نگاهی به برنامه غول های دنیای موبایل برای نمایشگاه MWC 2016

کنگره جهانی موبایل بارسلون که به اختصار MWC ( مخفف : Mobile World Congress ) نامیده می شود، یکی از بزرگترین رویداد های مرتبط با تکنولوژی موبایل در جهان است که همه ساله در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می گردد.کمپانی های بزرگ صنعت موبایل هر سال در این نمایشگاه گرد هم می آیند تا از آخرین محصولات و دستاوردهای خود در این نمایشگاه رونمایی کنند.امسال هم نمایشگاه MWC 2016 از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ فوریه ( سوم تا ششم اسفند ) برگزار خواهد شد.به همین جهت در این مطلب نگاهی داریم به برنامه غول های دنیای موبایل برای نمایشگاه MWC 2016.با گجت نیوز همراه باشید تا مروری بر محصولات احتمالی هفت کمپانی سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، هوآوی، سونی، مایکروسافت و شیائومی در رویداد MWC 2016 داشته باشیم.

سامسونگ

1

سامسونگ شرکتی است که در کنگره جهانی موبایل امسال توجه عموم افراد را به سمت و سوی خود جلب می‌کند. قرار است این شرکت کره‌ای پرچمداران جدید سری گلکسی اس خود را به رویداد MWC 2016 بیاورد. سامسونگ به طور رسمی تایید کرده که در روز بیست و یکم ماه فوریه و در طول کنفرانس Unpacked خود به طور رسمی دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج (Galaxy S7 Edge) را معرفی می‌کند. بنابراین رونمایی از پرچمداران جدید و مرتبط با سال ۲۰۱۶ سامسونگ در رویداد MWC 2016 قطعی خواهد بود.

طبق گزارشات به دست آمده، گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ از صفحه نمایشی ۵٫۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD و از نوع Super AMOLED بهره‌مند می‌شود. رم آن ۴ گیگابایتی بوده و دستگاه از نظر تراشه شامل دو نسخه مختلف خواهد بود. نسخه‌ای از آن به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز می‌شود و نسخه دیگر آن از تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ بهره‌مند خواهد شد. پیش بینی شده که این گوشی هوشمند از باتری با توان و ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت نیز بهره‌مند شود. همچنین شایعات منتشر شده حاکی از آن است که پرچمداران جدید سامسونگ قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را به همراه خواهند داشت.

اما گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ اج سامسونگ نیز در کنار گلکسی اس ۷ معرفی می‌شود. این دو گوشی از نظر خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری تقریبا مشابه با یکدیگر طراحی می‌شوند، اما گلکسی اس ۷ اج از نمایشگری ۵٫۵ اینچی و با لبه خمیده و همچنین باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره‌مند خواهد شد. ضمنا احتمالا پرچمداران جدید سامسونگ از قابلیتی با نام اختصاصی Always On Display بهره‌مند خواهند بود که به موجب آن اطلاعات ضروری و مهم مورد نیاز کاربر نظیر زمان، تاریخ، هشدارها و …. همواره بر روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شود.

2

اما در کنار این دو محصول، احتمالا سامسونگ از یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای اختصاصی نیز رونمایی می‌کند. این دوربین ۳۶۰-Degree VR نام داشته و قابلیت‌های جالبی را ارائه خواهد کرد. این دوربین با قابلیت همگام‌سازی با هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ به همراه داشته و قابلیت تصویبرداری ۱۸۰ درجه‌ای را نیز ارائه می‌کند. جزئیات دقیق مربوط به شیوه عملکرد و کارایی‌های این دوربین هنوز منتشر نشده، اما بدون تردید در رویداد MWC 2016 اطلاعات بیشتری در رابطه با آن ارائه خواهد شد.

ال‌جی

LG-G5-Concept-feb

ال‌جی مدت‌هاست که دعوتنامه اختصاصی خود برای رویداد MWC 2016 را منتشر کرده و با توجه به شعار Play Begins (به معنای شروع بازی) ضمیمه شده در این دعوتنامه پیش بینی شد که این شرکت کره‌ای پرچمدار جدید سال ۲۰۱۶ خود را به کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ بیاورد. پس از آن مشخص شد که ال‌جی هم مانند سامسونگ در روز بیست و یکم ماه فوریه از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند جی ۵ رونمایی می‌کند. بنابراین گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ هم از جمله محصولاتی است که به طور حتم در رویداد MWC 2016 شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

3

تاکنون شایعات زیادی در رابطه با این گوشی منتشر شده که برخی از آن‌ها عجیب و غیرب هستند. به عنوان مثال چندی پیش گفته شد که بدنه این گوشی از طراحی منحصر به فردی بهره‌مند می‌شود که زائده‌ای در بخش زیرین خود داشته و با جداسازی آن زائده، امکان بیرون کشیدن باتری دستگاه به صورت کشویی فراهم خواهد آمد. تا چند ماه گذشته حتی احتمال تجهیز گوشی جی ۵ به اسکنر عنبیه چشم هم از جمله شایعاتی بود که وفور در رابطه با آن سخت به میان آمده بود.

