مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی سهند پارس خودرو

معرفی سهند پارس خودرو؛ مشخصات فنی و امکانات خودرو جدید بازار ایران

پارس خودرو، زیرمجموعه سایپا سدان سهند را به‌عنوان فیس لیفت ساینا تولید می‌کند. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی سهند آشنا شوید.

اخیراً بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور مطلع شدیم که پارس خودرو، زیرمجموعه سایپا بالاخره قرار است به‌زودی سهند را روانه بازار کند؛ سدانی که پس از انتشار خبر عرضه آن در سال 1400، طی نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 برای اولین بار در قالب نسخه‌ای اولیه به نمایش در آمد. سهند که از آن به‌عنوان نسخه فیس لیفت ساینا یاد شده، مجموعاً در 6 تیپ در دسترس قرار خواهد گرفت؛ 2 تیپ دنده اتوماتیک، 2 تیپ دنده دستی و 2 تیپ دوگانه‌سوز. در ادامه مروری بر مشخصات فنی و امکانات این محصول جدید سایپا بر اساس اطلاعات منتشر شده تاکنون خواهیم داشت.

مشخصات و امکانات سهند، فیس لیفت ساینا

مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی سهند پارس خودرو

سهند که ادعا شده بر اساس استانداردهای بین‌المللی طراحی و تولید شده، زیر کاپوت خود نسخه ارتقا یافته موتور M15 با نام M15 GSI را دارد. این موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی می‌تواند قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر تولید کند و بسته به تیپ، گیربکس دستی 5 سرعته یا اتوماتیک سی‌وی‌تی وظیفه انتقال نیرو محرکه آن به محور جلو را بر عهده خواهد داشت. نسخه دوگانه‌سوز این سدان تولید داخل هم با نسخه‌ای از همین موتور M15 GSI عرضه می‌شود که 77 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال نیرو محرکه، متکی به یک گیربکس دستی 5 سرعته است.

بنا به جزئیات ارائه شده، موتور Sahand که استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد، در هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ رقمی قابل قبول که البته در موقعیت‌های دنیای واقعی باید بیشتر از این باشد. ترمزهای به‌کار رفته در نواحی جلو و عقب این خودرو هم به‌ترتیب دیسکی و کاسه‌ای هستند و سیستم‌های تعلیق مک فرسون و یکپارچه به ترتیب در جلو و عقب آن پیاده‌سازی شده است.

کابین سهند پارس خودرو

سهند پارس خودرو دستخوش اصلاحاتی در سرسیلندر، پیستون بالا، میل سوپاپ، سیستم خنک‌کاری و… شده و فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا به‌اختصار VVT در آن به‌کار گرفته شده است. با تغییرات صورت گرفته باید توان موتور افزایش پیدا کرده و در همان حال، مصرف سوخت آن بهینه‌تر شده باشد.

این محصول پارس خودرو در تیپ پایه دنده‌ای با امکاناتی از جمله کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، سیستم رصد باد تایرها، تنظیم خودکار چراغ‌ها، هشدار برخورد از عقب، 2 ایربگ در ناحیه جلو، سیستم تهویه نیمه‌خودکار و فرمان هیدرولیک با غربیلک دی‌کات همراه خواهد بود. به تیپ‌هایی که بالاتر از این تیپ قرار می‌گیرند، نمایشگر مرکزی 7 اینچی، دوربین دید عقب، دکمه‌های سیستم صوتی روی فرمان، گرم‌کن آینه‌های بغل، سانروف و… اضافه شده است. نهایتاً بالارده‌ترین تیپ این سدان از روکش چرمی، ورود و استارت بدون کلید، تشخیص نقاط کور، سنسور باران، تنظیم برقی 2 جهته صندلی راننده و رینگ‌های آلومینیومی برخوردار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*