آسیب رساندن به گوشی آن‌ها شده و با داغی بیش از حد همراه شوند. کابل تایپ C مخصوص سری آیفون ۱۵

هشدار اپل به صاحبان سری آیفون ۱۵؛ از کابل‌های تایپ C اندروید استفاده نکنید!

اپل به صاحبان سری آیفون ۱۵ – iPhone 15 هشدار می‌دهد که از کابل‌های تایپ C اندروید استفاده نکنند. پیشنهاد اپل فقط کابل تایپ C مخصوص آیفون ۱۵ است.

اپل به‌تازگی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ خودش با پیشرفت‌هایی قابل ملاحظه رونمایی کرده است. اما شاید یکی از چشمگیرترین این تغییرات، کنار رفتن پورت شارژ همیشگی آیفون‌ها یعنی لایتنینگ و حضور پورت شارژ بین‌المللی تایپ C باشد. این حرکت باعث شده تمام گوشی‌های هوشمند، چه اندرویدی و چه آیفون‌ها، همگی با یک کابل شارژ شوند. اما ظاهرا اپل استورها به صاحبان سری آیفون ۱۵ هشدار می‌دهند که استفاده از کابل‌های تایپ C اندروید می‌تواند باعث آسیب رساندن به گوشی آن‌ها شده و با داغی بیش از حد همراه شوند.

کابل تایپ C مخصوص آیفون ۱۵؛ نگرانی امنیتی یا استراتژی فروش؟

ظاهرا اپل استورهای چینی به مشتریانی که قصد خرید گوشی‌های سری iPhone 15 را دارند، هشدار می‌دهند که هرگز از کابل‌های شارژ گوشی‌های اندرویدی استفاده نکنند. ظاهرا چینش پین متفاوتی داخل رابط این کابل‌ها استفاده شده است. وقتی از یک کابل تایپ سی اندروید برای شارژ آیفون خود استفاده کنید، به‌خاطر شکاف کوچک‌تری که بین کانکتورهای ۹ پین تک ردیفه و ۱۱ پین تک ردیفه وجود دارد، باعث گرم شدن بیش از حد دیوایس می‌شود.

آسیب رساندن به گوشی آن‌ها شده و با داغی بیش از حد همراه شوند. کابل تایپ C مخصوص سری آیفون ۱۵

اما بسیاری از منتقدان بر این باورند که این هشدارها،‌ در واقع تلاش اپل برای تشویق به خرید کابل تایپ C مخصوص آیفون ۱۵ از سوی مشتریان است؛ کابل‌هایی که قیمت بسیار بالاتری نسبت به کابل‌های گوشی‌های اندرویدی دارند. همین قضیه، بحث سر اینکه «آیا هشدار اپل واقعا از نگرانی‌های امنیتی دستگاه است یا به‌عنوان یک استراتژی فروش از آن استفاده می‌کند» را حسابی داغ کرده است.

تا این لحظه اپل هنوز هیچ بیانیه رسمی را در این خصوص منتشر نکرده تا ابهام به‌وجود آمده را برطرف کند. علیرغم اینکه پذیرش رابط Type-C جهانی است، آیا چنین تفاوت‌هایی بین شکاف بین کانکتورهای داخلی آن منطقی است؟ امیدواریم به‌زودی به‌پاسخ تمام این سوالات برسیم.