تعویض رایگان مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز

تعویض رایگان مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

طرح تعویض رایگان مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز به‌زودی آغاز خواهد شد. این طرح شامل حال چه خودروهایی می‌شود؟

در بازار خودروی کشورمان دو نوع ماشین گازسوز داریم که یکی از آنها دوگانه کارخانه و دیگری دوگانه دستی است. هر یک از این دو روش مزایا و معایب خود را دارند و نمی‌توان به‌طور قطعی درباره برتری یکی از آنها صحبت کرد. با این حال اغلب مردم ترجیح می‌دهند ماشینی بخرند که دوگانه کارخانه است؛ چرا که استاندارد خواهد بود.

طرح تعویض رایگان مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز

به‌تازگی طرح تعویض رایگان مخازن سوخت سی ان جی برخی خودروها راه افتاده، اما سوال اینجاست شامل چه خودروهایی می‌شود؟ به‌گفته ریاست هیأت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور، تاکسی‌ها می‌توانند از طرح رایگان تعویض مخازن گازسوز بهره‌مند شوند. در ادامه با جزئیات این طرح آشنا خواهیم شد.

تعویض رایگان مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز

محسن جوهری در راستای اجرای طرح مذکور خاطرنشان کرده منتظر سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع مالی است. وی تأکید کرد منابعی که قرار است به خودروهای مشمول این طرح تخصیص یابد به میزان تاکسی‌ها است و باید در وهله اول مبلغ مشخصی به‌صورت علی‌الحساب اختصاص داده شود تا کار تعویض آغاز شود.

بنا به گفته رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور، این طرح باید تا پیش از آغاز سال جدید اجرا شود و خاتمه یابد و تمام تلاش پرسنل بر این است که پروژه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد. محسن جوهری همچنین گفت:

با توجه به اتفاقات که در جایگاه‌ها به‌دلیل فرسودگی مخازن در حال انجام است، این طرح تعویض رایگان مخازن تاکسی باید تسریع شود؛ چرا که ریسک انفجار در جایگاه‌ها افزایش یافته است. ما درخواست داشته‌ایم که خودروهای شخصی هم در طرح رایگان ما قرار گیرند که متاسفانه هنوز در این مرحله نیستند و امیدواریم که مصوبه اصلاحیه بخورد.

تعویض رایگان مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز

یکی از مهم‌ترین مشکلات اخیر جایگاه‌های سی ان جی، انفجار حاصل از پوسیدگی و قدیمی بودن مخازن سوختی است. به‌گفته جوهری، قیمت مخازن جدید بالاست و همین باعث شده تا مردم نتوانند نسبت به تعویض آنها اقدام کنند. امید است که دولت نسبت به ارتقای ایمنی خودروهای شخصی هم اهتمام ورزد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*