دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید

مشخصات فنی و امکانات رفاهی دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید

ایران خودرو از دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید رونمایی کرد. در ادامه به توضیح مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی این سدان می‌پردازیم.

ایران خودرو از یک مدل دیگر دنا پلاس توربو اتوماتیک خود با امکانات و مشخصات جدید رونمایی کرد. به‌نظر می‌رسد خط تولید قبلی این سدان متوقف شده و از این پس دنا پلاس جدید تولید می‌شود. این ماشین محبوبیت نسبتا زیادی بین تولیدات داخلی دارد و توانسته جایگاه خوبی از نظر سطح آپشن‌ها و مشخصات فنی کسب کند.

مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید

دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید

کد 70712 مربوط به دنا پلاس توربو اتوماتیک است که در حال حاضر خط تولید آن متوقف شده است. قیمت این خودرو مدتی پیش توسط شورای رقابت اعلام شد، ولی هم‌اکنون آبی‌پوشان جاده مخصوص کد دیگری برای این سدان تعریف کرده‌اند. بنابراین کد 70710 نسخه جایگزین و جدید دنا پلاس توربو محسوب می‌شود و به‌لحاظ سطح استانداردها ارتقا یافته است.

دنا پلاس 70710 چه مشخصات فنی دارد؟

زیر کاپوت دنا پلاس توربو اتوماتیک با کد 70710 همان پیشرانه‌ای تعبیه شده که قبلا بود و از این نظر تغییری شاهد نیستیم. موتور 1.65 لیتری توربوشارژ EF7 یا TC7 می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این خودروی ملی از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود.

این موتور 16 سوپاپه قادر است نهایت سرعت دنا پلاس را به 205 کیلومتر بر ساعت برساند و خودرو را در عرض 10.5 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت ببرد. انتظار داریم در هر صد کیلومتر مسافتی که با این ماشین طی می‌شود به‌طور ترکیبی 8.12 لیتر سوخت مصرف شود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید

طول، عرض و ارتفاع دنا پلاس 70710 به ترتیب 4559 میلی‌متر، 1933 میلی‌متر و 1460 میلی‌متر است و باک بنزین تا 60 لیتر گنجایش دارد. برای سفرهای خانوادگی دنا پلاس خودروی خوبی است؛ چرا که 500 لیتر فضای صندوق در اختیارتان خواهد گذاشت. در ادامه امکانات رفاهی این ماشین را معرفی می‌کنیم.

دنا پلاس 70710 چه امکاناتی دارد؟

آپشن‌های رفاهی این محصول در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد. از جمله امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک‌شونده و ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی 4 عدد، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، اخطار کاهش باد لاستیک و رینگ 16 اینج آلومینیومی.

دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید

از دیگر آپشن‌های این مدل باید به ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان قابل تنظیم زاویه‌ای در دو جهت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سیستم قطع سوخت خودکار، استاندارد ایمنی عابر پیاده، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر دمای محیط، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم مولتی‌مدیا، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، صندلی راننده و سرنشین جلو 8 حالته برقی، پشت سری صندلی‌های جلو قابل تنظیم، فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، روکش چرمی فرمان با دوخت قرمز، آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار هم‌رنگ بدنه، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ جلو دارای لامپ ال‌ای‌دی و چراغ روشنایی روز، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه‌خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو، تریم مشکی، قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره درها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کف‌پوش موکتی با نوار قرمز رنگ، روکش پارچه‌ای صندلی، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل و سیستم راهنمای تعویض دنده اشاره کنیم.