خرید تلویزیون

خرید تلویزیون بر اساس نیاز کاربران ؛ کدام ویژگی های تلویزیون مد نظر شماست؟

شما در هنگام خرید تلویزیون به کدام ویژگی‌ها توجه می‌کنید؟ در این مطلب قصد داریم شما را برای خرید یک تلویزیون متناسب با نیازهای خود راهنمایی کنیم.

در دنیای امروز شاهد پیشرفت و توسعه در تمام زمینه‌ها هستیم و بازار تلویزیون نیز از این پیشرفت‌ها عقب نمانده است. در حال حاضر گوشی های هوشمند و سایر دستگاه‌های پیشرفته می‌توانند هر محتوایی را در هر اندازه و کیفیتی به نمایش دربیاورند؛ اما همچنان جعبه‌های جادویی یا همان تلویزیون‌ها هستند که اصلی‌ترین ابزار برای سرگرمی و فراغت مردم محسوب می‌شوند.

اما در این مطلب می‌خواهیم شما را برای خرید یک تلویزیون متناسب با کاربری و نیازهای خودتان راهنمایی کنیم. برای شما کدام ویژگی های تلویزیون های جدید از جذابیت بیشتری برخوردار است؟ آیا تنها کیفیت و وضوح تصویر تلویزیون شما را راضی می‌کند یا به توان صوتی آن نیز توجه می‌کنید؟ طراحی و جلوه ظاهری تلویزیون چقدر برای شما اهمیت دارد؟ آیا این ویژگی‌ها و طراحی و نمای ظاهری می‌توانند بر محیط یا حتی تجربه کاربری شما تاثیر بگذارند؟ همچنین اگر می‌خواهید در فضاهای بیرونی خانه به تماشای تلویزیون بپردازید باید به سراغ چه مدل‌هایی بروید؟

راهنمای خرید تلویزیون متناسب با نیاز کاربران

در این مطلب قصد داریم به این سوال‌ها پاسخ دهیم و به این منظور به سراغ چند سری محبوب از تلویزیون های سامسونگ رفته‌ایم تا کاربری‌های مختلف آنها را بررسی کنیم و شما را برای انتخاب یک تلویزیون مناسب با توجه به نیازهای گوناگون‌تان راهنمایی کنیم.

کیفیت تصویر و صدا

مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک تلویزیون مناسب را باید کیفیت تصویر و توان صوتی آن بدانیم. کیفیت تصویر و صدای یک تلویزیون، طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران برای تماشای فیلم و سریال، بازی کردن یا دیدن رویدادهای ورزشی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. شرکت سامسونگ نیز سه پیشنهاد ایده‌آل برای این دسته از کاربران که اولویت اصلی‌شان برای خرید تلویزیون، کیفیت صدا و تصویر است، دارد.

تلویزیون QN900C Neo QLED 8K

خرید تلویزیون

تلویزیون سری QN900C از تکنولوژی Neo QLED بهره می‌برد. مدل 65 اینچی این تلویزیون از کیفیت 8K برخوردار است و مینی ال‌ای‌دی‌های موجود در پس‌زمینه لایه کوانتومی این مدل، میزان نور را به‌طور دقیقی کنترل کرده و جزئیات را به‌شکل کاملا واقعی به نمایش درمی‌آورد. در تلویزیون های سری Neo QLED 8K سامسونگ، تعداد پیکسل‌ها در مقایسه با تلویزیون های 4K چهار برابر بیشتر شده و سامسونگ وضوح واقعی 8K را با Mini LEDهای متراکم و پردازش ارتقا یافته در این تلویزیون ها پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

پردازشگر Neural Quantum 8K و فناوری پیشرفته Quantum Matrix Pro نیروهای محرکه‌ای هستند که در این تلویزیون‌ها، کیفیت تصویر را ارتقا می‌بخشند. پردازشگر Neural Quantum 8K محتوا را به‌منظور ارائه تجربه‌ای شفاف از طریق 33 میلیون پیکسل، تجزیه و تحلیل و بهینه می‌کند و فناوری کوانتوم ماتریکس پرو نیز با کمک فرایندهای پیشرفته، هر یک از Mini LEDهای موجود در پس‌زمینه را به‌طور دقیق کنترل می‌کند.

