نسخه پولی اینستاگرام

متا از نسخه پولی اینستاگرام رونمایی کرد؛ چه فرقی با اینستا معمولی دارد؟

متا از نسخه پولی اینستاگرام برای برخی کاربران رونمایی کرد. اما نسخه پریمیوم اینستاگرام چه تفاوتی با نسخه معمولی دارد و هدف از خرید اشتراک چه خواهد بود؟

متا در حال راه‌اندازی یک سرویس اشتراک پولی است که تبلیغات را از فیس بوک و اینستاگرام حذف می‌کند. این سرویس در سراسر اتحادیه اروپا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و با پرداخت هزینه 9.99 یورو در ماه برای نسخه وب یا 12.99 یورو در ماه برای نسخه‌های آی او اس و اندروید ارائه می‌شود.

هدف متا از ارائه نسخه پولی اینستاگرام و فیس بوک

هدف متا از ارائه این سرویس اشتراکی، رفع نگرانی‌های اتحادیه اروپا در خصوص هدف‌گذاری تبلیغات و شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های کاربران برای امور تبلیغاتی است. متا به‌نوعی با وادار کردن کاربران به انتخاب بین پرداخت هزینه اضافی برای این سرویس با هدف حذف تبلیغات یا استفاده رایگان از این سرویس به‌همراه تبلیغات، می‌خواهد قوانین حفظ حریم خصوصی که در قوانین داده اروپا از جمله قانون بازارهای دیجیتال وجود دارد را دور بزند.

نسخه پولی اینستاگرام و فیس بوک

متا در یک پست وبلاگی ضمن اعلام عرضه سرویس اشتراکی جدید خود، گفته ما به روح و هدف مقررات در حال تحول اروپایی احترام می‌گذاریم و به رعایت آنها متعهد خواهیم بود. متا همچنین اعلام کرده کسانی که مایل به پرداخت هزینه اضافی برای نسخه پولی اینستاگرام و فیس بوک نیستند، همچنان می‌توانند دسترسی رایگان به این شبکه های اجتماعی داشته باشند و تجربه کاربرانی که سرویس اشتراکی را تهیه نمی‌کنند، هیچ تغییری نمی‌کند؛ با این تفاوت که برای این افراد، همچنان تبلیغات نمایش داده می‌شوند.

سرویس پولی اینستاگرام برای حذف تبلیغات در حال حاضر فقط برای افراد بالای 18 سال در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در دسترس خواهد بود و در ابتدا برای اکانت‌های پیونده شده فیس بوک و اینستاگرام اعمال می‌شوند. از تاریخ اول مارس 2024، هر اکانت پیوندی باید برای خرید این سرویس پولی، 6 یورو برای نسخه وب یا 8 یورو برای نسخه آی او اس و اندروید پرداخت کنند. متا تاکید کرده تا زمانی که کاربر اقدام به خرید این سرویس اشتراکی کند، از داده‌ها و اطلاعات او برای هدف‌یابی تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.

در واقع متا تلویحا تایید کرده که همچنان از اطلاعات کاربرانی که نسخه پولی اینستاگرام و فیس بوک را خریداری نمی‌کنند، برای اهداف تبلیغاتی استفاده خواهد شد. همچنین گفته می‌شود متا در حال توسعه یک طرح جداگانه برای کاربران نوجوان و زیر 18 ساله‌ها است. این شرکت به وال استریت ژورنال گفته از 6 نوامبر به‌طور موقت نمایش تبلیغات را برای کاربران نوجوان در منطقه اروپا متوقف می‌کند و جزئیات بیشتری در این خصوص فاش نکرده است.

متا

گفته‌های متا به‌وضوح نشان می‌دهند که این شرکت همچنان نمایش تبلیغات برای کاربران عادی خود را در اولویت قرار داده است. سرویس پولی اینستاگرام فقط در مناطقی راه‌اندازی می‌شود که قوانین سخت‌گیرانه در مورد داده‌های مصرف‌کنندگان وجود داشته باشد و حتی در این مناطق نیز به‌صورت اختیاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این شرکت در یک پست وبلاگی نوشته به اینترنت پشتیبانی شده با تبلیغات اعتقاد دارد و سرویس پولی خود را منحصرا به‌عنوان یک محصول اختیاری برای مطابقت با مقررات اروپایی عرضه می‌کند.

با این حال، حذف تبلیغات و عدم سوءاستفاده از اطلاعات کاربران برای اهداف تبلیغاتی، چیزی است که همه خواهان آن هستند. بارها در اخبار تکنولوژی خوانده‌ایم که محصولات متا از جمله فیس بوک و اینستاگرام، اطلاعات کاربران را در فضای مجازی ردیابی می‌کنند و تبلیغات را بر اساس رفتار کاربر برای آنها به نمایش می‌گذارند. حال باید دید چه تعداد از کاربران رضایت می‌دهند که برای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعاتشان و همچنین برای عدم نمایش تبلیغات، سرویس پولی متا را خریداری کنند. همچنین باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این سرویس اشتراکی در سایر مناطق و کشورها نیز عرضه می‌شود یا فقط مختص به کاربران اروپایی خواهد بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*