تحصیل در مجارستان

آیا از طریق تحصیل در مجارستان میتوان برای اقامت دائم اقدام کرد؟

اگر می‌خواهید به کشور مجارستان مهاجرت کنید، راه‌های مختلفی پیش روی شماست. برای اقامت در کشور مجارستان به یکی از انواع ویزاهای بلندمدت یا کوتاه‌مدت احتیاج دارید. توریست‌هایی که برای مقاصد گردشگری به این کشور سفر می‌کنند ویزای کوتاه‌مدت دریافت می‌کنند.

کسانی که به منظور تحصیل، کار، ازدواج یا سرمایه‌گذاری به مجارستان می‌روند، باید ویزای بلندمدت دریافت نمایند. اما سؤال اینجاست که با کدام روش می‌توان اقامت دائم کشور مجارستان را دریافت کرد؟ آیا از طریق تحصیل در مجارستان می‌توان برای اقامت دائم اقدام کرد؟ ما در این مطلب تلاش کردیم تا به این سؤالات پاسخ مناسب داده و شما را راهنمایی کنیم.

تحصیل در مجارستان

بسیاری از جوانان و دانشجویان تصمیم می‌گیرند برای ادامه تحصیل به کشور مجارستان مهاجرت کنند. برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان باید پذیرش خود در یکی از دانشگاه‌های این کشور را قطعی کنید. پس از آن فرایند صدور ویزا برای شما آغاز می‌گردد.

کشور مجارستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، دارای بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهان است. بیشتر از ۱۰ دانشگاه برتر در این کشور وجود دارد که در رنکینگ جهانی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دادند. شما می‌توانید در این دانشگاه‌ها به تحصیل رشته‌های مختلف مهندسی، پزشکی، اقتصاد و مدیریت بپردازید.

اکثر دانشگاه‌ها دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. هزینه‌ای که بابت تحصیل دانشگاه می‌پردازید در برابر کیفیتی که به شما ارائه می‌دهند، بسیار پایین است. تمام این دلایل باعث شده است که متقاضیان زیادی از سرتاسر دنیا برای ادامه تحصیل به کشور مجارستان مهاجرت کنند.

مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان چه مزایایی دارد؟

در صورتی که تمایل دارید در یکی از دانشگاه‌های کشور مجارستان به ادامه تحصیل بپردازید از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • مدارک تحصیلی این دانشگاه‌ها در تمام کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین اکثر کشورهای جهان معتبر هستند.
  • با اتمام دوره تحصیلی در این کشور به راحتی می‌توانید در مجارستان یا سایر نقاط اروپا مشغول به کار شوید.
  • امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و انگلستان وجود دارد.
  • رتبه دانشگاه‌های مجارستان در سطح جهانی بسیار خوب بوده و آموزش ارائه شده در دانشگاه‌های این کشور در بالاترین سطح کیفی ممکن قرار دارد.
  • شما می‌توانید در حین تحصیل در این کشور، خود را به کشورهای دیگر مانند انگلستان، آمریکا و اروپا منتقل کنید.
  • تمام رشته‌های دانشگاهی ارائه شده در کشور مجارستان به جز موسیقی دارای کورس‌هایی به زبان انگلیسی هستند.
  • مدارک اخذ شده در دانشگاه‌های مجارستان مورد تأیید وزارت علوم ایران است.
  • ویزای دانشجویی مجارستان از نوع شنگن است و به راحتی می‌توانید با آن به تمام کشورهای حوزه اتحادیه اروپا سفر کنید.

انواع اقامت‌های تحصیلی در کشور مجارستان

نوع ویزای تحصیلی شما با توجه به طول دوره تحصیلی موردنظر تعیین می‌شود. به طور کلی ویزای تحصیلی در مجارستان به دو دسته زیر تقسیم می‌گردد:

  • ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت که به شنگن معروف است. اگر قصد داشته باشید در دوره‌های تخصصی کالج در مجارستان شرکت کنید، این نوع ویزا که مدت اعتبار آن ۹۰ روز است، برای شما صادر می‌شود.
  • ویزای تحصیلی بلندمدت که به آن ویزای دی نیز می‌گویند. این نوع ویزا برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که در دوره‌های طولانی‌تر مانند مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های مجارستان پذیرش می‌شود.

