تقاضا برای تارا اتوماتیک V4 فول آپشن سال

تارا اتوماتیک طرفدار بیشتری از نسخه دنده ای دارد

به نظر می‌رسد تقاضای بیشتری برای تارا V4 اتوماتیک نسبت به نسخه دنده ای آن وجود دارد؛ موضوعی که باعث افزایش قیمت تارا فول آپشن سال شده است.

ایران خودرو به‌تازگی تارا V4 که همان نسخه فول آپشن این سدان تولید داخل به‌حساب می‌آید را رسماً به فروش گذاشت. این نسخه امکانات جدید و به‌روزرسانی‌هایی در طراحی را به دنبال دارد؛ هرچند از لحاظ فنی تغییری در آن صورت نگفته است. همچنین تارا دنده‌ای جدید تحت عنوان V1 پلاس با گیربکس متفاوت و امکانات بیشتر از قبل از راه رسید. حالا آخرین اخبار خودرو داخل کشور حاکی از این هستند که این نسخه جدید تقاضای بیشتری نسبت به نسخه دنده ای فول آپشن داشته است.

تارا اتوماتیک، پرتقاضاتر از نسخه دنده ای

تقاضا برای تارا اتوماتیک V4 فول آپشن سال

نگاهی به الگوهای چند وقت اخیر بازار خودرو کشور نشان می‌دهد که مشتریان تقاضای بیشتری برای تارا اتوماتیک در مقایسه با تارا دنده ای از خود نشان داده‌اند. همان‌طور که انتظار می‌رود، این تقاضای بیشتر برای نسخه اتوماتیک افزایش قیمت آن را به دنبال داشته و در همان حال، باعث کاهش قیمت نسخه دنده دستی شده است. به‌طور دقیق‌تر، افزایش قیمت نسخه V4 سدان ایران خودرو به 15 میلیون تومان هم می‌رسد.

تارا اتوماتیک V4 در پی انتقادات وارد شده به کیفیت ساخت و طراحی این خودرو عرضه شد. یکی از تغییرات ظاهری اصلی این سدان یا به‌عبارتی تنها تغییر برجسته آن در زمینه طراحی، گرافیک جدید برای چراغ‌های عقب است. چراغ‌های سرتاسری ناحیه عقب این خودرو اگرچه به نوبه خود المانی به‌روز بودند، نورپردازی و گرافیکی داشتند که با بازخورد منفی مشتریان مواجه شد. تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده، تغییر محل شیشه‌بالابرها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، پنل‌های جدید درها و سیستم صوتی با 6 اسپیکر هم برخی از امکانات جدید تارا اتوماتیک هستند.

با این حال، موتور که قوای محرکه تارا اتوماتیک فول آپشن را تامین می‌کند، همان نمونه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی TU5 پلاس است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را دارد و با استفاده از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته، نیروی محرکه را روانه چرخ‌های جلو می‌کند.

بر اساس لیست قیمت محصولات ایران خودرو در آبان 1402، خودرو تارا V4 که با عنوان تارا سال هم شناخته می‌شود، با قیمت کارخانه 680 میلیون تومانی به فروش می‌رسد. این در حالی است که اخیراً در بازار آزاد با قیمت بین 800 میلیون تا حتی 1 میلیارد تومان برای فروش قرار گرفت و به دنبال این، عملاً گران‌ترین خودرو تولید داخل شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*