کاهش تعرفه واردات تایر

کاهش تعرفه واردات تایر؛ لاستیک خودرو ارزان می‌شود؟

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معتقد است با کاهش تعرفه واردات تایر به‌زودی اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. آیا لاستیک ارزان می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین ملزومات هر خودرویی، تایر یا لاستیک است که متاسفانه طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت عجیب و غریبی روبه‌رو شده و همچون هر کالای دیگری خرید آن برای دارندگان خودرو سخت شده است. به‌تازگی اقدامات سازنده‌ای در راستای کاهش تعرفه واردات لاستیک ماشین انجام شده که در ادامه بررسی می‌کنیم.

کاهش تعرفه واردات تایر منجر به ارزانی خواهد شد؟

کاهش تعرفه واردات تایر

به‌گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت‌های مصوب لاستیک در مراکز عرضه ارزان‌تر شده، چرا که تعرفه واردات حدود 12 درصد کاهش داشته است. حسین فرهیدزاده گفت:

بر اساس تمهیدات کارگروه تنظیم بازار و جلسات برگزار شده با تولیدکنندگان در جهت تنظیم بازار تایر، اقدامات لازم در خصوص اعلام سبدهای ویژه توزیع تایر بر مصرف توسط کارخانجات تولید تایر انجام شده است. با توجه به کاهش تعرفه واردات تایر از 32 درصد به 10 درصد، اقدامات اجرایی لازم توسط واردکنندگان برای عرضه کافی کالا در سطح بازار صورت گرفته و اکنون شاهد روند کاهشی قیمت در سطح عرضه هستیم.

کاهش تعرفه واردات تایر

به‌اعتقاد فرهیدزاده، عده‌ای از سوداگران بازار لاستیک خودرو به امید احتکار تایر خودرو و فروش گران‌تر آن انبارهای خود را پر کرده‌اند، اما نمی‌دانند که تأکید مصوبات اخیر صادر شده در راستای تعادل بازار و ارزانی است. وی خاطرنشان کرده تمامی فعالان حوزه تولید و توزیع وظیفه دارند اطلاعات فروش تایرهای خود را در سامانه‌های مربوطه وزارت صنعت، معدن و تجارت نظیر سامانه جامع تجارت ثبت نمایند تا اگر روزی بازرسان مراجعه کردند همه چیز شفاف باشد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تأکید کرده مراکز عرضه و توزیع لاستیک می‌بایست قیمت‌های مصوب سامانه 124 را رعایت کرده و در صورتی که شهروندان با قیمت بیشتر از قیمت‌های اطلاع‌رسانی شده مواجه شدند می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه فوق ثبت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*