تحصیل در مجارستان

آیا امکان دریافت اقامت دائم مجارستان با استفاده از ویزای تحصیلی وجود دارد؟

بسیاری از کسانی که برای دوره تحصیلی خود به کشور مجارستان مهاجرت می‌کنند تمایل دارند پس از اتمام تحصیل، در این کشور بمانند. برای این کار باید اقامت موقت یا دائم را در مجارستان به دست آورند. توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی، تضمینی برای اقامت دائم شما در این کشور نیست.

شما پس از فارغ‌التحصیلی ۹ ماه فرصت دارید تا پیشنهاد کاری مناسب را پیدا کنید. کسانی که مشغول به تحصیل دندانپزشکی در مجارستان هستند، شانس بیشتری برای دریافت پیشنهادهای کاری دارند. اگر در این مدت موفق شدید تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایید، امکان دریافت اقامت دائم پس از ۵ سال برای شما وجود دارد در غیر این صورت باید به کشور خود بازگشته و در ایران زندگی کنید.

در این مسیر بهتر است از خدمات شرکت‌های حقوقی استفاده کنید. ما به شما مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی را پیشنهاد می‌کنیم زیرا سال‌هاست که به مشتریان خود برای دریافت اقامت دائم مجارستان، کمک کرده و در این زمینه بسیار موفق بوده است.

راه‌های اخذ اقامت دائم در کشور اروپایی مجارستان

اکنون که می‌دانید با ویزای تحصیلی نمی‌توان به صورت دائمی در این کشور سکونت کرد باید با روش‌های اخذ اقامت دائم در این کشور نیز آشنا شوید. در ادامه به برخی از راه‌های اخذ اقامت دائم مجارستان اشاره می‌کنیم:

  • اقامت مجارستان از طریق کار: همان‌طور که به آن اشاره کردیم با دریافت یک پیشنهاد کاری مناسب از طرف کارفرمایان مجارستانی می‌توانید در این کشور اقامت کنید. کلیه فرصت‌های شغلی باید به مدت سه ماه برای افراد با تابعیت مجارستان آگهی شوند در صورتی که فردی مناسب برای این کار پیدا نشد، شرکت می‌تواند نیروی موردنیاز خود را از میان متقاضیان بین‌المللی جذب نماید.
  • اقامت مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری: اگر سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف مجارستان را در اختیار دارید می‌توانید برای خود و خانواده‌تان اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. در این نوع اقامت فرزندان شما می‌توانند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بپردازند.
  • اقامت از طریق ازدواج: اگر شما هم با یکی از افراد مجارستانی ازدواج کنید می‌توانید اقامت موقتی در این کشور دریافت نمایید. پس از ۳ سال اگر ازدواج شما با مشکلی روبرو نشد و با علاقه به آن ادامه دادید، می‌توانید برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنید. در این روش باید ثابت کنید که تمکن مالی زندگی در مجارستان را دارید.
  • اقامت از طریق تولد: اگر کودک از پدر و مادری با تابعیت کشورهای دیگر، در خاک کشور مجارستان به دنیا بیاید، تا پنج سال قادر به اخذ اقامت دائم مجارستان نیست. به محض تولد نوزاد در خاک مجارستان به او تابعیت این کشور تعلق نمی‌گیرد و باید حداقل ۵ سال اول عمر خود را نیز در این کشور بگذراند.

کلام پایانی

اگر شما از متقاضیان تحصیل در مجارستان هستید باید به این نکته توجه کنید که ویزای تحصیلی در این کشور باعث دریافت اقامت دائم شما نخواهد شد. شما می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی به یکی از روش‌های مختلف ویزای کاری، سرمایه‌گذاری یا حتی ازدواج را دریافت کرده و پس از چند سال برای اقامت دائم خود اقدامات لازم را انجام دهید.

در این مسیر باید از شرکت‌های حقوقی کمک گرفته تا بتوانید با سرعت و دقت بیشتری مراحل دریافت اقامت را طی کنید. ما به شما مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی را پیشنهاد می‌کنیم زیرا از کارشناسان زبده‌ای برای دریافت اقامت شما استفاده می‌کند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*