پشتیبانی نرم افزاری گوشی های شیائومی

پشتیبانی نرم افزاری برای این گوشی های شیائومی و پوکو به پایان رسید

پشتیبانی نرم افزاری این گوشی های شیائومی و پوکو به پایان می‌رسد. در این لیست می‌توانیم گوشی های محبوب و پرفروشی را مشاهده کنیم که دیگر آپدیت اندروید و MIUI را دریافت نمی‌کنند.

شرکت چینی شیائومی دیروز گوشی های سری 14 خود را در چین معرفی کرد. این گوشی‌ها با قیمت مناسبی که دارند، مشخصات و ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از ویژگی‌های خوب شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو، پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر آنها نسبت به قبل است. این گوشی‌ها مانند سری شیائومی 13T که به‌تازگی عرضه شده، تا چهار نسخه اصلی سیستم عامل اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کنند.

پایان پشتیبانی نرم افزاری گوشی های شیائومی Mi 10T و Poco X3

متاسفانه پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌مدت سری شیائومی 14 و شیائومی 13T در خصوص گوشی های قدیمی‌تر صدق نمی‌کند. اکنون در اخبار تکنولوژی متوجه شدیم که شیائومی به پشتیبانی نرم افزاری پوکو ایکس 3 و سری Mi 10T پایان داده است. شیائومی یک صفحه اختصاصی در وبسایت خود برای دستگاه‌هایی که به پایان عمر خود رسیده‌اند، دارد که حالا گوشی های می 10 تی، می 10 تی پرو و پوکو ایکس 3 به این لیست اضافه شده‌اند. بنابراین پشتیبانی نرم افزاری این گوشی های محبوب و پرفروش به پایان راه خود رسیده است و قرار نیست بروزرسانی جدیدی برای آنها عرضه شود.

این سه گوشی در نیمه دوم سال 2020 به بازار عرضه شدند و حالا مطابق با سیاست قدیمی شرکت چینی شیائومی، پشتیبانی نرم افزاری آنها پس از سه سال خاتمه یافته است. این گوشی‌ها به‌طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 برخوردار شدند و توانستند آپدیت اندروید 12 و MIUI 14 را نیز دریافت کنند. به عبارت دیگر، پوکو ایکس 3، می 10 تی و می 10 تی پرو در این سه سال، دو آپدیت اندروید و MIUI را دریافت کردند.

پشتیبانی نرم افزاری گوشی های شیائومی

پوکو X3 یک گوشی میان رده اقتصادی محسوب می‌شود؛ بنابراین می‌توانیم شرکت شیائومی را برای قطع پشتیبانی نرم افزاری آن پس از سه سال،‌ بخشید. اما گوشی های Mi 10T و Mi 10T Pro گوشی های پرچمدار مقرون به صرفه‌ای هستند که از تراشه کوالکام اسنپدراگون 865 استفاده می‌کنند. با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که این دو گوشی دارند، می‌توانستیم انتظار داشته باشیم که پشتیبانی نرم افزاری آنها همچنان ادامه داشته باشد؛ چرا که آنها می‌توانستند همچنان کارایی داشته باشند.

شرکت شیائومی پشتیبانی نرم افزاری گوشی های خود را برای دستگاه‌های منتخب عرضه شده در سال 2021 به بعد به 4 سال افزایش داده و برخی از گوشی های عرضه شده از سال 2023 دارای پشتیبانی 5 ساله خواهند بود. البته این سیاست جدید Xiaomi مختص گوشی های پرچمدار است و گوشی های میان رده و اقتصادی، پشتیبانی کوتاه‌مدت‌تری خواهند داشت. این در حالی است که سامسونگ برای گوشی های میان رده و ارزان قیمت خود نیز پشتیبانی یکسانی را ارائه می‌کند.