بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳

در اینجا بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی می‌کنیم. از فیلم Extraction 2 با درخشش گلشیفته فراهانی گرفته تا آخرین قسمت جان ویک. چه فیلم‌های اکشن جدیدی را ببینیم؟

در سال ۲۰۲۳ برخلاف سال گذشته فیلم‌های پرفروشی ساخته شده‌اند و گویی این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت. این فیلم ها در ژانرهای مختلفی نظیر کمدی، رازآلود، ترسناک، اکشن و … تولید شده‌اند، اما از آنجا که ژانر اکشن همیشه طرفداران زیادی را از آن خود می‌کند، بهتر است در اینجا نگاهی به چند مورد از بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳ بیندازیم.

بیشتر بخوانید:

چرا باید فیلم ترسناک ببینیم؟ مهم‌ترین فیلم های ترسناک 2023 کدامند؟

لیست بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳

در این لیست فیلم های اکشن بسیار جذابی اکران شده‌اند که امتیازات بالایی را کسب کرده‌اند، برای اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

۱- فیلم Fast X

فیلم Fast X - بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۳

اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های اکشن باشید، بدون شک با سری فیلم های سریع و خشن آشنایی دارید. در سال ۲۰۲۳ سری جدید این فیلم با عنوان Fast X به نمایش درآمد. موضوع این فیلم درباره‌ی Dom Toretto و خانواده‌اش است که پس از پیروزی در عملیات‌های سخت اکنون با بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنشان مواجه می‌شوند. در واقع دانته پسر هرنان ریز، برای انتقام خون پدرش به جنگ با این خانواده آمده است.

برخی از منتقدان می‌گویند که داستان این فیلم بسته شده و این قسمت جدید نمی‌تواند جذابیت قسمت‌های قبلی را داشته باشد. اما با این حال تماشای این فیلم اکشن برای طرفداران این ژانر خالی از لطف نیست.

کارگردان این فیلم Louis Leterrier نام دارد که اصالتا اهل فرانسه است و ۵۰ سال دارد و از دیگر آثار جذاب او می‌توان به هالک شگفت انگیز محصول سال ۲۰۰۸، اکنون مرا میبینی سال ۲۰۱۳ و برخورد تایتان‌ها در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد.

فیلم Fast X با بازی Vin Diesel در نقش Dominic Toretto و Michelle Rodriguez در نقش Tyrese Gibson و Letty در نقش Roman در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۳ به نمایش درآمد و امتیاز ۵.۹ از ۱۰ را در IMDB دریافت کرد.

۲- فیلم Dungeons and Dragons : Honor Among Thieves

فیلم Dungeons and Dragons : Honor Among Thieves - بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۳

فیلم Dungeons and Dragons : Honor Among Thieves نسبت سایر موارد این لیست خشونت کمتری دارد و در دسته کمدی اکشن قرار می‌گیرد. در این فیلم جذاب بازیگرانی چون Chris Pine ،Michelle Rodriguez ،Justice Smith، Hugh Grant هنرنمایی کرده‌اند.

این فیلم از برد گیم معروفی به نام Dungeons and Dragons الهام گرفته و داستان آن درباره‌ی یک دزد و گروهی از افراد ماجراجو است که برای پس گرفتن یک عتیقه وارد یک درگیری شده و در این مسیر با خطرات زیادی مواجه می‌شوند. این فیلم کمدی اکشن که توانست امتیاز ۷.۳ از ۱۰ را در IMDB از آن خود کند، ساخته‌ی John Francis Daley و  Jonathan Goldstein است.

۳- فیلم John Wick 4

فیلم John Wick 4 - بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۳

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳

اگر طرفدار فیلم‌های اکشن باشید محال است که سری فیلم‌های جان ویک که جزو بهترین فیلم های اکشن هستند را ندیده باشید. در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم که اول قسمت‌های قبلی آن را تماشا کنید و بعد به سراغ قسمت ۴ آن بیایید. چاد استاهلسکی بدلکار و کارگردان آمریکایی که تمامی قسمت‌های جان ویک را ساخته، تهیه کنندگی فیلم‌هایی مثل بالرین، شیفت روز، کبود و … را در کارنامه خود دارد.

فیلم John Wick 4 در مارچ ۲۰۲۳ به نمایش درآمد و مدت زمان تماشای آن ۱۶۹ دقیقه است. ستاره‌ی درخشانی به نام کیانو ریوز بار دیگر هم در نقش جان ویک در قسمت جدید این فیلم هنرنمایی کرده است. جان که در قسمت قبلی به دست وینستون کشته شده بود، در این قسمت توسط شاه بووری نجات پیدا می‌کند و اکنون در صدد انتقام و شکست دیوان و اعضای میز است.

ممکن است اسپین آف این فیلم با نام Ballerina اکران شود، پس احتمال دارد که در بخش‌هایی از آن شاهد هنرنمایی آنا د آرماس باشیم. بازیگرانی چون : Keanu Reeves Laurence Fishburne، Ian McShane،Donnie Yen ،Hiroyuki  Sanada، Rina Sawayama، Shamier Anderson و Lance Reddick در این فیلم که امتیاز ۷.۹ از ۱۰ را در IMDB کسب کرده، نقش آفرینی کرده‌اند.