4

با وجود تمامی این تفاسیر هنوز به طور دقیق مشخص نیست که سرنوشت طراحی گوشی هوشمند جی ۵ به چه صورت خواهد بود. اما می‌دانیم که این گوشی از سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بهره‌مند می‌شود و احتمالا نمایشگر آن ۵٫۳ الی ۵٫۶ اینچی و با وضوح تصویر QHD در نظر گرفته می‌شود. دیروز هم شاهد انتشار اخباری بودیم که از تجهیز این محصول به قابلیت Always On Display خبر می‌داد. بنابراین صفحه نمایش این گوشی هم مانند نمایشگر پرچمداران سامسونگ اطلاعات ضروری و مهم مورد نیاز کاربر نظیر زمان، تاریخ، هشدارها و … را به طور دائم به تصویر می‌کشد. ضمنا برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که دوربین اصلی و سلفی گوشی هوشمند جی ۵ ال‌جی به ترتیب از سنسورهایی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. اما با این وجود هنوز صحت هیچ یک از اطلاعات فوق به طور رسمی از سوی شرکت ال‌جی به تایید نرسیده است.

اچ‌تی‌سی

5

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی از برندهایی مشهوری است که به واقع نمی‌دانیم برای رویداد MWC 2016 چه استراتژی را به کار می‌گیرد. پیش از این انتظار داشتیم که اچ‌تی‌سی در طول کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ به طور رسمی از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند وان ام ۱۰ (HTC One M10) رونمایی کند، اما چند روز پیش شاهد انتشار اخباری بودیم که صحت این خبر را رد می‌کرد.

بنا به تازه‌ترین گزارشات به دست آمده، ظاهرا اچ‌تی‌سی عقیده دارد که رویداد MWC 2016 مکانی مناسب به منظور رونمایی از پرچمدار جدیدش محسوب نمی‌شود چرا که بیشتر توجه کابران بر روی پرچمداران سامسونگ و ال‌جی معطوف خواهد بود. از اینرو گفته شده که اچ‌تی‌سی قصد دارد در رویداد اختصاصی و طی ماه مارس از پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود رونمایی کند و عرضه آن را نیز به ماه می موکول نماید. علاوه بر این گفته شد که احتمالا اچ‌تی‌سی نامی جدید را برای پرچمدار ۲۰۱۶ خود در نظر می‌گیرد که در آن از واژه One استفاده می‌شود اما خبری از واژه M10 در نام تجاری این گوشی نخواهد بود.

بنابراین هنوز برنامه دقیق اچ‌تی‌سی برای رویداد MWC 2016 مشخص نشده، اما بدون تردید این شرکت برای کنگره جهانی موبایل پیش رو برنامه‌ریزی دارد. اگر اچ‌تی‌سی پرچمدار جدیدش را در این رویداد معرفی نکند، بدون تردید محصولات دیگری را با خود به این بارسلونا می‌آورد. متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع و برنامه‌ریزی‌های اچ‌تی‌سی در این رابطه منتشر نشده است. با فرض اینکه اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ از پرچمدار جدیدش رونمایی کند، انتظار داریم که این گوشی از ظاهری کاملا متفاوت نسبت به سایر محصولات پیشین این برند بهره‌مند شود. اگرچه برخی از شایعات حاکی از این بوده که پرچمدار جدید این شرکت از نظر ظاهری کاملا مشابه با گوشی HTC One A9 طراحی می‌شود. ضمنا بدون تردید پرچمدار سال ۲۰۱۶ برند اچ‌تی‌سی به سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز می‌شود.

هوآوی

6

اما از کمپانی چینی و در حال پیشرفت هوآوی چه انتظاراتی داریم؟ پیش بینی شده که هوآوی در سال ۲۰۱۶ به طور رسمی نسخه‌های مختلفی از گوشی هوشمند پی ۹ (Huawei P9) خود را معرفی کند. حال بدون تردید حداقل نسخه اورجینال این محصول در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی می‌شود. اما از گوشی هوآوی پی ۹ چه انتظاراتی داریم؟

با توجه به گزارشاتی که تاکنون در رابطه با این گوشی هوشمند منتشر شده، انتظار داریم که هوآوی پی ۹ از صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی بهره‌مند شود و سیستم روی چیپ کرین ۹۵۰ هوآوی در قلب آن به کار گرفته شود. رم دستگاه ظرفیت احتمالی ۴ گیگابایتی را به همراه داشته و باتری آن احتمالا ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. این گوشی هوشمند به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز می‌شود و دوربین اصلی آن از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

اما با وجود تمامی این تفاسیر باید اشاره کنیم که هوآوی هم از جمله شرکت‌هایی بوده که اشاره‌ مستقیمی به برنامه‌های دقیق خود برای کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ نداشته است. در هر صورت انتظار داریم که این برند چینی در حال توسعه برای کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی خاصی را در نظر گرفته باشد. هوآوی هم اکنون سومین کمپانی بزرگ تولید و عرضه کننده گوشی در دنیا محسوب می‌شود و رقیبی جدی برای دو شرکت شناخته شده سامسونگ و اپل است. بنابراین بدون تردید این برند چینی باید پتانسیل خوب در راستای رقابت با این برندهای بزرگ را نمایش دهد. نمایشگاه‌ها و رویدادهایی همچون MWC فرصت‌های مناسبی برای هوآوی و سایر برندهای در حال توسعه به منظور نمایش پتانسیل و توانایی‌های بالقوه خود است.

