پرونده قتل سریالی اپل

پای اپل به پرونده قتل های سریالی در آمریکا باز شد؛ داستان چیست؟

در پرونده قتل های سریالی آمریکا که اخیرا به جریان افتاده است، ردپای اپل و ایرتگ نیز دیده می‌شود. اما ماجرا از چه قرار است؟

در پی شکایات گسترده از اپل، شاکیان مدعی شده‌اند که ردیاب هوشمند ایرتگ اپل در چندین فقره قتل نقش داشته و این شرکت نتوانسته اقدامات امنیتی لازم را برای کاهش سوءاستفاده از این گجت صورت دهد.

ارتباط پرونده قتل های سریالی با ایرتگ اپل

موارد سوءاستفاده از ایرتگ‌ اپل که در راس آنها تعقیب غیرقانونی قرار دارد، از زمان عرضه این ردیاب هوشمند به‌طور گسترده با نگرانی‌های متعدد روبرو شده است. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد که بلافاصله پس از عرضه این گجت، مواردی مبنی بر رفتار کنترل‌گر و هم‌چنین آدم‌ربایی و قتل‌ های سریالی به‌طور فزاینده‌ای رشد کرده است.

پرونده قتل سریالی اپل

اپل برای رفع این نگرانی‌ها، به‌روزرسانی‌های مختلفی برای افزایش امنیت و حریم خصوصی، از جمله ارسال هشدار در حین راه‌اندازی AirTag، هشدارهای پیشرفته و الگوریتم‌های بهبود یافته برای شناسایی سوءاستفاده‌‌های احتمالی اعمال کرد. علی‌رغم این اقدامات، 150 گزارش دریافتی از پلیس نشان می‌دهند که اقدامات ضدتعقیب تنها در یک سوم موارد موثر واقع شده‌اند.

در ماه دسامبر (آذر) سال گذشته، شکایتی از سوی دو قربانی تعقیب شده با ایرتگ ارائه شد. اکنون این شکایت به نمایندگی از 30 قربانی علیه اپل به جریان افتاده است. طبق این شکایت، ادعا شده که ایرتگ به‌دلیل بی‌مسئولیتی اپل به ابزاری ترسناک تبدیل شده که تعقیب‌کنندگان می‌توانند به راحتی و با صرف هزینه‌ کم، به‌طور مخفی افراد را طعمه اهداف شوم خود قرار دهند.

از زمان شروع شکایات در سال 2022، شاکیان افزایش نگران کننده در موارد تعقیب مرتبط با AirTag را گزارش کرده اند، از جمله افزایش حوادث بین المللی و بیش از 150 گزارش پلیس در ایالات متحده که از آوریل 2022 گزارش شده است.

اپل تا 27 اکتبر فرصت دارد به این شکایات پاسخ دهد و پیش بینی می‌شود که این شرکت به دنبال رد اتهامات علیه این پرونده باشد. نتیجه این شکایت بدون شک پیامدهای مهمی برای آینده فناوری AirTag و مسئولیت شرکت‌های فناوری در جلوگیری از سوء استفاده از محصولات خود برای اهداف مضر خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*