بهترین شاسی بلندهای جمع و جور

بهترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار در سال 2023

بهترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار در سال 2023 معرفی شدند. در ادامه با لیستی از 10 شاسی بلند کامپکت در جهان به همراه معایب و مزایای آنها آشنا خواهیم شد.

شاسی بلندهای جمع‌وجور با ابعاد مناسب و مزیت ارزان‌تر بودن نسبت به شاسی بلندهای سایز بزرگ توانستند برای تولیدکنندگان خود آمار فروش بالایی را به ثبت برسانند. محبوبیت این خودروها باعث شده تا خودروسازان نیز همواره آنها را ارتقا دهند و با ظاهری جذاب‌تر و نسخه‌های پرآپشن‌تر روانه بازار کنند. در این مقاله به معرفی بهترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار در سال 2023 خواهیم پرداخت.

بهترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار در سال 2023

در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با لیست 10 شاسی بلند جمع و جور برتر بازار در سال 2023 به همراه معایب و مزایای آنها آشنا خواهیم شد.

10. لکسوس UX

بهترین شاسی بلندهای جمع و جور

لکسوس UX یک شاسی بلند کوچک با طراحی جذاب، امکانات مدرن و با کیفیت ساخت بالا محسوب می‌شود. طراحی بیرونی و درونی این خودرو در سطح بالایی قرار داشته و کاملا هماهنگ به‌نظر می‌رسد. مدل F-Sport این خودرو که از دمپرهای تطبیقی بهره می‌برد ویژه جاده‌های شلوع بوده و رانندگی مشابه هاج‌بک‌های برتر را به همراه دارد.

از مزایای این خودرو می‌توان به طراحی جذاب بدنه و کابین به همراه قابلیت رانندگی در سطح یک هاچ بک واقعی اشاره کرد. البته موتورهای نه‌چندان قوی و جادار نبودن نسبت به رقبا به‌عنوان معایب آن به‌شمار می‌روند.

9. کیا اسپورتیج

بهترین شاسی بلندهای جمع و جور

کیا اسپورتیچ با طراحی محافظه‌کارانه همیشگی خود توانسته فروش بسیار خوبی را به ثبت برساند. البته این خودرو در نسل پنجم خود به‌شکل کامل از طراحی جدیدی بهره می‌برد که این طراحی جسورانه برای علاقه‌مندان شگفت‌آور بوده است. این خودرو اکنون نسبت به قبل پیشرفته‌تر و بزرگ‌تر شده و فناوری‌های مدرنی را به‌همراه دارد.

هرچند این خودرو به‌اندازه رقبای خود آنچنان جادار نیست، اما فضای مناسبی را برای پاسخ به نیاز خانواده‌ها ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند این خودرو را با پیشرانه‌های مختلفی چون دیزلی، هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی سفارش دهند.

هندلینگ این خودرو در سطح مناسب و راضی‌کننده‌ای قرار دارد، اما هنگامی که فشار روی خودرو زیاد شود، عملکرد متفاوتی خواهد داشت. این خودرو همانند رقبا نمی‌تواند سواری سطح بالایی را به‌همراه داشته باشد و به همین دلیل عبور از دست‌اندازهای کوچک نیز برای سرنشینان آزاردهنده خواهد بود. البته با استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر و 17 اینچی می‌توان شرایط را کمی بهتر کرد.

طراحی بیرونی جذاب، طراحی داخلی مدرن و ارائه پیشرانه‌های مختلف به‌عنوان مزایای این خودرو محسوب می‌شوند. از معایب این خودرو نیز می‌توان به قوی نبودن موتور هیبرید، راضی‌کننده نبودن هندلینگ و سواری اشاره کرد.

8. آئودی Q3

بهترین شاسی بلندهای جمع و جور

آئودی Q3 با ارتقا به نسل دوم توانسته پیشتاز کلاس شاسی بلندهای جمع‌وجور شود. این خودرو با موتورهای مختلفی چون بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید به فروش می‌رسد. امکان سفارش مدل بدنه اسپرت بک با بخش پشتی شیب‌دار نیز ارائه شده که البته فضای داخلی را محدود می‌کند. از این رو برای دسترسی به فضای داخلی بهتر باید نسخه معمولی آن را خریداری کرد.

