فروش کنسول بازی PS5

سونی آمار فروش کنسول بازی PS5 را منتشر کرد

سونی آمار فروش کنسول بازی PS5 خودش را منتشر کرد. به‌احتمال زیاد پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول بازی سونی تبدیل خواهد شد.

سود بسیار چشمگیری از فروش کنسول بازی PS5 طی سه ماهه گذشته نصیب سونی شده است. این کمپانی در مجموع ۴.۹ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ را در سه ماهه دوم مالی سال (تا ۳۰ سپتامبر) فروخته تا مجموع فروش این کنسول به ۴۶.۶ میلیون دستگاه برسد. گرچه این به پای آمار فروش در فصل تعطیلات گذشته نمی‌رسد، اما نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱.۶ میلیون نسخه بیشتر است.

فروش کنسول بازی PS5

سونی سال گذشته به‌خاطر مشکلاتی که در تأمین قطعات از سوی شرکای سخت افزاری وجود داشت، برای مدت زیادی نتوانست تقاضای بازار را تأمین کند. اما در نهایت پس از پشت سر گذاشتن کمبودها، تولید PS5 را افزایش داد. این کمپانی در جولای ۲۰۲۳ سرانجام خبر از فروش بیش از ۴۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ داد. این آمار از نوامبر سال ۲۰۲۰ محاسبه شده است.

بیشتر بخوانید:

پلی استیشن ۵ به پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ سونی تبدیل می‌شود

سونی برای آنکه به هدف فروش خودش در سال مالی یعنی ۲۵ میلیون دستگاه برسد، نیازمند فروش ۱۶.۸ میلیون دستگاه دیگر از این کنسول است. این آمار کمی نیست، چرا که آن‌ها در کل سال ۲۰۲۲ فقط ۱۹.۱ میلیون دستگاه فروخته بودند. اما رویترز به‌نقل از مدیرعامل سونی هیروکی توتوکی می‌گوید که «دستیابی به این آمار بسیار آسان است». این شرکت چندی پیش از نسخه کوچک‌تر کنسول PS5 به‌نام پلی استیشن ۵ اسلیم رونمایی کرد و تا تعداد نسخه‌های کنسول بازی خودش در بازار را افزایش دهد. اما آیا این کنسول جمع‌و‌جور می‌تواند به دستیابی بهه تعداد فروش مورد نظر غول ژاپنی کمک کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*