امکانات پنهان PS5

امکانات پنهان در PS5 که از آن بی اطلاع هستید

در این مطلب به امکانات مخفی و پنهان در PS5 می‌پردازیم. اگر با رابط کاربری پلی استیشن به‌طور کامل آشنا نیستید در ادامه همراه ما باشید.

حدودا 4 سالی است که پلی استیشن 5 عرضه شده و اگر این کنسول را خریداری کرده باشید، تقریبا الان با تمامی امکانات اصلی آن آشنا شده‌اید.

به‌طور کلی کار کردن با رابط کاربری پلی استیشن 5 نسبتا ساده است. دانلود و اجرای بازی‌ها ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین عملی است که شما با کنسول پلی استیشن 5 انجام می‌دهید. همچنین شما می‌توانید با PS5 به تماشای برنامه‌های سرگرمی و ارتباط آنلاین با دوستانتان بپردازید.

با امکانات پنهان PS5 آشنا شوید

یک‌سری از امکانات مخفی PS5 در دل رابط کاربری این کنسول نسل نهمی قرار داده شده‌اند که ممکن است تا به حال به آن‌ها توجه نکرده باشید. اگرچه این موارد در نحوه ارتباط شما با کنسول تحول بزرگی ایجاد نمی‌کنند، اما می‌توانند کار کردن با پلی استیشن 5 را برای شما راحت‌تر کنند.

وجود بازی‌های رایگان

تقریبا همه دارندگان پلی استیشن از بازی‌های رایگان عرضه شده برای این کنسول خبر دارند؛ بازی‌هایی نظیر Apex Legends ،Fortnite ،Genshin Impact و… اما جالب است بدانید تا به امروز حدود 100 بازی رایگان برای پلی استیشن 5 در ژانرهای مختلف عرضه شده که با گشتن بین آن‌ها قطعا یکی دو مورد قابل توجه را پیدا خواهید کرد. برای دسترسی به این بازی‌های رایگان کافیست در هوم اسکرین به قسمت فروشگاه مراجعه کنید و در پایان لیست فروشگاه وارد قسمت بازی‌های رایگان (Free Games) شوید.

امکانات مخفی PS5

ایجاد تنظیمات پیش فرض برای بازی‌ها

یکی از امکانات پنهان PS5 توانایی ایجاد تنظیمات پیش‌فرض برای بازی‌ها و برنامه‌ها است که در صورت شخصی‌سازی کردن آن‌ها زمان زیادی را صرفه‌جویی خواهید کرد، برای دسترسی به این تنظیمات کافیست در تنظیمات پلی استیشن خود به قسمت سیوها و تنظیمات بازی/برنامه‌ها وارد شده و سپس به پنجره تنظیمات بازی مراجعه کنید.

امکانات پنهان PS5

در این بخش شما می‌توانید به تنظیماتی نظیر درجه سختی بازی‌ها، حالت رزولوشن یا پرفورمنس، کنترل‌های معکوس برای دید اول شخص و سوم شخص و تنظیمات زیرنویس دسترسی پیدا کنید. با شخصی‌سازی این موارد سبب اعمال آن‌ها روی اکثر بازی‌های خود می‌شوید؛ اما گاها پیش می‌آید که برخی بازی‌ها از این قابلیت کنسول پشتیبانی نمی‌کنند و شما مجبورید که این تنظیمات را مجددا در داخل بازی تغییر دهید.

وجود صدای سه بعدی 3D برای تلویزیون

یکی از امکانات پنهان PS5 توانایی پخش صدای سه بعدی از طریق بلندگوهای تلویزیون است.

در هنگام معرفی پلی استیشن 5 تمرکز خاصی روی طراحی فرکانس‌های 3 بعدی صدا و استفاده از هدست مخصوص پلی استیشن وجود داشت که با گذشت زمان سونی سعی کرد این قابلیت را با یک بروزرسانی در بلندگوهای تلویزیون شبیه‌سازی کند. اگرچه نتیجه نهایی کار به کیفیت اسپیکرهای تلویزیون شما خیلی وابسته است، اما تا حدی می‌توانید از صدای فراگیر ایجاد شده لذت ببرید.

امکانات پنهان PS5

برای فعال‌سازی این قابلیت مخفی PS5 کافیست به قسمت تنظیمات صدای کنسول بروید و تیک گزینه Enable 3D Audio for TV Speakers را بزنید. اگر از نحوه جدید پخش صدا رضایت ندارید و برخی از فرکانس‌های صدا را نمی‌شنوید، می‌توانید مجددا این گزینه را خاموش کنید.

غیر فعال کردن ضبط ویدیو هنگام باز کردن تروفی‌های جدید

به‌صورت پیش فرض، پلی استیشن 5 تمامی دستاوردهای شما در بخش تروفی را مهم تلقی می‌کند و برای ثبت این لحظات یک ویدیوی چند ثانیه‌ای از صفحه شما ضبط می‌کند که در گالری مدیا قابل مشاهده هستند.

