیفون ۱۵ پرو چقدر است؟

با توجه به نتایج آنالیزی که تیم تحقیقاتی SpeedSmart روی وبلاگ خودش قرار داده،‌ گوشی iPhone 15 Pro اپل می‌تواند متوسط سرعت دانلود ۲۵۵ مگابیت بر ثانیه‌ای (معادل ۳۲ مگابایت بر ثانیه) را بر بستر اینترنت 5G فراهم کند. این به‌معنای سرعتی ۲۴ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید یک فیلم با حجم ۱ گیگابایت را روی گوشی خود دانلود کنید، فقط به ۳۰ ثانیه زمان احتیاج خواهید داشت!

فراموش نکنید که سرعت اینترنت آیفون شما می‌تواند با توجه به میزان پوشش‌دهی آنتن در محلی که در آن هستید، فعالیت اپلیکیشن‌های آنلاین در پس زمینه گوشی و خدمات شرکت مخابراتی که از آن استفاده می‌کنید، متفاوت باشد. این آزمون روی سه شبکه مخابراتی AT&T و T-Mobile و Verizon گرفته شده است. که نتایج آن را می‌توانید در تصویر زیر ببینید. البته این احتمال وجود دارد که ویژگی‌های آی او اس ۱۷ ، به بهبود وضعیت اینترنت گوشی آیفون ۱۵ پرو کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

آخرین گزارش اسپید تست از وضعیت سرعت اینترنت ایران منتشر شد

سرعت اینترنت 5G آیفون ۱۵ پرو

همه این‌ها به‌لطف حضور مودم اسنپدراگون X70 کوالکام به‌دست آمده است. این جدیدترین مودم 5G شرکت کوالکام برای گوشی‌های هوشمند است که انرژی کارآمد، کاهش تاخیر و بهبود پوشش‌دهی آنتن را تضمین می‌کند. این درحالیست که نسل قبلی آیفون‌های اپل به مودم قدیمی‌تر اسنپدراگون X65 مجهز بودند. اسنپدراگون ایکس ۷۰ دقیقا همان مودمی است که به‌واسطه چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌زیر قاب گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مثل گلکسی S23 Ultra نیز حضور دارد.

پیش از معرفی آیفون‌های جدید، شایعاتی مبنی بر توسعه یک مودم 5G توسط خود اپل برای جایگزین شدن با مودم‌های شرکت کوالکام شنیده می‌شد. این کار می‌تواند سودآوری فروش آیفون‌ها را برای اپل افزایش دهد. اما سوال اینجاست که آیا اپل می‌توانست بدون کمک گرفتن از کوالکام، با سرعت اینترنت 5G آیفون ۱۵ پرو رکورد خودش را جابجا کند؟ بر اساس قراردادی که اپل با کوالکام منعقد کرده، این دو شرکت حداقل تا ۳ سال آینده با یکدیگر همکاری خواهند کرد و خبری از مودم داخلی اپل نیست.

کوالکام همچنین چند روز پیش بود از Snapdragon 5G Modem-RF Systems برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد که طی سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ در آیفون‌های اپل به‌کار خواهد رفت. اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب درآید، در آیفون ۱۸ می‌توانیم شاهد حضور این مودم فوق پیشرفته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*