تلویزیون QN900C سامسونگ به پیشرفته‌ترین پردازنده موجود در تلویزیون‌ها یعنی Neural Quantum Processor 8K مجهز شده که این پردازنده کوانتومی از 64 شبکه عصبی مجزا به‌منظور تجزیه و تحلیل محتوا استفاده می‌کند و کیفیت تصاویر موجود در تلویزیون را بهینه خواهد کرد. این شبکه‌های عصبی هوشمند قادر هستند الگوها و روابط موجود در اجزای تصاویر را تشخیص دهند و به این روش، وضوح تصاویر به نمایش درآمده را ارتقا ببخشند.

تلویزیون QN900C سامسونگ از قابلیت‌های دالبی اتموس، Object Tracking Sound Pro و Symphony 3.0 بهره می‌برد و با کمک این ویژگی‌ها می‌تواند تجربه صوتی فوق‌العاده‌ای را در هنگام تماشای فیلم و سریال‌ها در اختیار شما قرار دهد. با این اوصاف اگر از کاربرانی هستید که می‌خواهید یک انتخاب بی‌نقص داشته باشید و نسبت به خرید یک تلویزیون با مدرن‌ترین قابلیت‌ها و فناوری‌ها اقدام کنید، تلویزیون QN900C Neo QLED 8K سامسونگ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

تلویزیون QLED 4K Q80C

خرید تلویزیون

تلویزیون بعدی که برای خرید به شما پیشنهاد می‌کنیم، مدل Q80C از سری تلویزیون های QLED سامسونگ است. این تلویزیون، کیفیت تصویر 4K را ارائه می‌کند و با استفاده از فناوری‌های کوانتومی کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد و از فناوری Direct Full Array نیز به‌منظور کنترل نور پس‌زمینه کمک می‌گیرد.

فناوری‌های دالبی اتموس و Direct Tracking Sound نیز در بخش صدا می‌توانند انتظارات شما از این تلویزیون را برآورده کنند و تجربه‌ای مشابه واقعیت را در اختیار شما قرار دهند. قابلیت OTS یا Object Tracking Sound اولین بار در سری تلویزیون های QLED مدل 2020 سامسونگ معرفی شده بود و یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است که صدای سوژه را با حرکات آن هماهنگ کرده و پخش می‌کند. این فرایند، حرکات سوژه هنگام پخش فیلم را تشخیص داده و تحلیل می‌کند و با ردیابی آن، صدایی هماهنگ را به گوش شما می‌رساند. مثلا فرض کنید فیلمی را تماشا می‌کنید که در آن یک اتومبیل از سمتی به سمت دیگر در حال حرکت است؛ با کمک قابلیت OTS، حرکت آن اتومبیل تشخیص داده شده و صدا را هماهنگ با نوع حرکت سوژه تغییر می‌دهد.

بنابراین اگر تلویزیونی می‌خواهید که کیفیت صدا و تصویر بالایی داشته باشد، اما مدل‌های سری Neo QLED سامسونگ بیشتر از نیاز شما است، مدل QLED 4K Q80C می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای خرید محسوب شود.

تلویزیون OLED S95C

خرید تلویزیون

یکی از پیشنهادهای متفاوت ما نسبت به گزینه‌های قبلی، تلویزیون مدل S95C از سری تلویزیون های OLED سامسونگ است. سری OLED از سری‌های جدید تلویزیون های سامسونگ محسوب می‌شود که ترکیبی پیشرفته از فناوری‌های OLED و کوانتوم دات را با دقت رنگ بالا ارائه می‌دهد.

تلویزیون S95C سامسونگ از 8.3 میلیون پیکسل خود نورده استفاده می‌کند که با نقاط کوانتومی بهبود پیدا می‌کنند. این تلویزیون از یک پردازنده کوانتومی Neural Quantum Processor بهره می‌برد که با 20 شبکه عصبی چند لایه، اطلاعات هر پیکسل را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند و با کمک آنها به کنترل دقیق میزان نور می‌پردازد. همچنین این پردازنده می‌تواند علاوه بر بهبود وضوح تصویر تا کیفیت 4K، مصرف انرژی را نیز بهینه‌سازی کند. سامسونگ در این تلویزیون، دامنه رنگی و کنتراست تصویر را نیز با فناوری کوانتوم اچ دی آر و همچنین HDR10+ ارتقا بخشیده و به این ترتیب، رنگ‌های تیره غنی‌تر از همیشه و رنگ‌های دیگر با پویایی فوق‌العاده‌ای به نمایش درمی‌آیند.

