معایب و نقاط ضعف جک J7 کرمان موتور

معایب و نقاط ضعف جک جی ۷؛ سدان کی ام سی دقیقاً چه مشکلاتی دارد؟

کی ام سی جی 7 یکی از معدود سدان‌های صفر کیلومتر به‌روز بازار است؛ اما در این مطلب به معایب و نقاط ضعف جک J7 کرمان موتور هم می‌پردازیم.

کی ام سی جی ۷ جزو محصولات کنونی کرمان موتور در کنار جک S3، جک S5 و… است که در سال 1401 پا به بازار ایران گذاشت؛ سدانی با طراحی به‌روز خاص که می‌تواند گزینه‌ای متفاوت در این بازار اشباع شده از کراس اوورهای چینی باشد. این محصول مونتاژی کرمان موتور، در واقع ریبج شده‌ی A5 پلاس از برند «سهول» (Sehol) است. سهول را جک، خودروساز اسپانیایی سئات و فولکس واگن با سرمایه‌گذاری مشترک تاسیس کرده‌اند تا بتوانند خودروهایی نسبتاً بالارده‌تر را در چین عرضه کنند.در ادامه نگاهی به معایب کی ام سی جی ۷ خواهیم داشت.

قبل از اینکه مروری بر معایب و نقاط ضعف جک جی 7 داشته باشیم، باید اشاره کرد این محصول کرمان موتور به‌عنوان یک خودرو چینی مونتاژی نقاط قوت متعددی دارد. برجسته‌ترین نقطه قوت آن را می‌توان طراحی اسپرت با سقف لیفت‌بک دانست که آن را به گزینه‌ای منحصر به فرد در بازار ایران تبدیل می‌کند. فضای داخلی به‌روز با نمایشگر بزرگ و صفحه آمپر تمام دیجیتال هم وجه مثبت دیگر این سدان جک است. با این حال، همان‌طور که گفته شد، در ادامه به معایب جک J7 می‌پردازیم.

فهرست مطالب

معایب جک J7 کرمان موتور

حساسیت موتور کی ام سی جی 7 به بنزین

معایب و نقاط ضعف جک J7 کرمان موتور

کی ام سی جی 7 از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره می‌برد. همان‌طور که می‌دانید، موتورهای توربوشارژ و مجهز به فناوری GDI حساسیت بالایی به کیفیت سوخت از خود نشان می‌دهند و برای عملکرد صحیح بدون مشکل، به بنزین اکتان بالا یا بنزین سوپر نیاز دارند. سال‌ها است که صاحبان خودروهای مونتاژی و وارداتی با این مشکل مواجه‌اند و کماکان تا به امروز پابرجا باقی مانده است تا گریبان‌گیر خودرو جدید کی ام سی شود.

این در حالی است که در حال حاضر اثری از بنزین سوپر باکیفیت نه تنها در جایگاه‌های تهران، بلکه در شهرهای دیگر هم نیست؛ حتی زمزمه‌هایی مبنی بر توقف عرضه بنزین سوپر در ایران شنیده می‌شود. در نتیجه، افرادی که قصد خرید جک جی 7 را دارند باید علی‌رغم همه مزایای این خودرو به این نکته حتماً توجه داشته باشند و با آگاهی نسبت به آن خرید خود را انجام بدهند.

سواری خشک رایج بین خودروهای اسپرت

نقاط ضعف کی ام سی جی 7 کرمان موتور

نکته‌ای که پشت فرمان جک J7 جلب توجه می‌کند، سواری نسبتاً خشک آن است؛ البته اینجا از نوعی خشکی سرسام‌آور صحبت نمی‌کنیم. در حقیقت، این ساخته جک یک سدان روزمره شهری به حساب می‌آید که نه تنها در طراحی، بلکه در سواری و تجربه رانندگی هم کمی حالت اسپرت به خود گرفته است. در پی همین، نباید از این خودرو انتظار سواری فوق‌العاده نرمی را داشت و باید قبل از خرید این موضوع را به‌عنوان پیش‌فرض در نظر گرفت که در رانندگی با آن خشکی خودروهای اسپرت تا حدودی حس می‌شود.

در همان چرخش‌های ساده فرمان می‌توان متوجه نوع متفاوت سواری جی 7 شد؛ جایی که خودرو چندان انعطافی را از خود نشان نمی‌دهد و محکم سر جای خود می‌ایستد. البته راننده می‌تواند با انتخاب حالت کامفورت یا اسپرت سواری خودرو خود را بسته به نیازش تنظیم کند، اما این در کلیت تجربه پشت فرمان این محصول کرمان موتور تغییری ایجاد نمی‌کند.

