سعید روستایی

کارگردان برادران لیلا به زندان محکوم شد!

در روزهای اخیر بابک پاک‌نیا وکیل سعید روستایی از تایید حکم اولیه این کارگردان ایرانی در دادگاه تجدید نظر خبر داد.

بابک پاک‌نیا در صحبت‌های اخیر خود می‌گوید: « دادگاه تجدیدنظر ضمن تایید حکم حبس سعید روستایی دو بخش از حکم او را حذف کرد و همچنین علی‌رغم تقدیم لایحه مستدل، شعبه سی و ششم دادگاه تجدیدنظر، حکم بدوی را در خصوص آقایان سعید روستایی و جواد نوروزبیگی در رابطه با ساخت فیلم برادران لیلا تایید کرد».

پاک‌نیا اضافه کرد: «صرفا حضور دوره‌ی آموزشی در قم و عدم معاشرت با هنرمندان از دادنامه بدوی حذف شده است، لذا با توجه به نقض اصل قانونی بودن جرم و‌ مجازات در این پرونده، درخواست اعاده دادرسی تقدیم دیوان عالی کشور خواهد شد».

سعید روستایی از کارگردانان صاحب نام چندسال اخیر سینمای ایران است که او را با فیلم‌هایی مانند ابد و یک روز، متری شیش و نیم و همچنین برادران لیلا می‌شناسیم. روستایی برای فیلم متری شیش و نیم نامزد جایزه‌ی سزار بهترین فیلم خارجی زبان از کشور فرانسه شد.

برادران لیلا سومین فیلم بلند این کارگردان است که در جشنواره کن 2022 به نمایش درآمد و به عنوان نخستین فیلم ایرانی در بخش رقابت اصلی کن برنده‌ی جایزه‌ی فیبرشی شد. این فیلم قبل از حضور در این جشنواره موفق به دریافت پروانه نمایش نشد و سازمان سینمایی کشور آن را توقیف کرد. در پی ساخت و نمایش این فیلم در جشنواره کن، برای وی از سوی دادگاه، پرونده‌ی قضایی تشکیل و همچنین به شش ماه زندان محکوم شد.