سامسونگ یک تراشه‌ی ۱۴ نانومتری Exynos را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی کرد

وقتی نوبت به پردازنده‌های گوشی می‌رسد، سامسونگ را باید یکی از قدرتمندترین کمپانی‌ها در ساخت آن خواند. به تازگی نیز کمپانی کره‌ای تراشه‌ی جدیدی به نام Exynos 7 Octa 7870 را که از پروسه ساخت ۱۴ نانومتری در آن استفاده شده برای به کار بردن در گوشی‌های میان رده معرفی کرده است. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

در حالی که اکثر کمپانی‌ها وابسته به کوالکام و مدیاتک هستند، سامسونگ برای گوشی‌های خود تراشه‌هایی به نام Exynos می‌سازد. وقتی هم که دیگر کمپانی‌ها با مشکلات حرارتی اسنپدراگون ۸۱۰ دست و پنجه نرم می‌کردند، ساخت تراشه به کمپانی کره‌ای کمک کرده تا با چنین مشکلاتی رو به رو نشود. در کنار آن، کیفیت بالای تراشه‌های Exynos باعث شد تا گوشی‌های گلکسی سری S6 از عمل‌کرد بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار بوده و نتایج بهتری در بنچمارک‌ها کسب کنند.

سامسونگ به تازگی از تراشه‌ی Exynos 7 Octa 7870 پرده برداری کرده. یک چیپ با پروسه‌ی ساخت ۱۴ نانومتری که از تکنولوژی ساخت FinFET در آن استفاده شده است. البته این اولین بار نیست که نام این چیپست را می‌شنویم. اگر بخاطر داشته باشید اوایل این ماه بود که گزارشی از گوشی جدید گلکسی J7 برای شما قرار دادیم و در آن به استفاده از این تراشه اشاره شده بود.

سامسونگ یک تراشه‌ی ۱۴ نانومتری Exynos را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی کرد ۱۲

با این حساب می‌توان گفت که گوشی گلکسی J7 مدل ۲۰۱۶ به احتمال زیاد اولین گوشی میان‌رده‌ای خواهد بود از تراشه‌ی Exynos 7870 در آن استفاده خواهد شد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این گوشی عرضه می‌شود. البته تنها چند روز به رویداد بزرگ کنگره‌ جهانی موبایل باقی مانده و با این حساب باید صبر کرد و منتظر شد تا اطلاعات بیشتری از این گوشی و همچنین تراشه‌ی به کار رفته در آن منتشر شود.

هرچند باید در نظر داشته باشید که مدل‌های قبلی دو گوشی گلکسی ۵J و ۷J تا خرداد ماه رونمایی نشدند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که سری جدید نیز در خرداد ماه سال آینده معرفی شده و خبری از رونمایی ‌آن‌ها در MWC 2016 نباشد.

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*