مشکلات آیفون‌های 15 پرو

مشکلات آیفون 15 پرو جنجال به پا کرد؛ خریداران شاکی از داغ شدن بیش از حد و نقایص بدنه

بر اساس تجربه برخی خریداران آیفون‌های 15 پرو و 15 پرو مکس به‌نظر می‌رسد گوشی جدید اپل چندان هم بی‌نقص نیست؛ اما آیفون‌های پرو چه مشکلاتی دارند؟

چند روزی می‌شود که نسخه‌های جدید آیفون به دست پیش خرید کنندگان این محصولات رسیده است؛ اما با توجه به اخبار و بازخوردهای برخی کاربران در فضای مجازی به‌نظر می‌رسد آیفون‌های پرو امسال دارای نقایصی هستند. افرادی که این اخبار را از خود منتشر کرده‌اند معتقدند که هیچ‌گونه استفاده ناصحیحی از آیفون‌های خود نداشته‌اند و گوشی آن‌ها دارای ایرادهای مونتاژی است.

بخش اول این گزارش‌ها به دمای بسیار بالای تراشه جدید آیفون‌های 15 پرو و 15 پرو مکس اشاره دارد. اپل در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید خود تراشه A17 Pro را به‌عنوان قوی‌ترین تراشه دنیای موبایل معرفی کرد و گفته بود آیفون‌های پرو امسال با استفاده از این تراشه توانایی اجرای بازی‌های کنسولی را نیز به‌صورت پورت شده دارند. اما تعاملات اولیه کاربران با این تراشه چندان راضی‌کننده نبوده است. آن‌ها می‌گویند تراشه 3 نانومتری جدید آیفون‌ها به‌شدت داغ می‌کند؛ حتی اگر شما کار سنگینی با گوشی نکنید، دمای این تراشه از حد نرمال بالاتر خواهد رفت که مسئله بسیار مهمی است.

مشکلات آیفون‌های 15 پرو

کاربری به نام Revengus در توییتر نقشه حرارتی آیفون 15 پرو را منتشر کرده که بر اساس آن دما در اطراف نقطه‌ای که تراشه A17 Pro وجود دارد به 48 درجه سلسیوس می‌رسد.

مشکلات آیفون‌های 15 پرو

یوتیوبری به نام Vadim Yuryev معتقد است که اپل ابتدای ورود آیفون‌ها به بازار توان تراشه این محصولات را افزایش داده تا در بنچمارک‌ها عملکرد بالایی از خود نشان دهند.

اگر اطلاعات منتشر شده در این خصوص درست باشند به‌نظر می‌رسد اپل هنوز نتوانسته توازن مناسبی بین قدرت پردازشی و دمای تولیدی برقرار کند؛ اما احتمالا این مشکل با انجام بروزرسانی و محدود کردن قدرت تراشه برای کارهای سبک برطرف می‌شود.

مشکل بعدی، عدم یکنواختی رنگ در فریم تیتانیومی آیفون‌ها است. آیفون‌های سری 15 اولین گوشی‌های بازار با بدنه تیتانیومی هستند. اپل برای رنگ تیتانیومی آیفون‌های 15 از هیچ رنگ مجزایی استفاده نکرده و به خود رنگ فلز تیتانیوم بسنده کرده. به نظر می‌رسد در این رنگ شاهد وجود برخی ناخالصی‌ها در قسمت فریم دستگاه هستیم.

مشکلات آیفون‌های 15 پرو

باید منتظر ماند و دید که آیا تنها این چند مورد محدود دارای چنین مشکلی هستند یا رنگ تیتانیومی آیفون‌های جدید در شمار بیشتری دارای نقص یکنواختی رنگ است.

مشکل بعدی مربوط به وجود گردوغبار زیر لنز دوربین است؛ یا در بخش‌هایی از بدنه و نمایشگر دارای خش هستند. این مشکلات در نمونه‌های ارسالی به آمریکا، چین و اروپا مشاهده شده است و به‌نظر وجود چنین مشکلاتی در نسخه‌های پرو شایع‌تر است.

مشکلات آیفون‌های 15 پرو

البته نمی‌توان به این اطلاعات استناد کرد، چرا که ممکن است خود کاربران به‌صورت عمد و برای جلب توجه در فضای مجازی چنین مشکلاتی را برای آیفون‌ها به‌وجود آورده باشند. در این خصوص باید منتظر عرضه عمده آیفون‌ها و بازخورد عمومی باشیم.

به‌نظر شما مشکلات آیفون‌های 15 پرو تا چه میزان جدی است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*