مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها در اندروید

راهنمای جامع حل مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها در اندروید

اگر در گوشی اندرویدی خود با مشکل کرش کردن اپلیکیشن مواجه شده‌اید، با ما همراه شوید تا با چند راه حل ساده آن را برطرف سازید.

هنگامی که یک برنامه جدید روی گوشی اندرویدی خود نصب می‌کنید، انتظار دارید که عملکردی روان و سریع ارائه دهد، درست است؟ اما گاهی اوقات ممکن است همه چیز تغییر کند و در حین استفاده از برنامه از آن خارج شوید. در چنین لحظه‌ای باید بدانید که چگونه مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها را حل کنید.

بیشتر بخوانید:

چرا و چگونه قفل هوشمند را در اندروید فعال کنیم؟

ساده‌ترین راه برای حل مشکل کرش شدن برنامه‌ها در اندروید، پاک کردن کش آن اپلیکیشن است. برای انجام این کار، ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی شوید، گزینه‌ی Storage را بیابید و بعد وارد Other Apps شوید. سپس برنامه‌ای که دچار مشکل شده را بیابید و روی Clear Cache را لمس کنید.

همانطور که گفتیم پاک کردن کش برنامه تنها راه رفع مشکل کرش شدن نیست. گاهی اوقات ممکن است پاک کردن Cache هم مشکل را حل نکند، پس بنابراین برای رفع این مسئله باید به سراغ روش‌های دیگر بروید. در این مطلب تمامی روش‌های ممکن برای رفع مشکل کرش شدن برنامه‌ها را گردآوری کرده‌ایم، پس اگر می‌خواهید این مسئله را در گوشی خود حل کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا در اندروید اپلیکیشن‌ها کرش می‌شوند؟

اپلیکیشن‌های اندرویدی ممکن است به دلایل مختلفی مثل قطع اتصال Wi-Fi یا اینترنت دیتا، شروع به کرش کردن کنند. یا مثلا برنامه‌ها می‌توانند به دلیل نداشتن فضای ذخیره سازی کافی یا رم کافی برای پردازش از کار بیفتند و عملکرد خوبی ارائه ندهند.

اپلیکیشن های اندرویدی

داغ شدن بیش از حد گوشی نیز می‌تواند منجر به از کار افتادن برنامه در اندروید می‌شود. از این گذشته، وقتی گوشی همراه شما بیش از حد داغ شود، سعی می‌کند با کاهش عملکرد دما را پایین بیاورد. هنگامی که سرعت پردازش کند می‌شود، اپلیکیشن‌ها منابع کافی برای کار و اجرا را دریافت نمی‌کنند در نتیجه کرش می‌شوند. از دیگر دلایل کرش شدن اپلیکیشن‌ها در اندروید می‌توان به قدیمی بودن و آپدیت نشدن سیستم عامل و نسخه‌ اپلیکیشن و ناسازگاری آن‌ها اشاره کرد.

نحوه رفع مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها در اندروید

همانطور که در بالا گفته شد، روش‌های مختلفی برای رفع کرش شدن برنامه‌ها در اندروید وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پس به بررسی دقیق این روش‌ها می‌پردازیم:

۱- برنامه‌ای که کرش شده را ری استارت کنید

قبل از انجام هر کاری، برنامه‌ای که در گوشی اندرویدی شما دچار مشکل شده را ری‌استارت کنید. با این کار باگ‌های درون برنامه برطرف می‌شود و باعث می‌شود تمام فرآیند‌های پس زمینه‌ای برنامه بسته شود. برنامه‌های اندرویدی که مدت طولانی در حال اجرا هستند، فضای زیادی از حافظه شما را اشغال می‌کنند. برای Restart برنامه‌ی اندرویدی که در حال کرش کردن است، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • روی نماد Recent ضربه بزنید یا صفحه هوم را به طرف بالا بکشید.
  • از تب Recent برنامه مورد نظر را ببندید.
  • مجددا برنامه را باز کنید.

۲- گوشی اندرویدی خود را ری‌استارت کنید

اگر پس از ری‌استارت کردن برنامه مشکل همچنان ادامه داشت، وقت آن رسیده که این بار گوشی خود را ری‌استارت کنید. این فرآیند ساده برای اینکه گوشی و برنامه‌های نصب شده در آن به حالت عادی برگردند، معجزه می‌کند. به عنوان مثال، هنگامی که تلفن خود را Restart می‌کنید، حافظه کش آن را پاک کرده و در نتیجه گوشی را سبک‌تر می‌کنید. ری‌استارت کردن گوشی حتی می‌تواند مشکل داغ شدن آن را نیز برطرف سازد.

مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها در اندروید

۳- برنامه اندرویدی که کرش شده را آپدیت کنید

یکی از دیگر دلایل کرش شدن و از کار افتادن برنامه‌ها در اندروید وجود باگ‌های نرم افزاریست. توسعه دهندگان برنامه‌ها عموما در صدد حل اینگونه باگ‌ها هستند و آن‌ها را از طریق آپدیت‌ها حل می‌کنند. برای به‌روزرسانی برنامه‌هایی که کرش می‌شوند، این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • برنامه Google Play Store را باز کنید.
  • نام برنامه اندرویدی که کرش می‌شود را جستجو کنید.
  • اگر نسخه‌ی جدیدی در دسترس بود، روی Update ضربه بزنید.
  • بگذارید برنامه به‌روزرسانی شود و بعد آن را باز کنید.

مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها در اندروید

۴- برنامه‌ی اندرویدی که کرش می‌شود را مجددا نصب کنید

آیا مشکل همچنان ادامه دارد؟ ممکن است مشکل از فایل‌های خود برنامه باشد. اما جای هیچ نگرانی نیست، تنها کاری که باید بکنید این است که آن برنامه اندرویدی را حذف و دوباره نصب کنید. به یاد داشته باشید که قبل از حذف برنامه اول باید فایل‌های آن حذف کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • گزینه‌ی Manage Apps را لمس کنید.
  • روی برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید، ضربه بزنید.
  • سپس گزینه‌ی clear data را فشار دهید.
  • به این ترتیب برنامه را حذف و بعد مجددا نصب کنید.

مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها در اندروید

با توجه به اینکه ممکن است نتوانید برنامه‌های از پیش نصب شده روی گوشی اندرویدی را حذف کنید، می‌توانید از ADB برای آن‌ها استفاده کنید.

۵- اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

اکثر برنامه‌های اندرویدی برای عملکرد صحیح به اتصال به اینترنت نیاز دارند. به عنوان مثال، برای استفاده از برنامه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک ، اینستاگرام و توییتر به اینترنت نیاز دارید. اگر اتصال اینترنت شما مشکل داشته و ناپایدار باشد، احتمال دارد این اپلیکیشن‌ها کرش شوند.

بررسی اتصال گوشی به وای فای

برای اطمینان از پایدار بودن اتصال اینترنت Wi-Fi خود می‌توانید از برنامه‌های مختلف استفاده کنید. اگر مشکل داشت، می‌توانید روتر خود را ری استارت کرده یا اتصال به شبکه بی‌سیم را قطع کرده و مجددا به آن وصل شوید. انجام این کار می‌تواند به پایداری مجدد اتصال اینترنت شما کمک کند.

۶- سازگاری برنامه با گوشی را بررسی کنید

در اندروید امکان نصب هر برنامه‌ای وجود دارد و مهم نیست که مستقیما سازگارند یا نه. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که برنامه‌های ناسازگار به خوبی روی گوشی شما اجرا نمی‌شوند. بنابراین اگر با انجام مراحل فوق همچنان مشکل پای برجا باقی مانده، باید ببینید که آیا آن برنامه با گوشی اندرویدی شما سازگار است یا خیر. شما می‌توانید سازگاری آن را از طریق Google Play Store بررسی کنید، پس برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Google Play را باز کنید.
  • اپلیکیشنی که کرش می‌شود را پیدا کنید.
  • روی آن اپ ضربه بزنید.
  • به پایین بخش About this app بروید.
  • بررسی کنید که آیا آن برنامه با گوشی شما سازگار است یا خیر.

۷- مقداری از فضای ذخیره سازی را خالی کنید

اگر هیچ یک از روش‌های فوق مشکل کرش کردن اپلیکیشن را رفع نکردند، احتمال دارد این مسئله به دلیل پر بودن فضای ذخیره سازی گوشی رخ داده باشد. شما می‌توانید فضای ذخیره سازی گوشی خود را با استفاده از برنامه File app by Google آزاد کنید.

مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها در اندروید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*