صد هزار سکه قدیمی

کشف صد هزار سکه قدیمی توسط باستان‌شناسان خوش‌شانس

باستان شناسان خوش‌شانس موفق شدند به‌صورت اتفاقی، بیش از صد هزار سکه قدیمی را در اطراف روستایی در ژاپن کشف کنند که برخی از این سکه‌ها بیش از دو هزار سال قدمت دارند.

در یک حفاری که در محوطه باستان شناسی در اطراف روستای سوشا واقع در شهر مایباشی ژاپن انجام شد، باستان شناسان توانستند به یک کشف قابل توجه دست پیدا کنند. آنها به‌صورت اتفاقی موفق شدند مخفیگاهی را پیدا کنند که در آن بیش از صد هزار سکه باستانی و بسیار قدیمی وجود داشت. بیشتر این سکه‌ها منشا چینی دارند و قدمت آنها به بیش از 2000 سال پیش بازمی‌گردد.

صد هزار سکه قدیمی کشف شده مربوط به چه دورانی هستند؟

این حفاری به‌دلیل ساخت یک کارخانه جدید در منطقه سوجاماچی در این منطقه انجام شده بود. سکه های قدیمی کشف شده با نام «بان لیانگ» شناخته می‌شوند که اولین واحد پول چین بوده و قدمت آنها به حدود 175 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. سایر سکه‌ها نیز مربوط به قرون هفتم تا سیزدهم میلادی می‌شوند. علاوه بر این، سکه های کشف شده در دسته‌های حدود 100 سکه‌ای و به وسیله طناب‌هایی که معروف به «ساشی» هستند، بسته‌بندی شده بودند.

صد هزار سکه قدیمی

باستان شناسان می‌گویند احتمالا این سکه‌ها به‌سرعت و با عجله دفن شده‌اند؛ چرا که این مکان نزدیک به خانه‌های مجلل متعلق به افراد بانفوذ در ژاپن قرون وسطی بوده و شاید این افراد ثروتمند، سکه‌ها را به‌عنوان یک اقدام احتیاطی قبل از وقوع یک درگیری در زیر خاک دفن کرده‌اند.

سکه های قدیمی کشف شده در منطقه‌ای به ارتفاع حدود 60 سانتی‌متر و عرض یک متر پیدا شدند و شامل 1060 دسته از خوشه‌های بسته‌بندی شده با ساشی بودند. در برخی از بسته‌ها، 10 ساشی معادل تقریبا هزار سکه پیدا شد که همگی با آثاری از حصیر کاه برنج چیده شده بودند. بررسی کامل این سکه‌ها نشان‌دهنده تنوع شگفت‌انگیز آنها بود و تقریبا 44 نوع ارز مختلف در بین آنها وجود داشت. این سکه‌ها احتمالا مربوط به زمان سلسله هان غربی در چین تا سلسله سانگ سانگ می‌شوند. قدیمی‌ترین آنها، سکه های بان لیانگ است که قدمت آنها به 175 سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد و ویژگی‌های متمایزی مانند قطر 2.3 سانتی‌متری، سوراخ مربعی 7 میلی‌متری در مرکز آنها و ضخامت 1 میلی‌متری داشتند و نقوش و نوشته‌های مربوط به لیانگ نیز در سمت چپ آنها دیده می‌شود.

جدیدترین سکه کشف شده در این گنجینه به سال 1265 میلادی و زمان سلسله سانگ جنوبی مربوط می‌شود. باستان شناسان بر این باورند که این سکه‌ها در دوره آشوب کاماکورا (سال‌های 1185 تا 1333 میلادی) در زیر خاک مدفون شده‌اند. البته این‌ها نتایج تاریخ‌یابی اولیه هستند و امکان دارد باستان شناسان در تحقیقات تکمیلی، برخی از این اطلاعات را اصلاح کنند.

صد هزار سکه قدیمی

سایت باستان شناسی که این سکه های قدیمی و باستانی در آنجا کشف شد، بخشی از منطقه‌ای است که تقریبا وسعت یک کیلومتری دارد و تپه‌های مدفن سوشا، خرابه‌های معبد سانئو و معبد اوئنو کوکوبونجی را شامل می‌شود. این نشان می‌دهد که اینجا منطقه مهمی در اواخر دوره کوفون تا دوران ریتسوریو محسوب می‌شد.

در حال حاضر آثار باستانی خارق‌العاده‌ای از سایت باستان شناسی روستای سوشا شرقی در نمایشگاه آثار فرهنگی کشف شده در سال 2023 در منطقه اوتماچی شهر مایباشی ژاپن به نمایش گذاشته شده و تا همین امروز، عموم مردم می‌توانستند به‌صورت رایگان از این نمایشگاه بازدید کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*