اپلیکیشن توییتر پولی شد

توییتر برای همه پولی شد؛ ایلان ماسک آخرین میخ تابوت توییتر را کوبید

اپلیکیشن توییتر که به‌تازگی به X تغییر نام داده برای تمام کاربران پولی شد. آیا شما حاضرید برای استفاده از Twitter هزینه‌ای را پرداخت کنید؟

سرانجام اتفاق افتاد! پس از ماه‌ها گمانه‌زنی برای استفاده پولی از شبکه اجتماعی X (که پیشتر توییتر نام داشت)، ایلان ماسک سرانجام آن را عملی کرد. از آنجا که درآمدهای این شرکت وضعیت چندان خوبی ندارد، ماسک می‌خوهد کاربران جدید را مجبور کند تا برای استفاده از اپلیکیشن X، مبلغ ۱ دلار را بپردازند. اما این یعنی کاربران قدیمی هم باید مبلغی را بپردازند؟

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک اعتراف کرد؛ ۹۰ درصد از ارزش توییتر کم شده است!

آیا کاربران قدیمی توییتر هم باید پولی را پرداخت کنند؟

اگر جزو کاربران فعال توییتر هستید (یعنی حداقل یک اکانت در توییتر دارید)، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای (حداقل در حال حاضر) ندارید. اما اگر می‌خواهد به‌تازگی به این شبکه اجتماعی بپیوندید، باید ۱ دلار پرداخت کنید. البته این سرویس در حال حاضر فقط در کشورهای نیوزیلند و فیلیپین آغاز به‌کار کرده و کاربران سایر کشورها می‌توانند بدون مشکل از اپلیکیشن X استفاده کنند. ولی این تازه شروع ماجراست و به‌زودی کاربران دیگر کشورها هم مجبور به پرداخت هزینه خواهند بود! این روش، بدون شک می‌تواند در مدتی کوتاه ثروت ایلان ماسک را افزایش دهد.

اپلیکیشن توییتر پولی شد

کاربران جدید بدون پرداخت این پول نمی‌توانند هیچ کاری را انجام دهند. آن‌ها می توانند افراد را فالو کنند و یا فید را ببینند، اما امکان توییت، ریتوییت، پاسخ دادن یا دایرکت مسیج بدون پرداخت ۱ دلار در دسترس نخواهد بود. اما ماجرا چیست و چرا ایلان ماسک چنین تصمیمی گرفته است؟ او مدعی شده که این «تنها راه برای مبارزه با ربات‌ها بدون مسدود کردن کاربران حقیقی» است. این اقدام احتمالا بتواند به افزایش دارایی ایلان ماسک کمک کند.

موج اعتراضی کاربران شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)

تیم پشتیبانی پلتفرم X می‌گوید که این حرکت در حال حاضر به‌صورت آزمایشی آغاز شده و تا بررسی‌های نهایی، به‌صورت فراگیر اجرا نخواهد شد. علاوه بر این مدعی شده‌اند که این حرکت برای سودآوری هر چه بیشتر شرکت نیست، بلکه به‌عنوان راهی برای مبارزه با ربات‌ها و اسپم آغاز می‌شود. هرچند نمی‌شود به‌راحتی این حرف‌ها را باور کرد!

اما اگر هدف واقعی ایلان ماسک مبارزه با ربات‌ها و اطلاعات غلط در سطح این شبکه اجتماعی بود، پس چرا آن‌ها تعدیل نیروی گسترده‌ای داشته‌اند و یا ابزاری که به‌کاربران اجازه گزارش دادن اخبار جعلی را می‌داد، از پلتفرم خود حذف کرده است؟

از همان ابتدای کار که ایلان ماسک این شبکه اجتماعی را گرفت و خودش در رأس تیم مدیریتی آن نشست، آشفتگی‌های زیادی به‌وجود آمد. حتی بعد از اینکه ماسک خودش کنار رفت و یک مدیرعامل به‌نام لیندا یاکارینو را برای مدیریت امور این شرکت انتخاب کرد هم مشکلات حل نشد. اینطور که به‌نظر می‌رسد، شبکه اجتماعی توییتر که چهره جدیدی به‌خود گرفت و با نام X به فعالیت خودش ادامه داد، به‌پایان راه خود نزدیک شده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*