رم کامپیوتر

بهترین مارک های رم کامپیوتر کدامند؟

حافظه رم را می‌توان یکی از بخش‌های ضروری هر سیستم کامپیوتری دانست. این بخش از رایانه، داده‌ها و برنامه‌ها را برای دسترسی سی پی یو (پردازنده) ذخیره می‌کند. استفاده از رم مناسب، بر سرعت و عملکرد سیستم تاثیر می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که خریداران مطرح می‌کنند، این است که بهترین مارک‌های رم کامپیوتر کدامند؟

در پاسخ به سوال مطرح شده در بالا باید گفت که برای خرید رم، نخست باید اهداف خود را مشخص کنید. مواردی مثل ظرفیت حافظه، سرعت و ولتاژ، از جمله فاکتورهایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ البته برند محصول، محل ساخت، گارانتی و قیمت رم نیز به نوبه خود اهمیت دارند.

چند نکته درباره خرید رم کامپیوتر

در هنگام انتخاب رم کامپیوتر، قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهید که آیا رم را برای یک رایانه نو خریداری می‌کنید یا هدف شما از تهیه رم، ارتقای سیستم است؟ مهم‌ترین مسئله، سازگاری مادربرد با رم می‌باشد؛ به عنوان مثال رم DDR5 با مادربرد DDR3‌ سازگار نیست. در این حالت شما دو راهکار، پیش روی خود خواهید داشت؛ از رم نسل قدیمی‌تر استفاده کنید و یا مادربرد را ارتقا دهید.

تاخیر، سرعت و فرکانس، عوامل دیگری هستند که در هنگام خرید رم کامپیوتر باید به آنها توجه شود. به طور کلی هر چه فرکانس بالاتر باشد، بهتر است؛ اما باید به تاخیرهای رم و سازگاری آن با مادربرد و سی پی یو توجه نمود. در برخی سیستم‌ها ممکن است، با شرایطی مواجه باشیم که پردازنده، محدودیت‌هایی را برای رم پرسرعت ایجاد می‌کند.

بهترین مارک‌های رم کامپیوتر

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، یکی از معیارهای خرید رم کامپیوتر، مارک یا برند است. ما به دنبال محصولاتی هستیم که از کیفیت ساخت خوب، عملکرد خوب و سرعت بالا برخوردار باشند. در واقع یکی از اهداف خرید رم جدید، ارتقای نرم افزاری سیستم و افزایش سرعت آن است.

یکی دیگر از مسائلی که برندهای موفق سازنده رم به آن توجه می‌کنند، پوشش بیرونی یا پخش کننده گرما می‌باشد. این پوشش، بیشتر از آلومینیوم ساخته می‌شود و کیفیت آن بسیار مهم است.

در ادامه، تلاش کرده‌ایم، پس از بررسی برندهای مختلف، بهترین مارک‌های رم کامپیوتر را معرفی کنیم. در نهایت این شما هستید که درباره انتخاب بهترین رم، تصمیم می‌گیرید.

Corsair

رم کامپیوتر

Corsair، برندی آمریکایی بوده و یکی از تولیدکنندگان مطرح سخت افزار کامپیوتری است. رم، از مهم‌ترین محصولات این برند می‌باشد؛ با تنوع بالایی از نظر ظرفیت و سرعت عرضه می‌گردد. رم‌های Corsair به داشتن عملکرد بی‌نظیر و قدرت بالا مشهور هستند.

شایان ذکر است که رم‌های Corsair، گارانتی مادام العمر دارند که البته این ویژگی در ایران، کاربرد ندارد؛ اما در هر صورت، نشان دهنده این است که تولیدکننده تا چه میزان به کیفیت و دوام محصولات خود اعتماد دارد.

یکی از مزایای مهم Corsair این است که حتی برای سیستم‌های قدیمی و پایین رده، همچنین مادربردهای کوچک و سی پی یوهای محدود نیز حافظه رم می‌سازد.

G.Skill

یکی دیگر از برندهای خوش‌نام سازنده رم کامپیوتر، G.Skill است؛ البته این برند تایوانی، تولیدکننده سایر قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر نیز‌ می‌باشد؛ اما رم‌های آن بسیار معروف هستند و رقیب سرسخت رم‌های Corsair به شمار می‌روند. G.Skill نیز برای سیستم‌های مختلف (از رده پایین گرفته تا متوسط و بالا رده) رم‌هایی با ظرفیت‌ها و سایزهای مختلف تولید می‌کند.

یکی از دلایل مهم شهرت G.Skill، تولید رم‌هایی با سرعت و فرکانس بالا و تاخیر پایین است. این برند، گارانتی و خدمات پس از فروش مادام العمر نیز ارائه می‌دهد که همانند مورد قبلی در ایران کاربردی ندارد و در صورت خرید آن باید از گارانتی‌های جایگزین استفاده نمود.

شایان ذکر است که رم G.Skill از نظر کیفیت و عملکرد، مشابه رم Corsair است؛ اما در مقایسه با آن قیمت مناسب‌تری دارد. مهم‌ترین دلیل این اتفاق تایوانی بودن آن می‌باشد؛ البته همین مسئله باعث شده است که فروش کمتری نیز داشته باشد.

