گوگل مپ فیلیپ پکسون

گوگل مپ با آدرس دادن اشتباه، جان یک انسان را گرفت

مردی در آمریکا با آدرس دادن اشتباه گوگل مپ، به سمت یک پل تخریب شده رانندگی کرد و با سقوط در رودخانه، غرق شد.

امروز یکی از عجیب‌ترین اخبار تکنولوژی منتشر شد. اعضای خانواده مردی که سال قبل در کارولینای جنوبی درگذشت، از کمپانی Google بابت آدرس دادن اشتباه گوگل مپ شکایت کردند. فیلیپ پکسون (Philip Paxson) در سپتامبر 2022 با خودروی جیپ خود، روی یک پل تخریب شده رفت و پس از سقوطی 6 متری، جان باخت. حالا شاکیان مدعی‌اند که اپلیکیشن Google Maps او را به این مسیر مرگبار هدایت کرده است.

آدرس دادن اشتباه گوگل مپ،‌ آدم‌ها را به کشتن می‌دهد!

بر اساس این شکوائیه، ساکنان منطقه هیکوری (Hickory) بارها نگرانی خود را بابت هدایت رانندگان توسط گوگل مپس به سمت این پل، ابراز کرده بودند؛ پلی که پس از تخریب بخش‌هایی از آن در سال 2013، بدون تعمیر رها شده بود و هیچ مانع یا علایم هشدار دهنده‌ای هم نداشت.

آدرس دادن اشتباه گوگل مپ

به‌گفته‌ی رابرت زیمرمن، وکیل خانواده: «افراد محلی به‌دفعات خواستار تعمیر یا بستن کامل این پل شده بودند؛ پیش از آنکه کسی مجروح یا کشته شود. ولی خواسته آن‌ها بی‌پاسخ ماند. گوگل هم با وجود درخواست‌ها برای نشان مسدود زدن به این پل، از اصلاح مسیر در برنامه Maps غفلت کرد و در تمام این سال‌ها، رانندگان را به سمت یک پل تخریب شده هدایت می‌کرد».

خانواده پکسون علاوه بر گوگل، از آلفابت (کمپانی مادر گوگل) و دو شرکت راهداری محلی که مسئولیت نگهداری و بازسازی پل را برعهده داشتند نیز شکایت کرده است.

آدرس دادن اشتباه گوگل مپ

آلیشا، همسر فیلیپ پکسون دراین‌باره می‌گوید: «ما می‌خواهیم صدایمان شنیده شود. دو دختر 9 و 7 ساله من، امسال روز پدر را بدون پدر خود سپری کردند؛ روزی را که باید با فیلیپ می‌گذراندند و جشن می‌گرفتند. آن‌ها از من می‌پرسند چرا و چگونه پدرمان مُرد و من نمی‌دانم چطور به آن‌ها توضیح دهم؛ چون برای خودم هم قابل درک نیست چگونه جان مردم برای متولیان مسیریابی GPS و مسئولان بازسازی پل، تا این حد بی‌اهمیت است. هیچ‌کس نباید این‌گونه عزیزانش را از دست بدهد».

در واکنش، گوگل ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده پکسون، هدفش را ارائه اطلاعات مسیریابی دقیق عنوان کرده و از بررسی این شکوائیه توسط کارشناسان خود خبر داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*