برخی ایرادات طراحی جی 7

معایب و نقاط ضعف جک J7 کرمان موتور

فضای داخلی این سدان مونتاژ داخل با در نظر گرفتن محدوده قیمت آن و همچنین به‌صورت کلی بضاعت بازار ایران، هم از لحاظ طراحی با محصولات روز هماهنگی دارد و هم در زمینه کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار می‌گیرد. با وجود این، ایراداتی در زمینه طراحی و ارگونومی را می‌توان در کابین جی 7 پیدا کرد که در عمل خود را نشان می‌دهند. از این نظر، شاید کی ام سی کی 7 انتخاب بهتری برای خریداران باشد.

به‌عنوان مثال، کنسول و نمایشگر مرکزی این خودرو طراحی شبیه به سدان لوکس مرسدس بنز کلاس S نسل جدید دارند، اما به‌خاطر پیاده‌سازی چنین نمایشگری در جاگذاری المان‌هایی مثل دریچه‌های هوا چندان دقت به خرج داده نشده؛ نتیجه هم این است که انگار یک دریچه کوچک به سختی بین فرمان و نمایشگر مرکزی تعبیه شده. مثال دیگر، حجم زیاد تریم مشکی پیانویی به کار رفته در نقاطی مثل کنسول مرکزی و دسته دنده است که اگرچه ظاهر پر زرق و برقی به فضای داخلی می‌بخشد، به مرور زمان روی آن‌ها خط و خش می‌افتد.

محدودیت فضا به‌خاطر طراحی لیفت‌بک جک J7

معایب و نقاط ضعف جک J7 کرمان موتور

طراحی لیفت‌بک یکی از وجوه تمایز جک J7 نسبت به بقیه مونتاژی‌های بازار بر شمرده می‌شود که طراحی آن را هرچه جذاب‌تر کرده است، ولی اگر کمی سخت‌گیر باشید، همین می‌تواند یکی از معایب آن باشد. پیش از اینکه به ادامه موضوع بپردازیم، جای اشاره دارد که طراحی لیفت‌بک در دو ویژگی اصلی خلاصه می‌شود؛ ادغام ستون C و ناحیه عقب با شیب زیاد و قرارگیری لولاهای درب صندوق عقب روی سقف که به‌واسطه آن، شیشه عقب و صندوق یکی می‌شوند.

حالا به‌خاطر همین طراحی، هم دید راننده نسبت به ناحیه عقب محدود است و هم سرنشینان عقب اگر کمی قدبلند (حدود 1.80 متر) باشند با کمبود فضای سر مواجه می‌شوند. البته بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با این حال، صندوق عقب شاید حتی فراتر از حد انتظار فضا برای نگهداری وسایل داشته باشد؛ یعنی عملاً برای حمل وسایل روزمره و حتی چند چمدان مانعی وجود ندارد.

عدم پشتیبانی جی سون از اپل کارپلی و اندروید اوتو

امروزه سیستم مولتی‌مدیا یا به‌طور دقیق‌تر اطلاعات و سرگرمی نقش پررنگی در خودروها پیدا کرده و حتی محصولات داخل کشور که متاسفانه همیشه سال‌ها از استانداردهای روز صنعت خودرو عقب‌ترند، کم و بیش به نمایشگرهای بزرگ با انواع و اقسام امکانات مجهز می‌شوند. به همین ترتیب، رابط‌های اپل کارپلی و اندروید اوتو هم که محیط کاربری گوشی‌های هوشمند را به نمایشگر خودرو می‌آورند، جزو امکانات ضروری شده‌اند؛ اما کی ام سی جی سون از هیچ کدام آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

سایر معایب جک J7 کرمان موتور

از جمله موارد دیگری که به‌عنوان نقاط ضعف جی 7 مطرح شده‌اند می‌توان به تمام برقی نبودن صندلی‌های جلو (خصوصاً صندلی راننده)، کوتاهی سانروف، کیفیت نه چندان مناسب بعضی از اجزای مونتاژی خودرو و کیفیت رنگ پایین بدنه اشاره کرد؛ البته دو مورد آخر، گزارشِ برخی از افرادی‌اند که اقدام به خرید این سدان کرده‌اند و از همین رو، در لیست معایب اصلی آن جا نمی‌گیرند.

حالا به نظر شما کاربران گجت نیوز، جک J7 چه معایبی دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*