حذف جیمیل از گوشی

آموزش حذف جیمیل از گوشی در ۵ قدم

ممکن است هر یک از ما به دلایلی نیاز به حذف اکانت جیمیل یا همان گوگل از گوشی اندرویدی یا آیفون خود داشته باشیم. در این مطلب، با آموزش حذف اکانت جیمیل (گوگل) همراه شما خواهیم بود.

اگر قصد دارید که حساب جیمیل خود را از روی گوشی پاک کنید، با این آموزش ساده در گجت نیوز همراه باشید. معمولا بیشتر افراد از یک یا چند حساب جیمیل برای ارتباط با دوستانشان، مکاتبات رسمی و … استفاده می‌کنند. اما دلایلی وجود دارد که یک فرد را مجبور به حذف جیمیل خود از روی گوشی کند. گوگل راه نسبت سرراستی برای حذف اکانت گوگل از گوشی تدارک دیده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در ادامه می‌خوانید:

البته باید این نکته را بدانید که حذف جیمیل از روی گوشی به معنای حذف حساب شما نیست و هر زمانی که بخواهید می‌توانید دوباره آن را روی گوشی خود برگردانید. اگر قصد فروختن گوشی خود را دارید بهتر است قبل از ریست فکتوری، جیمیل خود را از روی گوشی پاک کنید. برای دسترسی دوباره به حساب جیمیل در صورت فراموشی رمز، بهتر است سراغ استفاده از روش‌های ساخت جیمیل بدون شماره نروید.

حذف اکانت جیمیل از گوشی

از سوی دیگر، برخی از افراد برای دور شدن از فضای پر از اطلاعات دنیای مجازی، تصمیم به حذف موقتی جیمیل خود را می‌گیرند. اما با پاک کردن جیمیل از روی گوشی، بخشی از اطلاعات شما از قبیل مخاطبین، ایمیل و تنظیمات گوگل پاک خواهند شد؛ برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که از اطلاعات و داده‌های مهم خود بکاپ بگیرید.

نحوه حذف اکانت جیمیل از گوشی اندرویدی

به کاربران گوشی‌های اندرویدی پیشنهاد می‌شود که از طریق آموزش زیر حساب گوگل خود را ار روی گوشی پاک کنند تا از بروز مشکلات احتمالی مانند پاک شدن حساب برای همیشه جلوگیری شود:

  1. وارد بخش تنظیمات settings گوشی خود شوید.
  2. سپس روی «حساب‌ها» accounts کلیک کنید. البته ممکن است در برخی از گوشی‌ها اسم این بخش کمی متفاوت باشد و برای حساب گوگل بخش جداگانه‌ای وجود داشته باشد.
  3. در گوشی‌های شیائومی مدیریت حساب‌های گوگل در بخش «حساب‌ها و همگام‌سازی» قرار دارد.
  4. در آخر روی حساب جیمیلی که قصد پاک کردن آن را دارید کلیک کنید، سپس روی گزینه «پاک کردن حساب» ضربه بزنید.پاک کردن اکانت جیمیل
  5. در این بخش از شما خواسته می‌شود که رمز عبور خود را وارد کنید تا گوگل مطمئن شود که مالک گوشی قصد پاک کردن حساب گوگل را دارد.

حذف اکانت گوگل از گوشی اندرویدی

پس از پاک کردن حساب جیمیل از روی گوشی شما قادر به استفاده از گوگل پلی نخواهید بود؛ به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام به پاک کردن جیمیل تمام جوانب را در نظر بگیرید.

نحوه حذف اکانت گوگل در سیستم عامل iOS

اگر از برنامه‌های گوگل، جیمیل و ایمیل در گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید؛ می‌توانید حساب جیمیل خود را به روش زیر پاک کنید:

نحوه پاک کردن حساب گوگل در برنامه جیمیل

  • وارد برنامه Gmail شوید.
  • روی نماد سه خط در بالای صفحه ضربه بزنید تا منو برای شما باز شود.
  • روی مدیریت حساب‌ها کلیک کنید، سپس گزینه ویرایش را علامت بزنید.
  • در کنار هر حساب، گزینه‌ای برای پاک کردن آن قرار دارد، حسابی که قصد پاک کردن آن را دارید علامت بزنید و تایید کنید.
  • در آخر روی گزینه «اتمام» ضربه بزنید.

نحوه پاک کردن حساب جیمیل از روی برنامه mail آیفون

اگر از حساب جیمیل خود در برنامه mail که به طور پیش فرض روی آیفون نصب شده، استفاده می‌کنید؛ مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا حساب جیمیل شما حذف شود.

  • وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شوید.
  • در پایین صفحه، وارد بخش «رمزها و حساب‌ها» شوید.
  • در این قسمت، لیستی از تمام حساب‌ها که شامل حساب‌های گوگل هم می‌شود؛ قرار دارد. پس از مشاهده حساب جیمیل موردنظر خود برای حذف حساب روی آن ضربه بزنید.
  • سپس چند گزینه برای شما روی صفحه ظاهر می‌شود. روی «حذف حساب» کلیک کنید.
  • در آخر، آیفون در هشداری از شما می‌خواهد که اگر از پاک کردن حساب جیمیل مطمئن هستید روی «حذف از آیفون من» کلیک کنید.

به همین راحتی در عرض چند دقیقه می‌توانید حساب‌های جیمیل خود را در گوشی آیفون پاک کنید. تنها باید به خاطر داشته باشید که برخی از اطلاعات شما روی حساب گوگل ذخیره می‌شوند و با پاک کردن جیمیل نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.