سونی

7

سونی همواره توانسته به خوبی کاربران و علاقمندان دنیای تکنولوژی و دستگاه‌های هوشمند را سورپرایز کند. انتظار نداریم که این برند ژاپنی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ از گوشی هوشمند اکسپریا زد ۶ رونمایی کند. سونی اشاره دقیقی به برنامه‌ریزی‌های خود برای رویداد MWC 2016 نداشته، اما تصور می‌کنیم که این برند ژاپنی در کنگره جهانی موبایل پیش رو از یک تبلت باکیفیت رونمایی کند که شاید تبلت اکسپریا زد ۵ (Xperia Z5 Tablet) باشد. مدت‌ها پیش شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر برنامه‌ریزی سونی به منظور رونمایی از یک تبلت باکیفیت در رویداد MWC 2016 بودیم، بنابراین پیش بینی می‌کنیم که سونی در این رویداد از یک تبلت جدید رونمایی کند. اگر به خاطر داشته باشید، سونی در جریان رویداد MWC 2014 از تبلت اکسپریا زد ۲ خود رونمایی کرد و در MWC 2015 هم تبلت اکسپریا زد ۴ را رسما معرفی کرد، از اینرو چندان دور از انتظار نیست که در رویداد MWC 2016 شاهد رونمایی رسمی سونی از تبلت اکسپریا زد ۵ باشیم.

مایکروسافت

8

وضعیت مایکروسافت در صنعت موبایل بسیار بد و ناامید کننده است. انتظار نداریم که مایکروسافت در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ از ویندوزفون‌ها یا تبلت‌های ویندوزفون متعدد و فوق‌العاده‌ای رونمایی کند. وضعیت مالی بخش موبایل این شرکت به قدری ضعیف بوده که مایکروسافت در حال اخراج بسیاری از کارمندان فعال این بخش خود است. با این وجود شاید در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ شاهد رونمایی مایکروسافت از گوشی هوشمند لومیا ۸۵۰ باشیم. هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با این ویندوزفون منتشر نشده، اما این احتمال وجود دارد که دستگاه از صفحه نمایشی ۵٫۴ اینچی و اسکنر عنبیه چشم کاربر بهره‌مند شود.

شیائومی

9

به نظر می‌رسد که کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ مکانی مناسب برای کمپانی شیائومی به منظور رونمایی از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند می ۵ (Xiaomi Mi 5) باشد. همانطور که می‌دانید مدت‌هاست که برای رونمایی رسمی از این گوشی لحظه‌شماری می‌کنیم و بدون تردید در جریان رویداد MWC 2016 شاهد معرفی رسمی آن از سوی برند چینی شیائومی خواهیم بود.

تاکنون شایعات زیادی در رابطه با این محصول منتشر شده است. بر اساس این شایعات، ظاهرا گوشی هوشمند می ۵ شیائومی از اسکنر اثر انگشت کاربر بهره‌مند می‌شود که این اسکنر در داخا دکمه Home دستگاه تعبیه شده است. پیش بینی شده که بدنه این گوشی از ترکیب مواد فلزی و شیشه‌ای تشکیل شود و سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام باشد. رم این محصول احتمالا ۳ گیگابایتی بوده و صفحه نمایش آن ۵٫۲ اینچی و با وضوح تصویر فول اچ دی و یا ۵٫۳ اینچی و با وضوح تصویر QHD خواهد بود. در این بین برخی از منابع خبری هم معتقدند که شیائومی گوشی هوشمند می ۵ خود را در دو نسخه مختلف عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها به صفحه نمایشی با وضوح تصویر QHD مجهز خواهد شد. با این وجود هنوز شیائومی صحت این اخبار را مورد تایید قرار نداده است.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله پیش‌بینی‌های خود از عملکرد هفت کمپانی سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، هوآوی، سونی، مایکروسافت و شیائومی در رویداد MWC 2016 را با شما عزیزان در میان گذاشتیم. به طور کلی کنگره جهانی موبایل رویدادی است که برای علاقمندان به تکنولوژی و به ویژه گوشی‌های هوشمند رویدادی کاملا خاص محسوب می‌شودو بنابراین اگر از علاقمندان به دنیای تکنولوژی و دستگاه‌های هوشمند موبایلی هستید به هیچ وجه رویداد MWC 2016 را از دست ندهید. مجددا خاطر نشان می‌شویم که تاریخ برگزاری رسمی این رویداد بیست و دوم ماه فوریه مصادف با سوم اسفند ماه الی بیست و پنجم ماه فوریه مصادف با ششم اسفند ماه خواهد بود.

گجت نیوز، امسال هم همچون سال های گذشته ، تمامی اخبار و وقایع این رویداد بزرگ را به شکلی ویژه پوشش خواهد داد.پس طی روزهای آینده بیشتر به ما سر بزنید.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*