اگر استریمر نیستید و این ویدیوها به کارتان نمی‌آید، فعال بودن این قابلیت سبب اشغال شدن مقدار زیادی از حافظه دستگاه شما خواهد شد.

امکانات پنهان PS5

برای خاموش کردن این قابلیت PS5 به منوی تروفی‌ها در قسمت ضبط و پخش مدیا بروید. در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که آیا می‌خواهید در هنگام دریافت تروفی جدید از صفحه شما فیلم گرفته شود یا خیر. همچنین در این قسمت، گزینه‌های مرتبط با درجه تروفی و مدت زمان ویدیو در اختیار شما قرار دارند که می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید.

دانلود بازی‌ها پلی استیشن 5 به‌وسیله کامپیوتر یا گوشی موبایل

شما می‌توانید بازی‌های پلی استیشن را به روش‌های مختلف خریداری و دانلود کنید. اگر بازی PS5 را از طریق برنامه پلی استیشن روی مرورگر وب خریداری کرده باشید، می‌توانید آن را مستقیما روی کنسول خود نصب کنید.

برای این کار کافیست در برنامه، بازی را که خریداری کرده‌اید انتخاب و گزینه دانلود به کنسول را بزنید. در وب به بخش پروفایل خود بروید، گزینه کتابخانه بازی‌های من را انتخاب کنید و بازی که می‌خواهید را پیدا و گزینه دانلود به ‌PS5 را بزنید. با این شرایط اگر پلی استیشن 5 شما در حالت استراحت قرار داشته باشد، روشن شده و شروع به دانلود بازی می‌کند.

اتصال ماوس و کیبورد به پلی استیشن 5

یکی از امکانات پنهان PS5 توانایی اتصال ماوس و کیبورد کامپیوتر به این کنسول است. اگرچه مادربورد پلی استیشن 5 از هدست‌های بلوتوثی پشتیبانی نمی‌کند، اما توانایی دریافت فرکانس ماوس و کیبوردهای بلوتوثی را از طریق دانگل دارد. اکثر ماوس و کیبوردهای بلوتوثی با پلی استیشن 5 سازگار هستند. با استفاده از ماوس و کیبورد می‌توانید در بازی‌هایی مثل کالاف دیوتی عملکرد بهتری داشته باشید. البته تا به امروز تنها شمار محدودی از بازی‌های پلی استیشن 5 از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند، اما وجود ماوس و کیبورد برای استفاده از مرورگر پلی استیشن 5 و همچنین مکالمات طولانی با سایر گیمرها بسیار کارآمد خواهد بود.

غیر فعال کردن ویژگی‌های جدید دوال سنس

قابلیت‌های بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق‌پذیر جزو جالب‌ترین نکات طراحی دسته پلی استیشن 5 هستند؛ اما اگر وجود این قابلیت‌ها برای شما اهمیتی ندارد یا عمر بیشتر باتری را به این موارد ترجیح می‌دهید، می‌توانید در منوی دسترسی‌پذیری یا لوازم جانبی، شدت این موارد را کم یا به‌طور کامل آن‌ها را غیر فعال کنید.

امکانات پنهان PS5

قطع کردن تمامی صدا‌ها

دکمه Mute موجود روی دسته دوال سنس برای غیر فعال‌سازی میکروفون دسته ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های جالب دکمه mute آن است که با نگه داشتن آن تمامی صداهای خروجی از دسته و تلویزیون به‌طور کامل قطع می‌شوند.

امکانات مخفی PS5

فعال کردن هشدار اسپویل

اگر در حین مشاهده اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای دوستان خود نگران اسپویل شدن محتوای داستانی بازی‌ها هستید، می‌توانید با مراجعه به بخش سیوها و تنظیمات بازی/برنامه‌ها در منوی هشدار اسپویل گزینه Warn About Game Spoilers را روشن کنید.

قطع کردن موسیقی منوی هوم اسکرین پلی استیشن 5

یکی از ویژگی‌های جذاب رابط کاربری پلی استیشن 5 پخش موسیقی متن بازی‌های مختلف است. هنگامی که شما نشانگر دسته را روی یک بازی قرار می‌دهید قطعه‌ای از موسیقی متن آن بازی برای شما پخش خواهد شد.

اگر این ویژگی را دوست ندارید و می‌خواهید آن را غیر فعال کنید، کافیست در تنظیمات صدای کنسول، گزینه Home Screen Music را غیر فعال کنید.

استفاده از تایپ صوتی پلی استیشن 5

اگر برای تایپ کردن پیام‌های خود در ps5 با مشکل جابه‌جایی بین حروف صفحه کلید مواجه‌اید می‌توانید با انتخاب گزینه میکروفون روی صفحه کلید، از میکروفون داخلی دوال سنس برای تایپ کردن کمک بگیرید. سرعت و دقت دوال سنس در این زمینه کاملا راضی‌کننده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*