کی ام سی ایگل

کی ام سی ایگل در دو نسخه برقی و بنزینی با قیمت رقابتی به زودی در بازار

کی ام سی ایگل به‌عنوان محصول جدید کرمان موتور در دو نسخه برقی و بنزینی به‌زودی روانه بازار می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این سدان جدید بازار ایران آشنا می‌شویم.

شرکت کرمان موتور با عرضه سدان چینی جک جی ۷ توانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند؛ اما اکنون این خودرو قدیمی شده و توانایی رقابت با سدان‌های جدید بازار ایران را ندارد. در همین راستا کرمان موتور با خرید امتیاز پلتفرم جک جی 4 توانست یک پلتفرم اختصاصی به‌نام PS1 را برای تولید یک خودرو جدید توسعه دهد. کی ام سی ایگل به‌عنوان اولین خودرو بومی کرمان موتور روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و قرار است تا پایان سال معرفی شود.

معرفی کی ام سی ایگل

کرمان موتور قصد دارد اولین خودروی بومی که با تمام استانداردهای 85گانه سازگار بوده را در دو نسخه بنزینی و برقی تولید و به بازار عرضه کند. نسخه نسخه برقی این خودرو طی همکاری با شرکت مپنا در حال ساخت است. ضمن این‌که اولین خودرو بومی کرمان موتور با نام ایگل روانه بازار خواهد شد که این نام از اسم یک روستا و منطقه در استان تهران گرفته شده است.

کی ام سی ایگل

کی ام سی ایگل از لحاظ ظاهری، یک فیس لیفت از جک جی 4 محسوب می‌شود که کرمان موتور با کمک یک تیم طراحی ایرانی توانسته ظاهر این سدان چینی قدیمی را ارتقا دهد و اکنون آن را به سدان جذاب‌تری تبدیل کند.

کی ام سی ایگل

طراحان برای بخش داخلی کی ام سی ایگل تغییرات خاصی در نظر نگرفتند و کماکان این خودرو به جک جی 4 شباهت زیادی دارد. البته این محصول جدید کرمان موتور به آپشن‌های بیشتری نظیر دکمه استارت، تهویه اتوماتیک و سانروف مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی KMC ایگل

کرمان موتور برای کی ام سی ایگل، یک موتور 1.5 لیتری از سری Green jet جک را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 103 تا 105 اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

کی ام سی ایگل

در واقع این خودرو از همان پیشرانه و گیربکس جک جی 4 بهره می‌برد؛ قوای محرکه‌ای که توانسته طی این سال‌ها به‌خوبی به نیاز مشتریان خود پاسخ دهد و از لحاظ فنی، جک J4 را به یکی از خودروهای باکیفیت بازار ایران تبدیل کند.

شرکت کرمان موتور طی همکاری با شرکت مپنا، نسخه الکتریکی کی ام سی ایگل را نیز توسعه داده که به یک پیشرانه برقی با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر مجهز شده است. این خودرو از فناوری ترمزگیری شتاب منفی بهره می‌برد و می‌تواند با یک بار شارژ، مسافتی برابر با 350 کیلومتر را بپیماید.

 KMC Igol

با استفاده از شارژرهای سریع می‌توان ظرف مدت 45 دقیقه حدود 10 تا 80 درصد از باتری 41 کیلووات‌ساعتی این خودرو را شارژ کرد. با شارژ معمولی نیز باتری‌های این خودرو ظرف مدت 5.5 ساعت به‌شکل کامل شارژ خواهند شد. طراحان، مجموعه باتری‌های این خودرو را در کف اتاق نصب کردند تا فصای صندوق عقب این خودرو کاهش پیدا نکند.