ریسپکت پرایم

ریسپکت پرایم بخریم یا نخریم؛ نقاط قوت و ضعف سدان جدید بهمن

ریسپکت پرایم به‌عنوان سدان جدید بهمن موتور در بازار ایران محسوب می‌شود؛ اما آیا این خودرو را بخریم یا نخریم؟ در ادامه با نقاط قوت و ضعف Respect Prime آشنا خواهیم شد.

بهمن موتور سال قبل از سدان جدید خود با نام ریسپکت پرایم پرده برداشت. ریسپکت پرایم در واقع نسخه ایرانیزه شده سدان چینی Cowin Xuandu محسوب می‌شود. محصولات این برند چینی از لحاظ پلتفرم و قوای محرکه با محصولات گروه چری از جمله فونیکس آریزو 6 پرو و ام وی ام آریزو 5 مشترک هستند. اما آیا ریسپکت پرایم ارزش خرید دارد؟ در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیاز قصد داریم شما را با نقاط قوت و ضعف سدان جدید این خودرو آشنا کنیم.

معرفی سدان ریسپکت پرایم

ریسپکت پرایم

ریسپکت پرایم به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 154 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده توسط این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT با قابلیت تعویض دنده 9 سرعته مصنوعی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در واقع این خودرو از همان موتور و گیربکس آریزو 6 پرو و آریزو 5 بهره می‌برد، اما اکنون نیروی تولیدی آن مقداری افزایش پیدا کرده است.

ریسپکت پرایم

از امکانات رفاهی و ایمنی سدان ریسپکت پرایم بهمن موتور می‌توان به دوربین 360 درجه، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، دریچه تهویه ردیف عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تهویه الکترونیکی، صندلی برقی راننده، شارژر وایرلس گوشی موبایل، استارت دکمه‌ای، نورپردازی کابین، سنسور نور و باران، سانروف و 6 ایربگ ایمنی 10 نقطه‌ای اشاره کرد.

نقاط قوت ریسپکت پرایم

در ادامه با نقاط قوت خودرو ریسپکت پرایم که به‌عنوان جدیدترین سدان بهمن موتور برای بازار ایران محسوب می‌شود، آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی و امکانات مناسب

ریسپکت پرایم

همانطور که در بخش معرفی بهمن ریسپکت پرایم اشاره شد، این سدان چینی به امکانات متعددی مجهز شده و نسبت به رقبای هم‌رده خود امکانات کاربردی‌تری را به همراه دارد. همچنین این خودرو نسبت به آریزو 5 از امکانات بیشتری نیز بهره می‌برد و نسبت به آریزو 6 نیز فقط از سنسور نقطه کور بی‌بهره مانده است. ضمن این‌که نیروی تولیدی پیشرانه این سدان نسبت به آریزو 6 پرو و آریزو 5 در سطح بالاتری قرار دارد.

سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب

در حالی که آریزو 6 پرو و آریزو 5 از سیستم تعلیق ساده یا توییست بیم در عقب بهره می‌برند، ریسپکت پرایم به سیستم تعلیق مولتی‌لینک یا چند اتصاله در عقب مجهز شده است که آن را در سطح بالاتری نسبت به دو رقیب خود قرار می‌دهد؛ چرا که سیستم مولتی‌لینک سواری نرم‌تری را به‌ویژه در بخش عقب به‌همراه دارد و هندلینگ آن نیز نسبت به رقبا بهتر است.

خدمات پس از فروش مناسب

Respect Prime

خدمات پس از فروش به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مشتریان هنگام خرید خودروهای چینی و مونتاژی محسوب می‌شود و به همین دلیل بسیاری از افراد از خرید خودروهای مونتاژی چینی منصرف می‌شوند. اما سدان ریسپکت پرایم توسط بهمن موتور روانه بازار ایران شده که سطح خدمات پس از فروش آن در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.

نقاط ضعف ریسپکت پرایم

در ادامه با نقاط ضعف Respect Prime که به‌عنوان جدیدترین سدان بهمن موتور برای بازار ایران به‌شمار می‌شود، آشنا می‌شویم.

بالا نبودن کیفیت متریال داخلی

بررسی مدل‌های کارکرده ریسپکت پرایم در بازار نشان می‌دهد برخی اوقات خط و خش روی قطعات داخلی به‌وجود می‌آید و همچنین در برخی بخش‌ها شاهد رنگ‌رفتگی‌های جزئی هستیم. این در حالی است که نسخه‌های کارکرده رقبای این خودرو با چنین مشکلی مواجه نیستند. چنین موضوعی نشان می‌دهد برخی از متریال داخلی این خودرو دارای کیفیت بالایی نیستند.

جذاب نبودن طراحی نمای عقب

Respect Prime

هرچند بخش طراحی به سلیقه مشتریان بستگی دارد، اما بسیاری از افراد طراحی عقب این خودرو را آنچنان جذاب نمی‌دانند. ریسپکت در نمای جلو و کناری از طراحی جذابی بهره می‌برد، اما طراحی عقب آن عجیب بوده و از خطوط زیادی در آن استفاده نشده است. ضمن این‌که رنگ‌های روشن بدنه به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهند.