اثبات کشتی حضرت نوح در ترکیه

باستان شناسان ترکیه‌ای مدارک جدیدی را برای اثبات کشتی حضرت نوح رو کرده‌اند!

گروهی از باستان شناسان ترکیه‌ای مدعی شده‌اند که مدارک جدیدی را دال بر اثبات کشتی حضرت نوح و داستان سیل عظیمی که در آن زمان رخ داده، به‌دست آورده‌اند.

محققان و باستان شناسان بر این باورند که در حال نزدیک شدن به محل اصلی استراحتگاه کشتی حضرت نوح هستند. گروهی از محققان حین حفاری در کوه آرارات ترکیه نمونه‌هایی از سنگ و خاک تاریخی را در اختیار دارند  که به‌اعتقاد آن‌ها ویرانه‌های کشتی نوح در آن‌ها وجود دارد. این سنگ‌ها با داستان سیل بزرگی که ۵ هزار سال پیش که هم در قرآن و هم کتاب مقدس آمده مطابقت دارند.

بررسی شواهد اثبات کشتی نوح

محققانی از دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه اندرو و دانشگاه آگری ابراهیم حدودا یک سال است که در سازند زمین‌شناسی واقع در منطقه دغوبایزید آغری مشغول فعالیت‌های تحقیقاتی هستند. این کوه، بلندترین قله ترکیه است که در ارتفاع ۵۰۰۰ متری زمین قرار دارد و ظاهری شبیه به یک کشتی دارد. آن‌ها معتقدند که این سازه شبیه به کشتی، می‌تواند از بقایای کشتی نوح تشکیل شده باشد. یک کشتی افسانه‌ای که حضرت نوح صدها جفت از حیوانات و خویشاوندان خود را سوار بر آن کرد تا از سیل آخرالزمانی مشهور تاریخ در برابر آن‌ها محافظت کند.

اثبات کشتی حضرت نوح در ترکیه

نکته بسیار مهمی که محققان موفق به کشف آن شده‌اند، اثبات فعالیت‌های انسانی در نزدیک این سازه سنگی شبیه به کشتی در بین ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید که سنگ‌ها و نمونه خاک‌های استخراج شده از این سایت حاوی نشانه‌هایی از فعالیت‌های بشر است و این متعلق به بعد از سیل تاریخی است.

یافته‌هایی که از تجزیه و تحلیل سنگ‌های روی این کوه از آزمایشگاه به‌دست آمده به‌خوبی می‌توانند فرضیه‌های مربوط به این داستان تاریخی را تأیید کنند. البته نشانه‌هایی که از فعالیت‌های انسانی در این سایت وجود دارد، لزوما به‌معنای صحت داستان نوح نیست.

شباهت زیاد این کوه به یک کشتی، این فرضیه را به‌وجود آورده که این مکان برای مدت طولانی محل استراحت کشتی حضرت نوح بوده است. و همین هم باعث شده بسیاری از علاقه‌مندان به روایات تاریخی، از این مکان بازدید کنند. این درحالیست که جامعه علمی از جمله باستان شناسان بر این باورند که این یک سازند با منشا طبیعی است و به‌هیچ ‌عنوان نمی‌تواند یک کشتی فسیل شده باشد. همچنین برخی از باستان شناسان معتقدند که سیل جهانی شبیه آنچه در متون دیدی عنوان شده، نبوده است.

اثبات کشتی حضرت نوح در ترکیه

روزنامه حریت ترکیه گزارش می‌دهد که در یافته‌های محققان نشانه‌هایی از مواد رسی، مواد دریایی و غذاهای دریایی وجود دارد. تلاش مشترک بین سه دانشگاه ترکیه‌ای و آمریکایی برای تحقیق در این سازند از دو سال پیش آغاز شده است. با این حال کار آن‌ها از دسامبر ۲۰۲۲ و یافتن ۳۰ نمونه سنگ و خاک و آنالیز آن‌ها در آزمایشگاه آغاز شد.

داستان کهن حضرت نوح، وظیفه الهی او برای نجات حیوانات در یک کشتی و طوفان بزرگ، همچنان یکی از مباحث جذابی است که بین محققان و باستان شناسان وجود دارد.