طراحی و جلوه ظاهری

اگر جزو آن کاربرانی هستید که طراحی ظاهری تلویزیون در خانه شما از اهمیت خیلی زیادی برایتان برخوردار است یا همان اندازه که به کیفیت تصویر و صدا اهمیت می‌دهید، طراحی ظاهری نیز برایتان در اولویت قرار دارد، می‌توانیم این دو سری تلویزیون سامسونگ را برای خرید کردن به شما پیشنهاد کنیم.

تلویزیون سری Frame سامسونگ

خرید تلویزیون

سامسونگ تلویزیون‌هایی را به بازار عرضه کرده که می‌توانند با فضای خانه شما ترکیب شوند. از جمله این تلویزیون‌ها باید به تلویزیون Frame QLED LS03C اشاره کنیم. این مدل، تنها یک تلویزیون نیست و می‌توانیم آن را یک تابلوی هنری به‌شمار بیاوریم. وقتی این تلویزیون خاموش باشد، زیبایی فضای خانه شما را بیشتر می‌کند؛ چرا که شما در صورت خاموش بودن تلویزیون می‌توانید آثار هنری منتخب یا عکس‌های مورد نظر خودتان را در قاب تلویزیون نمایش دهید و آن را به یک دکور جذاب و قابل تنظیم در خانه‌تان تبدیل کنید.

این تلویزیون‌ها علاوه بر جلوه ظاهری جذابی که دارند، در زمینه کیفیت تصویر نیز کم نمی‌آورند و به فناوری پیشرفته کوانتوم دات مجهز شده‌اند و با این فناوری‌ها می‌توانند به همان اندازه که زیبا هستند، در زمینه نمایش محتوا نیز شما را راضی کنند. تلویزیون Frame QLED LS03C قادر به نمایش تصاویری با وضوح 4K است و اسمارت هاب موجود در آن نیز دسترسی آسان به دنیای سرگرمی را پیش روی شما قرار می‌دهد تا بتوانید از امکانات تماشای برنامه‌ها و بازی‌های روز دنیا بهره‌مند شوید.

بنابراین اگر تلویزیونی می‌خواهید که علاوه بر کیفیت تصویر و امکانات، مرزهای زیبایی‌شناسی محیط خانه شما را نیز متحول کند، تلویزیون Frame QLED LS03C سامسونگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

طراحی Infinity

خرید تلویزیون

پیشنهاد دومی که در این بخش برای شما داریم، تلویزیونی است که هم به‌صورت دیواری و هم به‌صورت مجزا، فضایی را در اختیار خود می‌گیرند و توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. یکی از این تلویزیون‌ها Neo QLED 8K سامسونگ است که هم از لحاظ ابعاد و هم از لحاظ طراحی ظاهری، خیره‌کننده است و در زمینه پخش محتوا نیز مانند دریچه‌ای عمل می‌کند که شما را به دنیای در حال نمایش و به واقعیت در حال پخش می‌رساند.

تلویزیون دیگری که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم، مدل OLED S95C سامسونگ است که به سبک Infinity One طراحی شده است. سامسونگ در این سبک از طراحی، حاشیه‌های تلویزیون را تقریبا به‌طور کامل حذف کرده و بدنه تلویزیون نیز به‌شکل باورنکردنی‌ای باریک و ظریف است. این سری تلویزیون‌ها برای اتصال کابل نیز از جعبه Slim One Connect بهره می‌برند و خود تلویزیون هم بدون هیچ عامل اضافه‌ای مانند یک اثر هنری، زیبایی را به خانه شما می‌آورد.