۴- فیلم Extraction 2

فیلم Extraction 2 - بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۳

فیلم اکشن جذاب دیگری که در این لیست آمده است، Extraction 2 (استخراج ۲) نام دارد که پخش آن را شرکت Netflix برعهده دارد. زمان مورد نیاز برای تماشای این فیلم اکشن آمریکایی ۲ ساعت و ۳ دقیقه است. فیلم استخراج ۲ بر اساس رمان شهر به قلم اند پارکس، جو روسو، آنتونی روسو، فرناندو لئون گونزالز و اریک اسکیلمن ساخته شده است و نکته‌ی جذاب این فیلم حضور گلشیفته فراهانی در نقش Nik Khan در کنار ستارگانی مثل کریس همسورث در نقش Tyler Rake است. تایلر پس از پشت سر گذراندن اتفاقات قسمت اول، به سراغ عملیات سخت و مرگبار دیگری می‌رود و در آن باید خانواده یک گانگستر گرجی بی‌رحم را از زندان نجات دهد.

در این فیلم اکشن جذاب که در IMDB امتیاز ۷.۱ را کسب کرده بازیگرانی چون Tornike Gogrichiani در نقش Adam Bessa و Zurab در نقش Yaz و Tinatin Dalakishvili در نقش Ketevan اشاره کرد.

۵- فیلم Guardians of The Galaxy vol.3

فیلم Guardians of The Galaxy vol.3

فیلم اکشن نگهبانان کهکشان نیز یکی از بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳ است که در آن بازیگرانی مثل بردلی کوپر، کریس پرت، پام کلمنتیف و … ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم ابر قهرمانی که توسط استودیوی والت دیزنی پخش شده، درباره‌ی حمله‌ی آدام وارلاک به نگهبانان کهکشان است که تلاش می‌کنند از شر آن خلاص شوند.

این فیلم هیجان انگیز و اکشن ساخته‌ی کارگردانی به نام جیمز گان است که در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌ها‌ی سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است.

۶- فیلم The Covenant

فیلم The Covenant - بهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۳

فیلم اکشن The Covenant درباره‌ی مترجم افغانیست که در جنگ افغانستان برای نجات یک گروهبان آمریکایی خود را به خطر می‌اندازد و برای فرار از دست طالبان کیلومتر‌ها او را حمل می‌کند. این فیلم حول محور ارتباط دوستانه بین این دو نفر می‌چرخد که تلاش می‌کنند از دست طالبان در امان بمانند.

منتقدان معتقدند که این فیلم اکشن که ساخته‌ی گای ریچی است، برای ایالات متحده جنبه‌ی تبلیغاتی دارد. از دیگر آثار این کارگردان می‌توان به قاپ زنی، انبار دو بشکه باروت، راک ان رولا و شرلوک هلمز اشاره کرد.

این فیلم با فیلمبرداری بسیار حرفه‌ای صحنه‌های جنگی بسیار طبیعی را به تصویر کشیده به گونه‌ای که گویی جنگ واقعی رخ داده است. دو بازیگر اصلی این فیلم جیک جیلنهال و دار سلیم نام دارند که در آن به خوبی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم The Covenant در IMDB امتیاز ۷.۲ را از ۱۰ کسب کرده است.

۷- فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny

فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳

این فیلم جذاب آخرین سری از فیلم‌های Indiana است که هریسون فورد برای آخرین بار در آن نقش Indiana را بازی می‌کند. برخی از منتقدان آن را به جذابیت نسخه‌های قبلی نمی‌دانند. این فیلم داستان باستان شناس معروفی به نام Jones را نشان می‌دهد که به مقابله با نازی‌ها و نفوذ آن‌ها به ناسا می‌پردازد. در این میان ایندیانا به همراه هلنا، دختر خوانده‌اش سفری هیجان انگیز را آغاز می‌کنند.

James Mangold و ‌Danial Rifky کارگردانان این فیلم اکشن هستند. در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، استودیو هایی مثل  Paramount Pictures، Lucasfilm و Amblin Entertainment این فیلم را در ۱۸ کشور به نمایش درآوردند. این فیلم که در آن بازیگرانی چون Harrison Ford، Karen Allen و Phoebe Waller-Bridge ایفای نقش کرده‌اند، بر اساس بررسی آمار از نظر مخاطبان در سطح متوسط قرار گرفت و امتیاز ۶.۹ IMDB را از آن خود کرد.

۸- فیلم The Flash

فیلم The Flash

در میان بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳، فیلم The Flash نیز به چشم می‌خورد. این فیلم هم مانند نگهبانان کهکشان در دسته‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی قرار می‌گیرد. این فیلم که توسط Warner Bros. Pictures منتشر شده ساخته‌ی کمپانی‌هایی نظیر Warner Bros. Pictures، DC Studios، Double Dream، Disco Factory بوده است. در این فیلم، بری به گذشته سفر می‌کند تا جلوی مرگ مادرش را بگیرد و این کار عواقب ناخواسته‌ای را به‌دنبال دارد.

