تماشا کنید: طراحی ویژه خودرو فورد اکسپلورر برای ویلچر نشین ها

خودرو ford Explorer MXV با طراحی ویژه برای معلولین در حالی توسط کمپانی‌های خودروساز BraunAbility و فورد در نمایشگاه خودروی شیکاگو دیده خواهد شد که این دو کمپانی خودرویی را با قابلیت دسترسی ویلچرنشین‌ها رونمایی کرداند چرا که تا با امروز افرادی معلول به سختی می توانستند از خودروهای SUV – شاسی بلند بهره بگیرند. با گجت نیوز همراه شوید.


خودرو فورد اکسپلورر که در رده ی خودروی های SUV قرار می گیرد با همکاری دو کمپانی BraunAbility و فورد در «ایندیانا»، به گونه‌‌ای طراحی شده است که افراد معلولی که ویلچرنشین هستند به راحتی می‌توانند با ویلچر خود با شیبی نسبتا ملایم و به تنهایی به این خودرو سوار شوند.

در این میان کمپانی فورد اعلام کرده است که این خودرو نخستین SUV دنیا خواهد بود که قابلیت خاص سوار شدن برای معلولان خواهد داشت زیرا با ایجاد تغییراتی در آن، مانند مدل Chevy Suburban، توانسته ایم امکان دسترسی راحت را برای ویلچرنشین‌ها فراهم کنیم.

این در حالی است که شرکت خودرو سازی BraunAbility نیز با توجه به اینکه تخصص‌اش در تولید خودروها و وسایل نقلیه مخصوص معلولان است، در همکاری با کمپانی فورد توانسته است چنین خودروی منحصر به فردی را تولید و روانه بازار کند.

جالب است بدانید که در خودروی Explorer MXV یک درب کشویی تعبیه شده است که به صورت برقی کار می‌کند و علاوه بر این، سطحی شیب‌دار نیز دارد که ویلچر به آسانی از روی آن به داخل و خارج خودرو حرکت می‌کند و در مقابل نیز صندلی‌های این خودرو نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صندلی راننده و سرنشینان قابل جا‌به‌جایی داشته و می‌توان آنها را از خودرو خارج کرد.

در این میان یک ‌دستگیره ‌دنده‌ای به چپ و راست حرکت می‌کند تا به فرد ویلچرنشین این امکان را بدهد که به عنوان راننده یا سرنشین داخل خودرو قرار گیرد و پایه قابل تغییر صندلی جلویی نیز به فرد اجازه می‌دهد که هنگام سوار شدن، پایش را زیر صندلی پشتی قرار دهد.

منبع: braunability   ترجمه: گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نیاز راهنمایی برای خرید این خودرو را داریم
    لطفا راهنایی بفرمایید