خودروهای لوکس برند اکستریم

معرفی خودروهای لوکس برند اکستریم (XTRIM) در ایران

مدیران خودرو قصد دارد به‌زودی از سه شاسی بلند لاکچری رونمایی کند. با معرفی خودروهای لوکس برند اکستریم – XTRIM همراه ما باشید.

رشد فزاینده کراس اوورهای چینی در بازار داخلی کشورمان نشان‌دهنده تقاضای زیاد مشتریان است. شرکت‌های مونتاژی خصوصی سعی می‌کنند خودروهای قیمت مناسب و مطلوب بازار پکن را به جاده‌های ایران بیاورند و سهم خوبی از بازار کسب کنند. یکی از همین شرکت‌های رو به رشد و قدیمی در کشور، مدیران خودرو است که نماینده انحصاری محصولات چری به‌حساب می‌آید.

معرفی خودروهای لوکس برند اکستریم

چری زیرمجموعه‌های بسیاری دارد که یکی از آنها اکسید است. از این برند مترقی چندین خودرو رونمایی شده و به‌تازگی تصمیم گرفته تحت عنوان برند اکستریم، دست به تولید ماشین‌های جدیدتری بزند. مدیران خودرو مدتی است همکاری خود را با زیربرندهای چری بیشتر کرده و بعد از رونمایی خودروهای فونیکس در سال 99 و گذشت دو سال از این اتفاق حالا اقدام به معرفی سومین برند یعنی اکستریم کرده است.

اکستریم (EXTRIM) در زبان انگلیسی به‌معنای فوق‌العاده و عالی است؛ بنابراین باید انتظار خودروهای جذاب و لوکسی را از آن داشته باشیم. این برند نوظهور به‌نوعی برند لوکس مدیران خودرو به‌حساب می‌آید و قرار است محصولات اکسید چری را به بازار ایران عرضه کند؛ گفتیم که اکسید زیرشاخه خودروهای لاکچری چری محسوب می‌شود.

در نخستین گام برای دست‌گرمی بازار تصمیم گرفته شده سه خودروی شاسی بلند به نام‌های اکستریم VX، اکستریم TXL و اکستریم LX به بازار بیایند. مشخصات فنی این سری از محصولات شباهت‌های زیادی با ماشین‌های فونیکس خواهد داشت؛ اما در عوض به لحاظ متریال استفاده شده، طراحی ظاهری و کابین و امکانات رفاهی و ایمنی جایگاه بالاتری می‌توان برای آنها در نظر گرفت.

محصولات برند اکستریم هم کیفیت بهتری دارند و هم امکانات آنها در مقیاس گسترده‌تری است و بیشتر برای مشتریانی که جیب پرپول‌تری دارند مناسب خواهند بود. طبق ادعای کارشناسان، ماشین‌های عرضه شده این برند می‌توانند کیفیت مطلوبی ارائه دهند و سبد محصولات مدیران خودرو را متنوع‌تر از قبل کنند. در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی سه محصول فوق می‌پردازیم:

1. اکستریم VX

اکستریم VX

خودرو اکستریم VX که قصد داریم به توضیح مشخصات کلی آن بپردازیم در سال 2021 طراحی شده است. زیر کاپوت آن یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه توربوشارژ قرار دارد و حجم آن 2 لیتری است. حداکثر قدرتی که شاسی بلند اکستریم وی ایکس می‌تواند تولید کند، 261 اسب بخار به‌همراه 400 نیوتن‌متر گشتاور است.

نیروی محرکه این کراس اوور لوکس از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ محرک انتقال می‌یابد و تنها 8.5 ثانیه زمان نیاز است تا از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعتی که با این چینی مونتاژی می‌توان پیمود، 195 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و به‌طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر پیمایش 8 لیتر سوخت مصرف می‌کند و به استاندارد آلایندگی یورو 6 هم مجهز شده است.

2. اکستریم TXL

اکستریم TXL

مدیران خودرو قصد دارد اکستریم TXL را با یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ به بازار عرضه کند. از این موتور پیش‌تر در خودروهای فونیکس نیز بهره گرفته شده است. پیشرانه فوق می‌تواند حداکثر 198 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ظرفیت سرنشینان آن 7 نفره بوده و برای سازگاری با شرایط اقلیمی کشور از توان موتوری آن کم شده است.

نیروی محرکه پیشرانه از طریق یک گیربکس 7 سرعته خودکار به محور جلو منتقل می‌شود و این در حالی است که خود چینی‌ها امکان سفارش نسخه دو دیفرانسیل را هم دارند. انتظار داریم ابتدا مدل تک دیفرانسیل این شاسی بلند به بازار ورود کند.

3. اکستریم LX

اکستریم LX

شباهت بین اکستریم LX با سایر شاسی بلندهای کوچک چری زیاد است و عمده این شباهت‌ها به مشخصات فنی و زیر کاپوت باز می‌گردد. پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده 1.6 لیتری توربوشارژ است و بر خلاف شایعاتی که شنیده شده قرار نیست با موتور 1.5 لیتری عرضه شود.

از این پیشرانه قبلا در محصولاتی نظیر تیگو 8 پرو و فونیکس اف ایکس استفاده شده و می‌تواند حداکثر 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتومات دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود. به‌طور متوسط در هر 100 کیلومتر مسافت، 7 لیتر بنزین توسط اکستریم ال ایکس مصرف می‌شود و تنها 9 ثانیه یا کمتر زمان برای شتاب‌گیری تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد.

حداکثر سرعت این ماشین لوکس 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب از نوع چند اتصاله است. هر چهار ترمز دیسکی است و همان‌طور که گفتیم شباهت‌های فنی بسیاری با محصولات کنونی مدیران خودرو دارد.

نظر شما درباره این سه محصول چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*