بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023

بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 را بشناسید

دوره تولید خودروهای بنزینی به سر رسیده و حالا هیبریدی‌ها روی بورس هستند. در ادامه با بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 آشنا می‌شوید.

میل صنعت خودرو در کشورهای توسعه یافته به سمت تولید ماشین‌های برقی و هیبریدی است و تاکنون دستاوردهای جذاب و هیجان‌انگیزی برای آنها به‌همراه داشته است. هم‌اکنون خودروسازان بسیاری تلاش می‌کنند قسمتی از تیراژ و سبد محصولات خود را به تولیدات هیبریدی اختصاص دهند.

معرفی بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023

شاید شما هم با شنیدن واژه «هیبریدی» تصور کنید که خودروهایی هستند با مصرف سوخت حداقلی، اما این تصور سراسر اشتباه است. تا بیست سال پیش چنین گمانه‌زنی‌هایی درست و اصولی بود، اما امروزه شرایط و اوضاع کاملا تغییر کرده و اصطلاح هیبریدی دیگر مثل قبل نیست.

خودروهای هیبریدی طرفداران بسیاری بین کشورهای مختلف پیدا کرده و حتی در بازار کشورمان نمونه‌هایی یافت می‌شود که می‌توان به نیکی از آنها یاد کرد. در مطلب پیش رو قصد داریم به معرفی تعدادی از ماشین‌های هیبریدی جذاب و بی‌نظیر بپردازیم. محصولاتی که در ادامه بررسی می‌شوند، مدل 2023 و 2024 خواهند بود.

1. هوندا آکورد 2024

هوندا آکورد

خودرویی جذاب، هیجان‌انگیز و زیبا با قیمت مناسب 29 هزار دلار که در بازارهای بزرگ جهانی طرفداران بسیاری دارد. هوندا آکورد زبان طراحی مدرن و امروزی، کابینی لوکس و بی‌همتا و تجربه یک رانندگی لذت‌بخش را برایتان به ارمغان خواهد آورد. نسخه هیبریدی این سدان مصرف سوخت بسیار پایینی خواهد داشت.

این خودرو ضمن این‌که مصرف سوخت به‌صرفه و حداقلی دارد، قدرتمندترین مدل موجود نیز هست و زیر کاپوت مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری و دو موتور الکتریکی شده که می‌تواند حداکثر قدرت 204 اسب بخار را تولید کند. 6.6 ثانیه زمان لازم است تا هوندا آکورد از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

2. کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی 2024

بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 - کرایسلر پاسیفیکا

مدل 2024 کرایسلر پاسیفیکا با قیمت 54 هزار دلار به فروش می‌رسد. یکی از مزایای چشمگیر این خودرو، فضای زیاد و راحتی است که در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند با خرید این شاسی بلند به‌خوبی مشکلشان را حل کنند. این مزیت مهم و عمده را با مصرف سوخت بهینه و حداقلی کنار هم بگذارید تا کرایسلر گران قیمت ارزنده شود.

یک پیشرانه V6 با حجم 3.6 لیتری و یک باتری 16 کیلووات‌ساعتی زیر کاپوت این خودرو تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 260 اسب بخار را تولید کند. بدون پیشرانه بنزینی و تنها با موتور الکتریکی 16 کیلووات‌ساعتی، کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی می‌تواند 55 کیلومتر مسافت طی کند.

3. تویوتا پریوس 2024

بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023

شرکت تویوتا را به خودروهای محبوب و نام آشنایش می‌شناسیم. تویوتا پریوس یکی از نخستین هیبریدی‌های جهان است که قابلیت‌های ارزشمند و جذابی دارد. مدل 2023 این سدان 29 هزار دلاری در کنار طراحی ظاهری جذابی که دارد توانسته محبوبیت بسیاری بین مشتریان پیدا کند.

این سدان با مصرف درون شهری، سوخت کمی استفاده می‌کند و بر خلاف تصورتان نه سرعت زیادی دارد و نه اسپرت و جوان‌پسند است. زیر کاپوت پریوس 2024 یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر خطی تعبیه شده که یک باتری 0.9 کیلوواتی هم دارد و می‌تواند حداکثر قدرت 194 اسب بخار را تولید کند. 7.1 ثانیه زمان کافی است تا این خودرو از سکون مطلق به شتاب صفر تا صد برسد.

4. ولوو V60 Recharge

بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 - ولوو وی 60

یکی از کمپانی‌های مطرح و بزرگ جهان، ولوو است که علاقه بسیاری به تولید خودروهایی در کلاس استیشن دارد. V60 Recharge از آن دست محصولات زیبا و راحتی است که تجربه یک رانندگی خوب را برایتان به ارمغان می‌آورد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر توربو و دو موتور الکتریکی شده که جمعاً می‌توانند قدرت 455 اسب بخار و گشتاور 710 نیوتن‌متر را تولید کنند. 4.1 ثانیه زمان نیاز است تا V60 Recharge به شتاب صد کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت این کراس اوور نیز 72 هزار دلار برآورد شده است.

