سلاح مرگبار ژاپنی

سلاح عظیم الجثه و مرگبار ژاپنی بعد از 10 سال تحقیق به میدان آمد + ویدیو

سلاح مرگبار ژاپنی بعد از 10 سال تحقیق با موفقیت آزمایش شد. در ادامه با ویژگی‌های سلاح ترسناک و عظیم الجثه ژاپنی‌ها آشنا خواهیم شد.

ژاپن از آزمایش موفقیت‌آمیز یک توپ ریلی کایبر 44 میلی‌متر در دریا خبر داد. این سلاح عظیم الجثه و مرگبار ژاپنی که تحقیقات آن بیش از از 10 سال به طول انجامیده، جزو اولویت‌های اصلی ارتش ژاپن به‌شمار می‌رود. توپ‌های ریلی قادرند موشک‌های بالستیک مافوق صوت نزدیک شونده را از بین ببرند که همین قابلیت باعث تحول در ارتش ژاپن خواهد شد.

ویدیو سلاح مرگبار ژاپنی

توپ ریلی کالیبر 44 میلی متری ژاپنی‌ها که دارای 8 تن وزن و 6 متر طول است، از قابلیت شلیک گلوله با سرعت 6.5 برابر سرعت صوت بهره می‌برد. این سلاح مرگبار ژاپنی به آهنرباهای الکتریکی مجهز شده و می‌تواند گلوله‌های فولادی 40 میلی‌متری با وزن 320 گرم را به اهداف مورد نظر مثل هواپیماها، موشک‌ها و کشتی‌ها شلیک کند.

سلاح مرگبار ژاپنی

طبق اعلام آژانس مالکیت، فناوری و لجستیک وزارت دفاع ژاپن، در گام نخست می‌توان با این سلاح جدید از کشتی‌ها در مقابل تهدیدات هوایی با گلوله‌های پرسرعت محافظت کرد. همچنین آزمایش شلیک دور از ساحل این سلاح از روی یک کشتی نیروی دریایی ژاپن به انجام رسیده است.

در واقع ژاپن برای نخستین بار توانست یک توپ ریلی نصب شده روی یک کشتی را مورد آزمایش قرار دهد. در این آزمایش‌ها فرایند سازگای توپ ریلی روی کشتی نیز به تایید رسیده است. توپ ریلی نسبت به توپخانه سنتی از مزیت‌های متعددی چون زمان آماده‌سازی سریع‌تر، هزینه پرتاب کم‌تر و سرعت پرتاب بیشتر بهره می‌برد.

سلاح مرگبار ژاپنی

ژاپن پس از موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش قصد دارد توپ ریلی خود را در زمین و دریا مستقر کند. البته در حال حاضر مشخص نیست توپ ریلی روی چه کشتی‌هایی نصب خواهد شد، اما انتظار می‌رود در گام نخست ناوشکن‌های نیروی دریایی ژاپن به این سلاح مجهز شوند. گفتنی است علاوه بر ژاپن، چین نیز در سال 2018 این فناوری را روی کشتی‌های آبی خاکی Type-072 مورد آزمایش قرار داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*