Kingston

اگر به دنبال خرید یک رم جدید برای لپ تاپ خود هستید که سرعت بالا و قیمت مناسبی داشته باشد، رم Kingston بهترین انتخاب برای شماست.

کینگستون نیز یک برند آمریکایی تولیدکننده رم کامپیوتر است. محصولات این برند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و در عین حال نسبت به دو مورد قبلی، قیمت مناسب‌تری دارند. علت، آن است که برند مذکور جدیدتر است و با هدف رقابت با مارک‌های باسابقه، رم‌های خود را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود که رم‌های Kingston با اکثر مادربردها و سی پی یوهای قدیمی و جدید (بیش از 95 درصد) سازگار هستند. این رم‌ها طول عمر بالایی دارند و احتمال خرابی آنها بسیار اندک است.

Crucial

Crucial یکی از قدیمی‌ترین سازندگان رم رایانه به شمار می‌رود. این برند، برای انواع کامپیوتر و لپ تاپ رم می‌سازد. از نظر کیفیت، طول عمر و عملکرد، رم‌های Crucial، عالی هستند؛ اما این رم‌ها نسبت به محصولات قبلی، باز هم قیمت ارزان‌تری دارند؛ بنابراین انتخاب بسیار خوبی برای کسانی به شمار می‌روند که قصد دارند، با صرف هزینه کمتر، بهترین رم را خریداری کنند.

Samsung

رم کامپیوتر

نام سامسونگ، سال‌هاست که با سیستم‌های دیجیتال و لوازم الکترونیکی مثل کامپیوتر، گوشی موبایل و تلویزیون گره خورده است. این برند به تولید انواع هارد و رم نیز می‌پردازند. رم‌های سامسونگ از نظر سرعت، عملکرد، تنوع و ماندگاری، فوق‌العاده هستند؛ همچنین برای انواع سیستم‌ها می‌توان از آنها استفاده نمود.

مشکل بزرگ رم‌های سامسونگ، قیمت بسیار بالای آنهاست؛ به نحوی که افراد زیادی صرفاً با دیدن قیمت آنان، از خرید خود منصرف می‌شوند؛ اما در هر حال سامسونگ، امتحان خود را پس داده و محصولات آن از هر لحاظ، مطمئن هستند.

KLEVV

KLEVV یکی دیگر از برندهایی است که نام آن در لیست بهترین رم‌های رایانه‌ای، همواره به چشم می‌خورد. رم‌های KLEVV در سایزها و مدل‌های گوناگون، ساخته شده و با اکثر سیستم‌ها سازگار هستند. تاکنون هیچ شکایتی از سوی کاربران، مبنی بر افت عملکرد این رم‌ها شنیده نشده است.

Ramos

راموس، برند محبوب دیگری است که انواع رم را با فرکانس بالا و تاخیر پایین در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کند. Ramos، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که قصد خرید یک رم کامپیوتری خوب با قیمت مناسب را دارند.

Patriot

Patriot نیز برند آمریکایی بسیار محبوب در تولید انواع رم کامپیوتری است. علت محبوبیت این برند، سطح کیفی بالای رم‌هایی است که تولید می‌کند. در واقع این شرکت، تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید رم رایانه قرار داده و نهایت تلاش خود را به کار می‌برد که بهترین محصول بازار را عرضه کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد رم‌های Patriot، مجهز بودن آنها به هیت سینک‌های خاص است؛ این رم‌ها تهویه خوبی داشته و به راحتی خنک می‌شوند. گارانتی و خدمات پس از فروش رم‌ Patriot نیز مادام العمر می‌باشد.

نکته قابل بیان، این است که رم‌های مذکور، قیمت بالایی دارند و همین مسئله باعث می‌شود که گاهی اوقات در بازار رقابت با سایر برندها، میزان فروش کمتری را از آن خود کنند.

Mushkin

اگر هدف اصلی شما از تهیه و نصب رم جدید، بالا بردن سرعت سی پی یو و بهبود عملکرد سیستم رایانه‌ای است، به احتمال زیاد، Mushkin بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. رم‌های Mushkin، به خصوص برای گیمرها و کسانی که فعالیت‌های حرفه‌ای گرافیکی انجام داده، یا با نرم افزارهای پیشرفته کار می‌کنند، مناسب است.

به طور کلی رم‌های Mushkin، بسیار پرقدرت هستند و فرکانس بالایی ارائه می‌دهند؛ اما متاسفانه کمیاب می‌باشند و در حال حاضر میزان تولیدشان، جوابگوی نیاز هواداران آنها نیست.

نتیجه گیری

در قسمت های پیشین، تلاش کردیم، به این سوال پاسخ دهیم که بهترین مارک های رم کامپیوتر کدامند؟ در این راستا، برندهای برتر این حوزه را معرفی کردیم؛ اما بی تردید آنچه بیش از شهرت نام یک مارک اهمیت دارد، کیفیت ساخت رم و سازگاری آن با سیستم رایانه‌ای است. پس در کنار برند سازنده، این موارد را نیز مدنظر قرار دهید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*