چری آریزو 8 استیشن واگن

چری آریزو 8 استیشن واگن، خودرویی مناسب و کاربردی برای ورود به ایران

چری آریزو 8 استیشن واگن یک خودروی مناسب و کاربردی برای بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های Chery Arrizo 8 station wagon آشنا می‌شویم.

شرکت چری در تابستان 2022 از سدان پرچمدار آریزو 8 پرده برداشت و به‌تازگی نیز آن را روانه بازار روسیه کرد. این خودرو با 4757 میلی‌متر طول، 1832 میلی‌متر عرض، 1469 میلی‌متر ارتفاع و 2770 میلی‌متر فاصله محوری در ردیف خودروهای کلاس D قرار می‌گیرد؛ کلاسی که در آن مشتریان روسی می‌توانستند خودروهایی چون هیوندای سوناتا، کیا K5 و تویوتا کمری را خریداری کنند.

طبق اخبار خودرو روسیه، کیا K5 و تویوتا کمری در نسخه استیشن واگن نیز به مشتریان عرضه می‌شدند. در واقع تا پیش از این مشتریان روسی علاوه بر این دو خودرو می‌توانستند نسخه‌های استیشن واگن خودروهایی چون فولکس واگن پاسات، اشکودا سوپرب، پژو 508 و اوپل اینسیگنیا را نیز خریداری کنند؛ اما اکنون این خودروها دیگر در روسیه عرضه نمی‌شوند و به همین دلیل نسخه چری آریزو 8 استیشن می‌تواند به نیاز مشتریان روسی پاسخ دهد.

مشخصات آریزو 8 استیشن واگن

چری آریزو 8 استیشن واگن

طبق رندرهای منتشر شده، آریزو 8 استیشن واگن از لحاظ طراحی تا ستون B کاملا به نسخه سدان خود شباهت دارد، اما بخش عقب آن دستخوش تغییرات زیادی شده است. البته در این بخش چراغ‌ها و سپر نیز به همان نسخه سدان تعلق دارند. نسخه استیشن سدان آریزو 5 اکنون برای خانواده‌ها به گزینه مناسبی تبدیل شده و با صندوق عقب بزرگ خود می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات کیا، تویوتا و هیوندای در ناوگان تاکسیرانی روسیه باشد.

چری آریزو 8 استیشن واگن

نسخه سدان آریزو 8 به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو بنزینی 4 سیلندر TGDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 186 اسب بخار و گشتاور 275 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته به‌تازگی نسخه جدیدی از این خودرو در بازار چین عرضه شده که از موتور 2 لیتری TGDI بهره می‌برد و قدرتی برابر با 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیز در هر دو مدل، قدرت را از پیشرانه به چرخ‌های جلو می‌رساند.

چری آریزو 8 استیشن واگن

مشتریان در بازار روسیه می‌توانند این سدان را با پیشرانه 1.6 لیتری در سه تیپ سفارش دهند. مدل پایه 3 میلیون و 409 هزار و 900 روبل (حدود 35 هزار دلار) و نسخه Ultimate SE آن نیز 3 میلیون و 559 هزار و 900 (حدود 37 هزار دلار) قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*