5. بی ام و 330e

بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 - بی ام و 330 ای

شکی در برتری محصولات بی ام و نیست و 330e هم از آن دست هیبریدی‌های تمام عیاری است که قیمت نسبتاً اقتصادی و جذابی دارد. این ماشین نسبتاً اسپرت، قدرت بالایی دارد و توان بیشتر را به مصرف سوخت پایین ترجیح داده است. زیر کاپوت بی ام و 330 ای یک پیشرانه دو سیلندر 2 لیتری و یک موتور الکتریکی تعبیه شده که می‌توانند جمعاً قدرت 288 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر را تولید کنند. نیروی محرکه در این سدان خوش‌ترکیب از طریق یک گیربکس 8 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود.

6. لکسوس LC500h

بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 - لکسوس ال سی 500 اچ

یکی از گران ترین خودروهای هیبریدی فهرست پیش رو، لکسوس LC500h است. اگر از طرفداران محصولات لکسوس هستید باید برای عشقی که دارید حدود 102 هزار دلار هزینه کنید. کمتر کسی است که تمایلی به خرید لکسوس ال سی 500 با پیشرانه V8 نداشته باشد.

در مدل 2024 این ماشین لوکس و لاکچری یک پیشرانه 8 سیلندر V6 و دو موتور الکتریکی تعبیه شده که می‌توانند روی هم رفته قدرت 354 اسب بخار را تولید کنند. نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 10 سرعته و یک جعبه دنده سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شود. یکی از نقاط ضعف لکسوس در نسخه هیبریدی، صدای بیش از حد و آزار دهنده اگزوز است؛ حال آن‌که مصرف سوخت و شتاب اولیه آن قابل قبول و مطلوب خواهد بود.

7. شورلت کوروت E-Ray

شورلت کوروت ای ری

یکی دیگر از خودروهای گران قیمت لیست ما که جزو بهترین هیبریدی های جهان محسوب می‌شود، شورلت کوروت E-Ray است. پیشرانه این خودروی قدرتمند در قسمت انتهایی قرار گرفته و مجهز به یک موتور V8 با حجم 6.2 لیتر شده و مدل پایه کوروت دیفرانسیل عقب است.

شورلت در نسخه E-Ray علاوه بر موتور قدرتمند فوق، مجهز به یک پیشرانه الکتریکی در قسمت جلو شده تا محور جلو را به حرکت درآورد. طبق ادعای شرکت سازنده این خودرو، تنها 2.5 ثانیه زمان لازم است تا کوروت به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با این اوصاف، کوروت حاضر در فهرست ما از تمامی کوروت‌های دیگر ساخته شده سریع‌تر خواهد بود.

8. پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid

پورشه پانامرا توربو

بله گران ترین خودروی فهرست پیش رو ماشینی نیست جز پورشه پانامرا توربو مدل S E-Hybrid که رکورددار بلندترین نام برای یک خودرو است. پیشرانه قدرتمند پورشه مورد بحث می‌تواند قدرت 689 اسب بخار و گشتاور 870 نیوتن‌متر را تولید کند. زیر کاپوت یک پیشرانه V8 تویین توربو 4 لیتری قرار گرفته و یک موتور الکتریکی به آن کمک می‌کند. مسافتی که پانامرا هیبریدی می‌تواند تنها با یک پیشرانه الکتریکی طی کند، 35 کیلومتر با حداکثر سرعت 133 کیلومتر بر ساعت است.

9. مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس

بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 - مرسدس سی 63 اس ای

مرسدس بنز C63 نهمین گزینه در لیست بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 است که قصد داریم معرفی کنیم. در نسخه قبلی این خودروی لوکس یک پیشرانه V8 قدرتمند برای آن در نظر گرفته شده بود؛ ولی کمپانی بنز تصمیم گرفته مدل 2024 را با یک سیستم موتوری هیبریدی و AWD عرضه کند. خودروی جدید AMG با همکاری تیم فرمول یک بنز تولید شده و باتری‌های آن شباهت زیادی به نمونه‌های به‌کار رفته در مدل‌های مسابقه‌ای دارند.

در قسمت جلوی خودرو، یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ قرار دارد که به تنهایی قادر است قدرت 469 اسب بخار را تولید کند. به‌همراه پیشرانه الکتریکی می‌توان حداکثر قدرتی معادل 671 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر را تولید کرد.

10. مرسدس AMG S63 E پرفورمنس

مرسدس اس 63 ای

دو مولفه مهم سرعت بالا و لوکس بودن از هر نظر می‌تواند قیمت 190 هزار دلاری مرسدس بنز AMG S63 را توجیه کند. زیر کاپوت این غول اصیل، یک پیشرانه V8 تویین توربو 4 لیتری قرار گرفته که می‌تواند حداکثر قدرت 791 اسب بخار و گشتاور 1400 نیوتن‌متر را تولید کند. به‌ادعای مرسدس بنز، خودروی پرفورمنس AMG S63 می‌تواند در عرض 3.2 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره بهترین خودروهای هیبریدی سال 2023 چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*