آئودی Q3 یک رقیب قدرتمند با قابلیت رانندگی نرم و کابین جادار محسوب می‌شود. این خودرو در نسخه پلاگین هیبریدی موفق‌تر ظاهر شده و سایر نسخه‌ها عملکرد قدرتمندی را ارائه نمی‌دهند. از مزایای این خودرو می‌توان به نسخه پلاگین هیبریدی آن اشاره کرد که دارای ارزش خرید بالایی است. پایین بودن کیفیت فضای داخلی نیز به‌عنوان یکی از معایب آن به‌شمار می‌رود.

7. فولکس واگن تیگوان

بهترین شاسی بلندهای جمع و جور

تیگوان پس از هاچ‌بک‌های گلف و پولو توانست لقب سومین خودرو پرفروش فولکس واگن را از آن خود کند. این خودرو اکنون جادارتر، محکم‌تر و راحت‌تر از قبل بوده و مشتریان با هزینه بیشتری می‌توانند مدل‌های قدرتمندتر آن را نیز خریداری کنند.

این شاسی بلند اکنون در نسخه پلاگین هیبریدی و یک نسخه قدرتمندتر با نام تیگوان R نیز قابل سفارش است. این خودرو در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ها قدرتمندتر و سیستم تعلیق تطبیقی می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد. مواردی چون راحتی، جادار بودن و کارآمدی به‌عنوان مزایای آن محسوب می‌شوند. ضمن این‌که ظاهر ساده را نیز باید یکی از معایب آن برشمرد.

6. نیسان قشقایی

بهترین شاسی بلندهای جمع و جور

نیسان قشقایی در هر دو مدل 1.3 لیتری هیبریدی ملایم بنزینی و هیبرید عملکرد و هندلینگ چندان بالایی را به همراه ندارد و نمی‌تواند به گزینه جذابی برای رانندگانی که به دنبال هیجان هستند، تبدیل شود. البته این خودرو در نسخه اتوماتیک خود راحتی سطح بالایی را به‌همراه خواهد داشت. هرچند نسخه دنده دستی آن نیز باعث بهبود توانایی حرکتی می‌شود.

از مزایای این خودرو می‌توان به طراحی داخلی جذاب، راحتی زیاد و فضای مناسب کابین اشاره کرد. همچنین مواردی چون سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی به‌همراه گیربکس CVT خسته‌کننده به‌عنوان معایب این خودرو به‌شمار می‌روند.

5. بی ام و X1

بی ام و X1

بی ام و ایکس یک اکنون نسبت به قبل بزرگ‌تر شده تا بتواند به‌خوبی به نیاز خانواده‌ها پاسخ دهد. این خودرو روی پلتفرم UKL مشابه بی ام و سری 2 Active Tourer توسعه پیدا کرده و مشتریان می‌توانند آن را در نسخه‌های مختلف بنزینی، دیزلی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی سفارش دهند. این خودرو علاوه بر بخش فنی در بخش ظاهری نیز خودرویی جذاب است.

بی ام و ایکس 1 جدید برای رانندگی گزینه مناسبی بوده و در بخش داخلی نیز از فضای مناسبی با بهترین متریال بهره می‌برد. مورادی چون طراحی جذاب بیرونی و داخلی، هندلینگ خوب و کیفیت بالا به‌عنوان مزایای این شاسی بلند محسوب می‌شوند. از معایب آن نیز می‌توان به رابط کاربری ضعیف و عدم تطابق گیربکس و فرمان با استانداردهای بی ام و اشاره کرد.

4. هیوندای توسان

هیوندای توسان

هیوندای توسان مدتی قبل به نسل چهارم خود به‌روز شد. ظاهر این خودرو نسبت به قبل جذاب‌تر شده و طراحان از متریال باکیفیتی برای آن استفاده کردند. هدف هیوندای عرضه توسان به‌عنوان یک شاسی بلند رده بالا برای رقابت با رقبای سرسخت در اروپا بود که سرانجام این خودروساز کره‌ای به هدف خود دست پیدا کرده است.

هیوندای توسان با هندلینگ مناسب خود باعث آسان‌تر شدن رانندگی و لذت بردن از آن می‌شود. موتور هیبریدی این خودرو عملکرد قدرتمند و راندمان چشمگیری را به‌همراه دارد. این خودرو به امکانات متعددی مجهز شده و از گارانتی و پشتیبانی مناسبی نیز برخوردار است.