داستان این فیلم از سری کمیک‌های مصور «فلش پوینت» الهام گرفته‌است و در آن چندین شخصیت معروف از کمیک‌های دی سی، از جمله دو بتمن از دو دنیای مختلف که به ترتیب افلک و کیتون در آن ایفای نقش می‌کنند، حضور دارند.

در این فیلم بازیگرانی مثل بن افلک ازرا میلر، مایکل کیتون، ساشا کلی و مایکل شنون و بازی کرده و کارگردانی آن را اندی موسکیتی برعهده داشته است. ژانر این فیلم ابرقهرمانی کمدی درام بوده در سایت‌هایی مثل راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب ۷۳٪ و ۶۰٪ رضایت کسب کرده است. همانطور که گفتیم این فیلم علاوه بر درام بودن، ترکیبی از طنز و ابرقهرمانی در خود دارد که این برای مخاطبان بسیار جذاب است.

به هر حال اگر طرفدار اکشن‌های ابرقهرمانی هستید، شما را به تماشای این فیلم دعوت می‌کنیم. فیلم The Flash که در ژوئن ۲۰۲۳ اکران شد، در IMDB امتیاز ۷.۲ را از آن خود کرده است.

۹- فیلم Plane

فیلم Plane

فیلم هواپیما یکی از دیگر بهترین فیلم های اکشن امسال است که در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. این فیلم رضایتمندی بالایی را در از نظر مخاطبان کسب کرد و از نظر منتقدان نیز امتیاز آن کمی بالاتر از سطح B است. در این فیلم ستارگانی چون Gerard Butle و‌ Mike Colter ایفای نقش کرده‌اند و کارگردانی آن را نیز Francois Richet را برعهده داشته است.

فیلم The Plane نوشته‌ی چارلز کامینگ و جی پی دیویس است و داستان یک خلبان به نام برودی تورنس را روایت می‌کند که هواپیمایش در طوفان گیرمی‌افتد و او تصمیم می‌گیرد که در جزیره‌ای به نام جولو در فیلیپین فرود بیاید. در ادامه‌ی ماجرا مسافران هواپیما در آن جزیره درگیر اتفاقاتی مثل گروگان گیری می‌شوند. نکته‌ای که در مورد این فیلم جذاب وجود دارد این است که تمامی صحنه‌های اکشن آن معمولی هستند و هیچ چیز اغراق کننده‌ای در آن دیده نمی‌شود.

از دیگر جذابیت‌های این فیلم هنرنمایی بازیگرانی مثل جرارد باتلر است که بازیگری‌اش را با فیلمی به نام Tomorrow Never Dies آغاز کرد و در فیلم 300 به شهرت رسید. بازیگر دیگری که در این فیلم حضور دارد مایک کولتر است که با نقش لوک کیج معروف شد و در سریال‌هایی نظیر The Good Wife، The Good Fight و Ringer نیز ایفای نقش کرده است. این فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۷۷ و از IMDB نیز امتیاز ۶.۶ را کسب کرده است.

۱۰- فیلم Creed III

فیلم Creed III

در میان فیلم‌های اکشن جذاب سال ۲۰۲۳ فیلم Creed III نیز به چشم می‌خورد. در سال‌های اخیر ساخت چند سری از یک فیلم بسیار رایج شده و در بین مخاطبین نیز طرفدار زیادی پیدا کرده است. فیلم Creed نیز از همین سبک فیلم‌هاست که طرفدار زیادی پیدا کرد، زیرا نشانه‌هایی از راکی در آن دیده می‌شد.

Creed III در مارچ ۲۰۲۳ عرضه شد و مایکل بی جردن کارگردان و بازیگر این فیلم را بر عهده داشته است. داستان این فیلم درباره‌ی شخصی به نام آدونیس است که می‌خواهد از ورزش فاصله بگیرد و در این میان با دوست قدیمی‌اش که می‌خواهد در زندگی او آشوب ایجاد کند، مواجه می‌شود.

در این فیلم با صحنه‌های مبارزه بسیار جذابی مواجه خواهید شد که انگار واقعی هستند و آن را بسیار خاص ساخته‌اند. Creed III شخصیت راکی را کنار گذاشته و آدونیس اکنون نقش اول و قهرمان فیلم را برعهده دارد که این موضوع برای مخاطبان اهمیت بسیاری داشته است. این فیلم سینمایی توانسته از ۱۰ امتیاز ۶.۸ را در IMDB از آن خود کند. احتمال دارد که قسمت چهارم این فیلم نیز ساخته شود و خود مایکل بی جردن آن را کارگردانی کند.

فیلم‌ها می‌توانند به بهترین سرگرمی برای اوقات فراغت شما تبدیل شوند. اگر از طرفداران فیلم‌های اکشن باشید بدون شک از تماشای هیچ کدام از موارد نام برده شده پشیمان نخواهید شد. در اینجا بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳ تا ماه جولای را بررسی کرده‌ایم، پس می‌توانید منتظر فیلم‌های جذاب بدی امسال نیز باشید و حسابی از تماشای آن‌ها لذت ببرید.