هوش مصنوعی چینی Ernie 4

هوش مصنوعی چینی Ernie 4 برای رقابت با ChatGPT‌ از راه رسید

هوش مصنوعی چینی Ernie 4 از چین برخواست. شرکت بایدو به‌عنوان سازنده این ربات چت ادعا می‌کند که نسخه جدید Earnie AI حتی از ChatGPT هم بهتر است!

غول جستجوی چینی، بایدو از تازه‌ترین نسخه هوش مصنوعی خودش رونمایی کرد و ادعا می‌کند که عملکرد آن حتی از ربات چت ChatGPT شرکت OpenAI هم بهتر است! نام این هوش مصنوعی چینی Ernie 4 است و در حال حاضر فقط در دسترس طیف کمی از کاربران قرار دارد.

روز گذشته رابین لی، بنیان‌گذار شرکت بایدو در یک کنفرانس خبری روی صحنه آمد و از طریق پرسش و پاسخ‌هایی، عملکرد این رابط چت را در حل معادلات ریازی و پاسخ به سوالات به‌چالش کشید. او همچنین از ارنی خواست که چندین پوستر و فیلم را هم به‌صورت آنی ایجاد کند. آقای لی می‌گوید، ربات چت ارنی از نظر عملکرد شبیه به مدل هوش مصنوعی OpenAI است و حتی می‌تواند از آن بهتر هم باشد.

بایدو: هوش مصنوعی Ernie 4 بهتر از ChatGPT‌ است

هوش مصنوعی چینی Ernie 4

آقای لی می‌گوید که این نسخه پیشرفت‌های قابل توجهی در درک، تولید، منطق و ظرفیت‌های حافظه نسبت به نسخه‌های قبلی داشت و عملکرد کلی آن کمتر از مدل زبانی GPT-4 نیست. نسخه قبلی این ربات موفق به جذب ۴۵ میلیون کاربر شده و در بیش از ۸۰۰ اپلیکیشن به‌کار رفته است. نسخه جدید هنوز آماده عرضه عمومی نیست، ولی غول جستجوی چینی آن را در اختیار تعداد محدودی از کاربران گذاشته تا پس از ارتقا و رسیدن به سطح مطلوب، آن را در اختیار عموم کاربران بگذارد.

هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی مردم است و در محصولاتی مثل جستجوی آنلاین، اشتراک‌گذاری فایل، همکاری و نقشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بی‌شک هوش مصنوعی کاربردهای گسترده‌ای در زندگی بشر خواهد داشت و از آن‌ها که در حال ورود به محیط کار است، برای شرکت‌های حوزه فناوری مثل OpenAI و بایدو مهم است که بخواهند در آن پیشرو باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*