تشخیص عسل تقلبی از اصلی

ابداع روشی بسیار جالب برای تشخیص عسل تقلبی از اصلی

تشخیص عسل تقلبی از اصلی همواره یکی از دغدغه‌های ما در هنگام خرید عسل بوده است. ما در این مقاله شما را با روشی بسیار خلاقانه آشنا خواهیم نمود که به راحتی می‌توانید عسل تقلبی را از اصلی تشخیص دهید.

برخی تولیدکنندگان برای کسب سود بیشتر به عسل‌های خودشان آب اضافه می‌کنند که این باعث می‌شود کیفیت عسل‌های موجود مختلف شده و تشخیص عسل تقلبی سخت شود و هم باعث می‌شود تا عسل‌ها رنگ و طعم طبیعی خود را دیگر نداشته باشند. اما چگونه می‌توانیم عکس تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ محققان یک روش بسیار جالب را برای این منظور ابداع کرده‌اند که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

راه حل؛ گجتی هوشمند برای تشخیص عسل تقلبی از اصلی

محققانی از دانشگاه‌های هوبای و نانجینگ چین یک گجت هوشمند مایکرویوو اختراع کرده‌اند که می‌تواند در تشخیص عسل تقلبی از اصلی کمک کند. تیم تحقیقاتی این پروژه اختراع خود را در نشریات مختلف علمی و فناوری معرفی کرده و اظهار می‌کنند که این حسگر نسبت به محصولات مشابه هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است و هم به سهولت ساخته می‌شود.

بررسی جزئیات حسگر

این حسگر رزوناتور (تشدید کننده) روی یک لایه عایق ضدبرق که می‌تواند سرامیک یا شیشه باشد قرار دارد. در بخش بالایی آن سه سیم نازک مسی قرار دارد که در دو شکاف از هم جدا می‌شوند. فرکانس تشدید این حسگر به طول سیم‌های مسی و شدت میدان الکتریکی در قسمت شکاف‌ها بستگی دارد.

ژن لی که یکی از مولفان این کار پژوهشی است اظهار کرده است که وجود آب در عسل، رفتار میدان الکترومغناطیسی در اطراف آن و فرکانس تشدید حسگر را تغییر می‌دهد. لی و همکارانش با انجام آزمایش‌های مختلف با این حسگر به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش مقدار آب در عسل باعث کاهش فرکانس تشدید حسگر می‌شود.

 تشخیص عسل تقلبی از اصلی

این حسگر با این شیوه ساده می‌تواند وسیله‌ای مقرون‌به‌صرفه و موثر در تشخیص اصل بودن عسل باشد. بنا بر اظهارات محققان این پروژه، از این حسگر می‌توان در تشخیص اصالت دیگر مواد غذایی نیز استفاده کرد و تیم تحقیقاتی آنان نیز سعی دارند در آینده با گسترش و بهبود این محصول خود، تقلب را در سایر محصولات مایع تشخیص دهند و حسگرهای حساس‌تری با کاربردهای گسترده‌تر بسازند.

نظر شما درباره این نوع گجت‌های هوشمند چیست؟  آیا در آینده امکان دارد برای تشخیص بهتر با هوش مصنوعی هم ادغام شوند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*