تجربه‌های مختلف برای نیازهای گوناگون

برخی از کاربران نیز ممکن است نیازهای متفاوتی از خرید یک تلویزیون داشته باشند و برای این دسته از افراد نیز موارد مختلفی وجود دارد. این کاربران ممکن است تجربه‌ی تماشای تلویزیون را به فضای داخلی خانه محدود نکنند و حتی در محیط‌های بیرونی مثل طبیعت یا حتی در حیاط خانه نیز دست از تماشای فیلم یا بازی کردن برنمی‌دارند. سامسونگ برای این نوع کاربری نیز پیشنهادهای جالب توجهی دارد که در ادامه به دو مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

پروژکتور Freestyle سامسونگ

خرید تلویزیون

پروژکتورهای فری استایل سامسونگ، گزینه‌ای ایده‌آل برای تماشای تصاویر در محیط‌های بیرونی محسوب می‌شوند. نسل دوم این دستگاه با بهبودهای قابل توجهی همراه شده و می‌تواند کیفیت تصویر فول اچ دی را روی هر سطحی برای شما به نمایش دربیاورد. پروژکتور Freestyle سامسونگ علاوه بر این‌که به‌سادگی راه‌اندازی می‌شود، می‌تواند به‌صورت 180 درجه بچرخد و صدا را نیز به‌صورت 360 درجه در محیط پخش کند.

نسل دوم این پروژکتور سامسونگ، مجموعه‌ی کاملی از سرگرمی‌ها را در Smart Entertainment به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به وای‌فای متصل شوید و به‌راحتی بازی‌های ایکس باکس را در گیمینگ هاب پخش کنید. پروژکتور Freestyle از بلوتوث 5.2 نیز پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال دسته‌های بازی به آن وجود دارد.

به این ترتیب اگر می‌خواهید تجربه متفاوتی از تماشای محتوا یا بازی کردن در محیط‌های بیرونی یا هر جای دیگری داشته باشید، سامسونگ پروژکتور فری استایل را به شما پیشنهاد می‌کند.

تلویزیون سری Terrace سامسونگ

خرید تلویزیون

سامسونگ سری تلویزیون های Terrace را با نام کامل Terrace Full Sun QLED 4K به‌منظور استفاده در فضاهای باز عرضه کرده است. مدل 65 اینچی این تلویزیون‌ها می‌تواند روشنایی را در مقابل نور مستقیم خورشید به‌طور چشمگیری افزایش دهد و تجربه‌ی دلپذیری از تماشای فوتبال یا فیلم‌های مورد علاقه شما در محیط‌های باز مثل حیاط یا تراس خانه را در اختیار شما قرار دهد.

صفحه نمایش این تلویزیون در بخش کیفیت تصویر نیز به پنل Neo QLED مجهز شده و می‌تواند وضوح تصویر 4K را ارائه دهد. این صفحه نمایش از ویژگی Anti-Reflection نیز برخوردار است که به‌وسیله آن، نور محیط را منعکس نمی‌کند و محتوا را در بهترین حالت پیش روی شما قرار می‌دهد.

تلویزیون های سری Terrace سامسونگ از پردازنده عصبی Neural Quantum Processor 4K و فناوری Neo Qauntum HDR+ بهره می‌برد و می‌تواند رنگ و جزئیات تصاویر را در بهترین حالت برای شما به نمایش دربیاورد. این تلویزیون از تاییدیه IP56 نیز بهره‌مند شده تا خیال شما از بابت عدم نفوذ آب و گردوغبار به داخل بدنه دستگاه راحت باشد.

بنابراین اگر می‌خواهید در محیط‌های باز به تماشای فوتبال یا فیلم و سریال بپردازید و گزینه‌ای مناسب برای خرید تلویزیون می‌خواهید، تلویزیون سری Terrace سامسونگ به‌خوبی به نیازهای شما پاسخ می‌گوید.

جمع بندی

در انتها به شما توصیه می‌کنیم در زمان خرید تلویزیون به این نکته توجه داشته باشید که می‌خواهید تلویزیون یا به‌طور کلی نمایشگرهای خود را در چه محیطی و با چه اندازه‌ای استفاده کنید. ابعاد کوچک تلویزیون در محیط‌های بزرگ باعث می‌شود تجربه خوبی از تماشای جزئیات نداشته باشید و در مقابل، نمایشگر بسیار بزرگ برای فضای کوچک باعث می‌شود تمرکز مناسب روی تمام محتوا نداشته باشید و به‌خوبی از تماشای تصاویر لذت نبرید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*