سئو

همه چیز در مورد برونسپاری سئو: خودآموز یا شرکت سئو؟

سئو در بازاریابی دیجیتال به‌عنوان یک استراتژی قدرتمند، مزایای قابل توجهی برای کسب و کارها دارد. سئو سنگ بنای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق است و به شما در دستیابی به اهداف تجاری‌تان کمک می‌کند. با این حال برای رسیدن به موفقیت باید استراتژی سئو را به درستی اجرا کنید.

تصمیم‌گیری در خصوص برونسپاری سئو سایت شرکتی یا تشکیل تیم داخلی برای انجام سئو یک دغدغه مهم برای اکثر صاحبان مشاغل محسوب می‌شود. برای انتخاب بهترین راه حل، در این مطلب جنبه‌های مختلف هر دو را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چرا باید سئو را اولویت فعالیت های بازاریابی دیجیتال قرار دهیم؟

سئو مفهومی است که به ارتقاء رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو اشاره دارد. تمرکز بر سئو باید در اولویت فعالیت‎های بازاریابی شما قرار بگیرد؛ چرا که نقش مهمی در افزایش ترافیک سایت داشته و به دنبال آن نرخ تبدیل کسب و کارتان را بهبود می‌بخشد. در واقع هدف از سئو ایجاد یک پایه قوی برای سایت شما است که افراد بیشتری را به سمت آن سوق دهد و به این ترتیب درآمد شما افزایش یابد.

· ایجاد اعتبار و اعتماد

وب سایت‌هایی که در بالای صفحات نتایج جستجو قرار می‌گیرند؛ اغلب توسط کاربران قابل اعتمادتر و معتبرتر تلقی می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال راهی هستید که برای برندتان اعتبار کسب کنید؛ کافی است با تکنیک‌های سئو رتبه وب سایت خود را ارتقاء بخشید.

·  ایجاد مزیت رقابتی

در هر صنعتی که مشغول به فعالیت هستید؛ احتمالا تا کنون رقبایتان روی سئو سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بنابراین غافل شدن از آن به معنای عقب افتادن از رقبا است. برعکس، اگر روی سئو سرمایه گذاری کنید در مقایسه با رقبایی که هنوز از سئو چیزی نمی‌دانند؛ مزیت رقابتی قابل توجهی را بدست می‌آورید.

برونسپاری سئو چیست؟

سئو

پیاده‌سازی استراتژی سئو پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که قطعا بدون دانش و تخصص لازم امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر اکثر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند سئو وب سایت خود را به یک شرکت متخصص در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال واگذار کنند. برونسپاری سئو به معنای استخدام یک متخصص یا شرکت سئو خارجی است که بر اساس یک قرارداد، سئوی سایت‌تان را از بیرون بر عهده می‌گیرد.

برونسپاری سئو مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

· مزایای برونسپاری سئو

مزایای برونسپاری سئو برای مشاغل با هر شکل و اندازه‌ای قابل توجه است. این مزایا عبارتند از:

1. تخصص بالا:

برونسپاری سئو امکان دسترسی به دانش و تخصص گسترده‌ای را فراهم می‌کند که نتیجه سال‌ها مطالعه و کسب تجربه است. بنابراین وب سایت شما به‌طور مداوم با به‌روزترین تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای به دست آوردن حداکثر نتایج، بهینه می‌شود.

2. مقرون به صرفه و کارآمد:

واگذاری سئو به بیرون، یک راه مقرون به صرفه برای استفاده از خدمات سئو باکیفیت است که شامل هزینه‌هایی مانند استخدام تیم داخلی، آموزش و خرید ابزارهای گران قیمت سئو نمی‌شود.

3. به روزرسانی مداوم:

خدمات سئو به پیگیری و پشتیبانی مداوم احتیاج دارد. الگوریتم‌ها و قوانین سئو دائماً در حال تغییر هستند. بنابراین برای پیاده‌سازی استراتژی سئو به تیمی نیاز دارید که همیشه به روز باشند و  وب سایت شما را به روز نگه دارند.

· معایب اصلی برونسپاری سئو

واگذاری فرآیند سئو به یک آژانس سئو در خارج از شرکت در کنار مزایایی که دارد؛ ممکن است با اشکالاتی همراه باشد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

1. چالش‌های ارتباطی:

کار با یک آژانس خارجی در صورت عدم تعهد آژانس، چالش‌های ارتباطی زیادی ایجاد می‌کند. به‌طور مثال ممکن است به موقع پاسخگوی شما نباشند یا هر زمان که به آنها احتیاج داشته باشید، در دسترس نباشند.

