دوربین آیفون 15 پرو مکس با آن همه ادعا، از یک پرچمدار چینی شکست خورد

آیفون ۱۵ پرو مکس، یکی از گران‌ترین گوشی‌های امسال بازار است و کوپرتینویی‌ها مانور ویژه‌ای روی کیفیت دوربین آن داده‌اند. با وجود ادعاهای بیشمار اپل، حالا یک پرچمدار چینی توانسته در تست‌های دگزومارک عملکرد بهتری در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس داشته باشد.

اپل و طرفداران این شرکت مدت‌ها است گوشی‌های این برند را پادشاهان دنیای گوشی‌های هوشمند می‌دانند یکی از مهم‌ترین ادعاهایشان، در مورد کیفیت باورنکردنی دوربین آیفون‌ها است. آیفون ۱۵ پرو مکس یکی از پرادعاترین گوشی‌های بازار از نظر دوربین است و توانست در تست‌های دگزومارک به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کند اما نتوانست از سد محکم چینی‌ها بگذرد و به جایگاه دوم رسید. با وجود چند نقطه ضعف، مواردی مانند ویژگی‌های سخت‌افزاری دوربین و ویژگی‌های نرم‌افزاری ای او اس ۱۷ به بهود نمره این گوشی کمک کردند.

در نتایج تست دگزومارک گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل، مواردی مانند رنگ‌های جذاب، داینامیک رنج مناسب و … جزو نقاط قوت محسوب می‌شوند. این مدل توانست ۸ رتبه بالاتر از آیفون ۱۵ پرو مکس جای بگیرد.

دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس

نتایج تست دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس توسط دگزومارک را می‌توانید در این تصویر مشاهده کنید.

تست های دگزومارک نشان دادند پرچمدار پرادعای کوپرتینویی‌ها در تنظیم نور تصاویر، اکسپوژر دقیق حتی در تاریک‌ترین شرایط نوری، توناژ دقیق پوست صورت، دقت به جزئیات و رنگ و ویژگی بوکه حرفه‌ای عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد. هر چند این آیفون توانست به رتبه دوم دست پیدا کند اما در زمینه فیلم‌برداری، هیچ گوشی هوشمندی حریف این مدل نیست و بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس نیز مهر تاییدی بر این موضوع است.

هواوی پی ۶۰، بهترین گوشی جهان از نظر دوربین است

آیفون ۱۵ پرو مکس در تصاویرش نویز بیشتری در مقایسه با پی ۶۰ دارد و داینامیک رنج در فضاهای باز، محدود به نظر می‌رسد. از سویی دیگر، هواوی پی ۶۰ این مشکلات را ندارد و می‌تواند برای طرفداران عکاسی با موبایل، انتخاب بهتری باشد.

نظر شما درباره عملکرد گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل در تست‌های دگزومارک چیست؟ اگر اولویت اول شما در خرید گوشی، دوربین باشد سراغ کدام مدل می‌روید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.