از مزایای این خودرو می‌توان به فضای داخلی مناسب، طراحی جذاب و بسیار مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد. مواردی چون رانندگی کمی حوصله‌سربر و گیربکس اتوماتیک کند به‌عنوان معایب این خودرو محسوب می‌شوند.

3. مزدا CX-5

مزدا CX-5

مزدا CX-5 به‌عنوان یکی از زیباترین شاسی بلندهای بازار محسوب می‌شود. مصرف سوخت و فرمان‌پذیری این خودرو نیز در سطح مناسبی قرار دارد. کابین این خودرو بدون سروصدا بوده و فضای مناسبی را برای سرنشینان و قرار دادن بار فراهم می‌سازد. هرچند این خودرو نسبت به سایر خودروهای این لیست کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد، اما توانسته در جایگاه چهارم لیست بهترین شاسی بلندهای جمع‌ و جور بازار در سال 2023 قرار بگیرد.

نسخه‌های بنزینی این خودرو سواری نرم‌تری را به‌همراه دارند، اما بدون پیشرانه‌های برقی تمام این مدل‌ها به‌دلیل بدنه نسبتا پرحجم نمی‌تواند شتاب‌گیری هیجانی را ارائه دهند و برای این‌کار باید به دورهای بالایی برسند. راحتی در سفرهای طولانی، فضای داخلی مناسب و سواری لذت‌بخش به‌عنوان مزایای این خودرو محسوب می‌شوند. البته این خودرو در یک سفر جاده‌ای کمی پرسروصدا خواهد بود که همین موضوع جزو معایب آن به‌شمار می‌رود.

2. ولوو XC40

ولوو XC40

ولوو XC40 در تمام بخش‌ها برای مشتریان جذابیت داشته و باید آن را یکی از خودروهای پیشرو در لیست بهترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار در سال 2023 دانست. هرچند طراحی ظاهری بیرون کمی ساده به‌نظر می‌رسد، اما در بخش داخلی بسیار فوق‌العاده بوده و می‌تواند فضایی مانند خودروهای لوکس را ارائه دهد. همچنین ولوو برای این محصول امکانات ایمنی و رفاهی متعددی را در نظر گرفته است.

مشتریان می‌توانند این خودرو را در مدل‌های پلاگین هیبریدی، بنزینی هیبریدی ملایم، بنزینی و تمام برقی سفارش دهند. این خودرو هندلینگ مناسبی را در بخش سواری داشته و یک رانندگی آرامش‌بخش را به‌همراه دارد.

از مزایای این خودرو می‌توان به سواری و هندلینگ عالی، فضای داخلی بسیار مناسب و پیشرانه‌ها و آپشن‌های متنوع اشاره کرد. البته این خودرو همانند رقبای خود آنچنان جادار نیست و به همین دلیل این موضوع را باید یکی از نقاط ضعف آن دانست.

1. رنج روور ایووک در صدر لیست بهترین شاسی بلندهای جمع و جور 

رنج روور ایووک

صدر لیست بهترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار در سال 2023 به رنج روور ایووک تعلق می‌گیرد. این خودرو به پیشرانه‌های هیبریدی ملایم مجهز شده و در مدل‌های جهانی فاصله محوری آن افزایش پیدا کرده تا فضای داخلی بیشتری را برای سرنشینان فراهم سازد. این خودرو مدتی قبل در مدل پلاگین هیبریدی ایووک P300e نیز روانه بازار شده است. رنج روور ایووک فضای داخلی لوکس با آپشن‌های متنوع را به مشتریان ارائه می‌دهد.

هرچند این خودرو در کلاس خود کاربردی‌ترین محسوب نمی‌شود، اما فضای زیادی را برای بزرگسالان در ردیف دوم فراهم می‌سازد. پشرانه دیزلی D200 یکی از بهترین انتخاب‌ها بوده که قابلیت‌های رانندگی سطح بالا و ظرافت بهتری را نسبت به دیزل‌های 4 سیلندر لندروور به‌همراه دارد. مدل P300e نیز با موتور پلاگین هیبریدی از سواری بسیار نرم، برد مناسب در حالت برقی و هندلینگ جذاب بهره می‌برد.

از مزایای این خودرو می‌توان به قابلیت‌های مناسب برای آفرود، سواری بسیار نرم و ظاهری جذاب اشاره کرد. مواردی چون دید نه‌چندان مناسب، راندمان متوسط موتور و قیمت بالا به‌عنوان معایب این خودرو محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*