دریافت خسارت خریداران خودرو از بورس

خریداران خودرو از بورس خسارت دریافت می‌کنند

مشتریانی که خودرو را با تاخیر از بورس کالا تحویل گرفته‌اند می‌توانند خسارت دریافت کنند. آیا دریافت خسارت خریداران خودرو از بورس واقعی است؟

مثل همیشه عده‌ای از مشتریان به شرکت‌های خودروسازی اعتماد کردند و از طریق بورس کالا سرمایه خود را وسط گذاشتند تا بتوانند ماشینی برای خود دست و پا کنند؛ اما از بخت بد ضرر در ضرر شد و آنها نیز قربانی شدند. حالا پس از مدتی نامه‌نگاری و پیگیری، شرکت بورس اعلام کرده خریداران خودرو در بورس کالای ایران خسارت دریافت خواهند کرد.

دریافت خسارت خریداران خودرو از بورس کالا

زهرا حسین زاده

طبق گزارش شرکت بورس ایران، 41 میلیارد تومان خسارت تأخیر در تحویل به‌زودی دریافت می‌شود و به مشتریان اعطا خواهد شد. به‌گفته زهرا حسین‌زاده، رئیس اداره نظارت بر تحویل شرکت بورس، مهم‌ترین بخش فرآیند کنترل قبل از عرضه محصولات در صرافی بورس کالا، کنترل ضمانت‌نامه‌ها و اوراق قرضه است و این امر شرط لازم برای عرضه محصولات تلقی می‌شود و نقش ارزنده‌ای در کنترل ریسک و عدم انجام تعهدات دارد. وی همچنین افزود:

عرضه‌کنندگان خودرو از این قاعده مستثنی نیستند و در چارچوب دستورالعمل تسویه، تضامین لازم و تأیید شده قبل از فروش محصولاتشان در بورس کالا از آنها اخذ شده است. مشتریانی که موفق به تحویل خودروی خود در موعد مقرر و ظرف 30 روز پس از مهلت مقرر نشده بودند، اعتراض خود را کتباً از طریق نماینده خریدار به بورس کالا اعلام کردند و امکان دریافت خسارت برای آنها فراهم شد.

دریافت خسارت خریداران خودرو از بورس

خانم حسین‌زاده تأکید کرد که بررسی‌ها در خصوص دریافت خسارت انجام شده و تا به امروز به تعداد 1185 مورد اعتراضی بر اساس 0.25 درصد ارزش قرارداد، خسارت محاسبه شده است. همچنین به‌گفته وی، مبلغ 41 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده یا در جریان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*