سنگ عجیب در مریخ

کاوشگر ناسا تصویری از یک سنگ عجیب در مریخ را به زمین ارسال کرد

کاوشگر ناسا تصویری از یک سنگ عجیب در مریخ را به زمین ارسال کرد. در ادامه جزئیات تصاویر جدید ثبت شده توسط مریخ نورد استقامت در سیاره سرخ را بررسی خواهیم کرد.

ناسا در تاریخ 18 فوریه سال 2021 توانست با موفقیت مریخ نورد استقامت را روی سیاره سرخ فرود آورد. این مریخ نورد مدتی بعد خود را به دهانه جیزرو رساند و این منطقه را برای کشف نشانه‌هایی از حیات باستانی مورد بررسی قرار داده است. این کاوشگر رباتیک ناسا طی این مدت از سیاره سرخ تصاویر متعددی را ثبت کرده که در آنها اشکال عجیبی دیده می‌شوند؛ جدیدترین تصاویر کاوشگر استقامت نیز وجود یک تکه سنگ عجیب در مریخ را نشان می‌دهد.

تصویری از یک سنگ عجیب در مریخ

مریخ نورد استقامت به‌تازگی تصاویری جدیدی را به زمین ارسال کرده که در بین آنها یک جفت سنگ عجیب به‌چشم می‌خورد که به یک آووکادو شباهت دارد. در این تصویر دو نیمه برش خورده مشابه آووکادو دیده می‌شود.

سنگ عجیب در مریخ

این تصویر که برای آن نام آووکادوی مریخی را در نظر گرفتند توسط دوربین Mastcam-Z کاوشگر استقامت به ثبت رسیده است. دوربین Mastcam-Z یک جفت دوربین ویژه بوده که در بخش بالایی استقامت نصب شده است.

مریخ نورد استقامت همچنان در حال کاوش دهانه جیزرو مریخ است؛ این دهانه که عرض آن به 45 کیلومتر می‌رسد، در میلیاردها سال قبل یک دریاچه بزرگ و یک دلتای رودخانه‌ای بود. در این ماموریت، بالگرد مریخی نبوغ نیز به کاوشگر استقامت کمک می‌کند تا بتواند محیط باستانی خود را به‌خوبی مورد بررسی قرار داده و نمونه‌هایی را برای ارسال به زمین جمع‌آوری کند.

سنگ عجیب در مریخ

مریخ نورد استقامت علاوه بر آووکادوی مریخ، مدتی قبل تصاویری نظیر یک تخته سنگ مشابه خرچنگ و سنگی مشابه بال کوسه را نیز به ثبت رسانده است. همچنین در مجموعه تصاویر جالب این کاوشگر از صخره‌های جالب، یک سنگ به شکل دونات با حفره‌ای در مرکز آن نیز به چشم می‌خورد که دانشمندان آن را مربوط به قطعات باقی مانده از یک شهاب سنگ بزرگ می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*