انجمن هوش مصنوعی 2023 سامسونگ

سامسونگ از افتتاح انجمن هوش مصنوعی 2023 خود خبر داد

انجمن هوش مصنوعی 2023 سامسونگ افتتاح شد. در این انجمن دستاوردهای برجسته هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر سامسونگ به نمایش درآمد.

انجمن هوش مصنوعی 2023 سامسونگ (Samsung AI Forum) افتتاح شد. سامسونگ قصد دارد از طریق این انجمن دستاوردهای جدید خود در حوزه هوش مصنوعی و ارتقای نسل جدید فناوری‌های نیمه هادی را به نمایش بگذارد.

افتتاح انجمن هوش مصنوعی 2023 سامسونگ

سامسونگ هفتمین دوره انجمن هوش مصنوعی خود را با موضوع «هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ برای فردایی بهتر» در شهر سوون کره جنوبی برگزار کرد. در این دوره بیش از هزار شرکت‌کننده شامل دانشگاهیان، محققان و دانشجویان نیز حضور داشتند.

این رویداد دو روزه امکانی را فراهم کرد تا سامسونگ دستاوردهای تحقیقاتی خود را به اشتراک بگذارد که نتیجه آن پیشرفت فناوری نیمه‌هادی‌ها خواهد بود. بنیاد فناوری پیشرفته سامسونگ (SAIT) میزبانی این رویداد در روز نخست را بر عهده داشت و در روز دوم نیز میزبانی این رویداد بر عهده پژوهشکده سامسونگ (Samsung Research) بود.

کی‌هیون کیونگ، مدیر بخش راهکارهای محصول (DS) شرکت سامسونگ در روز افتتاحیه این انجمن عنوان کرد اخیرا فناوری هوش مصنوعی مولد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که با پتانسیل‌های آن می‌توان راهکارهای جدیدی را ارائه کرد و چالش‌های قدیمی را برطرف ساخت.

وی افزود البته کماکان به انجام تحقیقات عمیق در مورد ایمنی، قابل اعتماد بودن و پایداری هوش مصنوعی نیاز است. در این انجمن، کارشناسان برجسته جهانی حضور دارند و ما انتظار داریم به‌واسطه آن برای بحث و تبادل نظر در مورد راهکارهای ساخت آینده‌ای روشن‌تر از طریق هوش مصنوعی و فناوری‌های نیمه‌هادی‌ها، بستر مناسبی فراهم شود.

ارائه تحقیقات هوش مصنوعی و آینده نیمه‌ هادی‌ها

جدیدترین تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی و آینده نیمه‌هادی‌ها در ادامه‌ی این رویداد ارائه شد. یوشوا بنجیو، متخصص فناوری یادگیری عمیق و استاد دانشگاه مونترال در این رویداد، جدیدترین تحقیقات خود را تحت عنوان «به سوی یک سیستم آگاه هوش مصنوعی ایمن» ارائه کرد. او به معرفی یک الگوریتم یادگیری ماشین هوش مصنوعی ایمن پرداخت که قادر است مانع توسعه مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) در مسیرهای ناخواسته شود.

جیم کلر، مدیرعامل استارتاپ هوش مصنوعی Tenstorrent نیز در این رویداد با معرفی معماری مجموعه دستورالعمل استاندارد باز (ISA) ریسک پنج (RISC-V) تحت عنوان «مالک سیلیکون خود باشید» عنوان کرد ریسک 5 به‌کمک نوآوری قادر است امکانات جدیدی را برای طراحی ساختار سخت‌افزاری نسل بعدی هوش مصنوعی به‌وجود بیاورد.

دو موضوع اصلی شامل LLMs و تحول هوش مصنوعی برای صنعت و محاسبات در مقیاس بزرگ برای LLMs و شبیه‌سازی در روز نخست انجمن هوش مصنوعی 2023 سامسونگ مورد بررسی قرار گرفت. این موضوع‌ها روی بخش‌های مربوط به هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر تمرکز داشتند.

از آنجایی که SAIT به‌عنوان مرکز تحقیق و توسعه و مرکز رشد سامسونگ در حوزه فناوری‌های پیشرفته فعالیت دارد، محققان این مرکز نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه تغییر آینده و توسعه و تولید نیمه‌هادی‌ها با ترکیب هوش مصنوعی در تمام حوزه‌ها مطرح کردند. آنها احتمالات محاسبات آینده در پردازش نیمه‌هادی‌ها شامل شبیه‌سازی بزرگ تسریع شده به‌کمک یادگیری ماشینی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

تقدیر از محققان و دانشجویان برتر

در بخش دیگری از این مراسم نیز برندگان جایزه پژوهشگر برتر هوش مصنوعی سامسونگ و چالش AI/CE سامسونگ معرفی شدند. پنج محقق برتر این حوزه شامل کانر کولی (از موسسه فناوری ماساچوست)، جیسون لی (از دانشگاه پرینستون)، اما پیرسون (از دانشگاه کرنل) شیانگ رن (دانشگاه کالیفرنیای جنوبی) و ویرجینیا اسمیت (از دانشگاه کارنگی ملون کالیفرنیا) موفق به کسب جوایز پژوهشگر سال هوش مصنوعی سامسونگ شدند.

در میان برندگان، از پروفسور جیسون لی به‌دلیل این‌که در توسعه تحقیقات هوش مصنوعی در سراسر جهان مشارکت داشت و چندین مقاله برجسته در مورد بهینه‌سازی را منتشر کرده بود، به‌شکلی ویژه تقدیر شد. تمرکز پروفسور لی روی تحقیقات نظری و کاربردی نظیر یادگیری عمیق، یادگیری تقویتی و بهینه‌سازی بود. در چالش AI/CE سامسونگ نیز از بین 1481 دانشجوی شرکت‌کننده که در قالب 410 تیم به رقابت پرداخته بودند، 16 تیم عنوان تیم برتر را از آن خود کردند.

کئوندو پارک، دانشجوی دکتری دانشکده علوم داده دانشگاه ملی سئول که یکی از اعضای تیم برنده جایزه بزرگ این مراسم است، عنوان کرد در اجرای مستقیم پروژه هوش مصنوعی خود موفق شدیم به‌شکل عمیقی مشکلات احتمالی را مورد بررسی قرار دهیم. چالش AI/CE برای گسترش افق دید ما در حوزه تحقیقات یک فرصت مناسب محسوب می‌شد.

ارائه پوستری از مقالات تحقیقاتی پیشرو و همچنین نمایشگاه‌هایی از پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر توسط بنیاد فناوری پیشرفته سامسونگ (SAIT) به‌عنوان سایر بخش‌های این رویداد محسوب می‌شوند.

سامسونگ از تاریخ 16 نوامبر در کانال یوتیوبی خود ویدیوی رسمی انجمن هوش مصنوعی سامسونگ 2023 را منتشر خواهد کرد. علاقه‌مندان با مراجعه به آدرس https://www.youtube.com/@Samsung می‌توانند این ویدیو را تماشا کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*