2. نگرانی بابت کیفیت خدمات:

بدون شک همه آژانس‌های سئو کیفیت خدمات یکسانی را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند. به این ترتیب انتخاب آژانس اشتباه می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف یا بی‌اثر شدن سئو شود.

3. عدم همسویی با اهداف تجاری:

اگر آژانسی که انتخاب می‌کنید درک درستی از کسب وکار شما و اهداف تجاری‌تان نداشته باشد، نمی‌تواند استراتژی‌های خود را بر اساس نیاز شما هماهنگ کند و در نتیجه شما را به اهدافتان نمی‌رساند.

تشکیل تیم داخلی انجام سئو

تشکیل تیم داخلی سئو زمانی است که یک کسب و کار از اعضای داخلی برای مدیریت و بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده می‌کند. این منبع داخلی، بسته به اندازه شرکت و توان مالی آن، می‌تواند به اشکال مختلفی ارائه شود. به عنوان مثال، برخی از سازمان‌های بزرگ می‌توانند یک تیم کامل از سئوکاران متخصص را استخدام کنند اما شرکت‌های کوچک و متوسط برای کاهش هزینه‌ها معمولا کار سئو را به تیم بازاریابی داخلی خود واگذار می‌کنند.

· مزایای انجام سئو داخل مجموعه (In-House)

اول از همه، شما متخصصان تمام وقت دارید و دائماً با آنها در تماس خواهید بود که می‌توانند هر روز به شما گزارش کار بدهند. همچنین، این تیم داخلی به نیازهای روزانه شما واکنش سریعی خواهند داد. از لحاظ جنبه‌های امنیتی نیز انجام سئو در داخل مجموعه می‌تواند مفیدتر باشد.

· معایب انجام سئو داخل مجموعه (In-House)

وقتی نوبت به معایب انجام سئو در داخل مجموعه می‌رسد؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. طولانی شدن زمان نتیجه دهی

زمان بندی در استراتژی سئو بسیار مهم است و اگر قرار به آموزش تیم داخلی یا آزمون و خطا باشد؛ این زمان می‌تواند طولانی شود اما از آنجایی که آژانس‌های سئو دارای مجموعه مهارت‌های گسترده‌تری هستند، معمولا راه‌حل‌ها را سریع‌تر از یک تیم داخلی پیدا و اجرا می‌کنند.

2. عدم تجربه کافی

یکی از بزرگ‌ترین کاستی‌هایی که در تشکیل تیم داخلی سئو وجود دارد؛ عدم تجربه کار در سایت‌هایی با اندازه‌های مختلف با منابع مختلف است. حتی اگر بتوانید یک تیم متخصص سئو استخدام کنید بازهم به خاطر محدود بودن منابع به تجربه وسیع آژانس‌ها دسترسی ندارید.

3. افزایش هزینه‌ها

سئو داخلی هزینه‌های اضافی برای استخدام، آموزش، بیمه، تهیه ابزارها و غیره ایجاد می‌کند. پذیرش این همه هزینه برای برخی شرکت‌های تازه کار امکان پذیر نیست.

نتیجه‌گیری نهایی: کدام بهتر است؟ برونسپاری سئو یا انجام آن داخل مجموعه؟

سئو

شاید در ابتدا ایده تشکیل یک تیم داخلی سئو جذاب به نظر برسد اما با گذشت زمان قطعا متوجه خواهید شد که دانش سئو بسیار عمیق‌تر و پیچیده‌تر از بهینه سازی On-Page و Off-page است. داشتن یک تیم داخلی سئو معمولا برای شرکت‌های بزرگی خوب است که از توان مالی بالایی برای استخدام یک تیم کاملا متخصص و با تجربه در زمینه سئو برخوردار هستند.

در غیر این صورت شما با استخدام نیروی تازه‌کار یا وادار کردن کارمندان بخش‌های دیگر به انجام فعالیت‌های سئو قطعا نمی‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید. به‌علاوه انجام سئو داخل مجموعه از نظر مالی گزینه مناسبی برای استارت آپ‌ها یا کسب و کارهای کوچک‌تر نیست. به همین خاطر این کسب و کارها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود با آژانس‌های سئو کار می‌کنند.

برونسپاری سئو به یک شرکت معتبر، به شما این امکان را می‎‌دهد که به خدمات سئو با کیفیت بالا و در سطح جهانی دسترسی پیدا کنید؛ به این معنی که می‌توانید بهترین نتیجه را بدون دغدغه‌های فکری و با یک هزینه‌ کمتر به‌دست آورید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*