تندترین فلفل جهان

تندترین فلفل جهان با خطر مرگ در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

فلفل X به‌عنوان تندترین فلفل جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. گفته می‌شود خوردن این فلفل تند می‌تواند حتی خطر مرگ را به دنبال داشته باشد.

سازمان گینس به‌تازگی اعلام کرد که فلفل X توانسته به‌عنوان تندترین فلفل جهان به کتاب رکوردها راه پیدا کند. اد کوری، متخصص پرورش فلفل، کاشت و پرورش فلفل ایکس را انجام داد. وی تقریبا یک دهه پیش با کارولینا ریپر توانسته بود رکورد تندترین فلفل روی زمین را به نام خود ثبت کند. اد کوری سال‌ها پیش کاشت و پرورش فلفل X را آغاز کرده بود، اما بلافاصله برای ثبت رکورد خود اقدام نکرد. وی در ویدیویی که در یوتیوب منتشر کرد، این موضوع را عنوان کرد و گفت فلفل ایکس را نگه داشته تا در صورتی که سایر تولیدکنندگان چیز تندتری از کارولینا ریپر عرضه کردند، او هم فلفل ایکس را رو کند. اما وقتی خبری از بقیه نشد، حالا او تصمیم گرفته فلفل X را به عنوان تندترین فلفل جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

وی در ویدیویی که در یوتیوب منتشر کرده، گفت این نقطه اوج کار بسیاری از افراد است. مردم می‌گفتند این کار شدنی نیست و ما را دروغگو خطاب می‌کردند؛ اما ما به آنها ثابت کردیم که فلفل X در واقع تندترین فلفل روی زمین است و حالا رسما این رکورد را در گینس ثبت کردیم.

تندترین فلفل جهان

میزان تندی فلفل بر اساس مقدار کپسایسین موجود در آن تعیین می‌شود و این میزان با ابزاری به نام مقیاس اسکویل بیان می‌شود. ویلبر اسکویل در سال 1912 میلادی، این ابزار را اختراع کرده بود. این ابزار میزان آب مورد نیاز برای رقیق کردن یک فلفل را بدون این که نیاز باشد طعم تندی آن را بچشید، اندازه‌گیری می‌کند.

فلفل X توسط دانشگاه وینتروپ در کارولینای جنوبی مورد آزمایش قرار گرفت و به‌طور متوسط 2,693,000 واحد حرارتی اسکویل در آن اندازه‌گیری شد. برای مقایسه باید بگوییم که فلفل کارولینا ریپر به‌طور متوسط 1.64 میلیون واحد حرارتی اسکویل و فلفل هالاپینو حدود 3000 تا 8000 واحد حرارتی اسکویل دارند. فلفل تند هابانرو نیز معمولا بیش از 100 هزار واحد حرارتی اسکویل دارد.

فلفل ایکس، تندترین فلفل جهان چگونه پرورش یافت؟

اد کوری به‌عنوان یک سرگرمی شروع به پرورش فلفل تند کرد و در نهایت به کشت تمام وقت آنها ادامه داد. طبق اعلام وبسایت Puckerbutt Papper، این پرورش‌دهنده فلفل در دهه 90 میلادی، 800 بوته فلفل تند را در هر اینچ از خانه خود و خانه‌های اعضای خانواده، دوستان و همسایگانش پرورش داد.

تندترین فلفل جهان

بر اساس رکوردهای جهانی گینس، کوری بیش از یک دهه در مزرعه خود به کاشت فلفل ایکس مشغول بود. او برای افزایش محتوای کپسایسین، این فلفل را با برخی از تندترین فلفل‌های خود پرورش داده است. کوری در ویدیوی منتشر شده در یوتیوب گفت وقتی این فلفل را برداشت کردیم، اولین چیزی که به دنبال آن بودیم این بود که میزان تندی آن را تا حدی که فکر می‌کردیم به حداکثر برسانیم و دومین چیز هم طعم و مزه آن بود. بخشی از فرایند توسعه نیز محافظت از این فلفل بود. اد کوری اظهار کرد که خیلی‌ها در طول این سال‌ها به‌دنبال سرقت این فلفل از او بودند.

فلفل X یک محصول انحصاری است و قرار نیست خود آن یا دانه‌های آن در بازار فروخته شوند. تنها را برای چشیدن این نوع فلفل، خرید سس تند فلفل X خواهد بود. بر اساس رکوردهای جهانی گینس، کوری در حال حاضر مشغول کار روی فلفل بعدی خود برای شکستن مجدد رکورد تندترین فلفل جهان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*