پایان کار توییتر در ایران

پایان کار توییتر در ایران؛ شبکه اجتماعی ایکس برای همه پولی می‌شود

ایلان ماسک دوباره با یک تصمیم جنجالی دیگر به صدر اخبار آمده و حالا می‌خواهد توییتر را برای تمام کاربران پولی کند. این یعنی به زودی کار شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر در ایران تمام می‌شود.

داشتن دغدغه درباره آینده شبکه‌های اجتماعی محبوب، به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما ایرانی‌ها تبدیل شده و دیگر به اخبار پایان کار یک شبکه اجتماعی عادت کرده‌ایم! تازه‌ترین اخبار تکنولوژی نشان می‌دهند ایلان ماسک نقشه‌های شومی برای توییتر دارد و می‌خواهد این پلتفرم را به صورت کامل پولی کند. این یعنی در صورت اجرایی شدن این نقشه ایلان ماسک، میلیون‌ها کاربر ایرانی دیگر نمی‌توانند به شبکه اجتماعی محبوبشان دسترسی داشته باشند.

ایکس درآمدی ندارد و با ربات‌ها دست و پنجه نرم می‌کند!

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک تمام کاربران را مجبور به پرداخت مبلغی ماهیانه برای استفاده از توییتر یا همان ایکس مجبور کند. ماسک چندی پیش اعلام کرده بود که درآمدش از تبلیغات ۶۰ درصد کاهش یافته است. او دلیل این کاهش را تلاش گروه‌های تندرو می‌داند.

پولی شدن توییتر

پولی شدن توییتر قطعا باعث عصبانیت میلیون‌ها نفر از کاربران این شبکه اجتماعی خواهد شد.

ایلان ماسک در کنار گروه‌های تندرو، بات‌های موجود در توییتر را یکی از مهم‌ترین دلایل افت درامدش می‌داند. او تصور می‌کند با پرداخت مبلغی اندک، می‌تواند مشکل حضور ربات‌ها در توییتر را برای همیشه از بین ببرد و درآمد ایکس را بیشتر کند.

نکته قابل توجه این است که کمتر شبکه اجتماعی در جهان وجود دارد که به صورت کامل پولی است. شبکه‌های اجتماعی پولی معمولا محبوبیت زیادی ندارد و کاربری‌های خاصی دارند. در حال حاضر هزینه توییتر بلو ماهانه ۸ دلار است و ماسک هزینه استفاده از توییتر معمولی را کمتر از ۸ دلار تنظیم خواهد کرد.

در صورت پولی شدن توییتر چه اتفاقی برای کاربران ایرانی می‌افتد؟

احتمالا ماسک چیزی کمتر از ۵ دلار برای استفاده از توییتر تعیین کند. این هزینه برای کاربران ایرانی خیلی زیاد نیست اما چالش‌های بیشمار پرداخت‌های دلاری، می‌توانند استفاده از توییتر را به کاری غیرممکن برای اکثر کاربران ایرانی تبدیل کنند.

در حال حاضر درگاه‌های واسطه زیادی وجود دارند که می‌تواند به کاربران برای پرداخت‌های دلاری کمک کنند اما این واسطه‌ها، معمولا سود خودشان را هم روی هزینه پرداختی می‌کشند تا در صورت پولی شدن، استفاده از توییتر برای کاربران ایرانی، گران‌تر از کاربران دیگر کشورها تمام شود.

با توجه به این شرایط، احتمالا با پولی شدن توییتر بسیاری از کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی به پلتفرم‌های دیگری مانند بلو اسکای یا تردز مهاجرت کنند.

نظر شما در مورد پولی شدن توییتر برای تمام کاربران چیست؟ آیا حاضر هستید برای استفاده از یک شبکه اجتماعی، ماهانه چند صد هزار تومان پرداخت کنید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.