متیو پری

14 مورد از بامزه‌ ترین لحظات چندلر در سریال فرندز که ماندگار شدند

چند هفته‌ی قبل خبر مرگ متیو پری بازیگر نقش چندلر در سریال تلویزیونی فرندز همه را شوکه کرد؛ در این مطلب به 14 مورد از ناب‌ترین لحظه‌های طنز نقش چندلر که متیو با هنرنمایی تمام آن را نمایش داده می‌پردازیم.

سریال فریندز (friends) یکی از بهترین و پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی چندسال اخیر محسوب می‌شود که توانست در تمام دنیا محبوبیت خاصی داشته باشد. در چند روز گذشته خبر درگذشت متیو پری، بازیگر نقش چندلر بینگ خیلی از طرفداران این سریال را شوکه کرد. پری با ارائه‌ی بازی درخشان خود نقش‌ ماندگار و نمادینی را در سریال فریندز ایفا کرد و همه بازی او را دقیق، گیرا و از جذابیت‌های این سریال یاد می‌کنند. این بازیگر هرگز به واسطه‌ی برخی از بزرگترین خنده‌ها و شوخی‌های به یاد ماندنی سریال فراموش نخواهد شد، زیرا که به زیبایی هرچه تمام‌تر کمدی‌های ممکن را نمایش داد و شخصیتی از چندلر بینگ خلق کرد که همه با او احساس دوستی می کردند.

1. در دستگاه خودپرداز گیر کرده است

متیو پری

در اوایل بازی متیو در نقش چندلر یکی از مرتبط‌ترین شخصیت‌ها را به مخاطب نشان می‌دهد که نمونه‌ی آن را در فصل یک وقتی شهر نیویورک دچار خاموشی می‌شود این امر را به خوبی می‌بینیم.

بی‌شک مونولوگ‌های چندلر زمانی که در دهلیز ATB با یک مدل به نام جیل گوداکر گیر کرده، یک کمدی تمام‌عیار و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود. همچنین در ادامه از طریق دندان‌های به هم فشرده و تقریباً خفه شدن با آدامس، وضعیت خود را پای تلفن به جوی می‌گوید.

2. حرکت به یمن

متیو پری

یکی از مولفه‌‌های قوس شخصیت چندلر آنجایی خیلی بامزه و دوست‌داشتنی می‌شود؛ که رابطه‌ی تمام ناشدنی او با جنیس را می‌بینیم. در فصل چهارم او تصمیم به جدایی می‌گیرد، اما چون قصد برخورد با جنیس را ندارد به او دروغ می‌گوید که می‌خواهد شرکتش را به یمن ببرد و این دقیقا اولین جایی است که به ذهنش می‌رسد.

حالا برای این که جنیس حرفش را باور کند، یک بلیت می‌خرد و تا جایی که مجبور می‌شود کاملا واقعی به یمن برود، زیرا جنیس در فرودگاه منتظر بلند شدن هواپیمایش می‌نشیند.

3. درون جعبه

متیو پری

در یکی از قسمت‌های سریال فریندز به نام یکی با چندلر در جعبه است، بیگر پس از خیانت که مرتکب می‌شود، برای بخشیدن خودش در حدود شش ساعت درون جعبه‌ی چوبی دراز می‌کشد.

حتی اگر در بخش زیادی از این قسمت حضور فیزیکی چندلر را نبینیم، اما زمانی که انگشتانش را برای انجام حرکات به سمت گروه نشان می‌دهد، کاملا وجودش را احساس می‌کنیم. درحالی که این تصور و ایده بسیار احمقانه و دور از ذهن است، ولی تعهد و اهمیت چندلر به جوی را با طنز خاصی ثابت می‌کند.

4. دستبند در دفتر

متیو پری

در قسمت دیگری از سریال، چندلر درون موقعیتی قرار می‌گیرد که جرات قطع رابطه با هیچ شخصی را ندارد، سپس خودش را با جوانا رئیس ریچل در ساختمان بلومینگدیل می‌بیند. جوآنا چندلر را قبل از رفتن به جلسه، نیمه‌برهنه به صندلی دفترش می‌بندد و همانجا رهایش می‌کند.

راشل آن را پیدا کرده و به قسمت کابینه‌ی بایگانی می‌برد. حین تلاش چندلر برای رهایی، کمد را به سمت خود می‌کشد و به سر خودش ضربه‌ای می‌زند. درواقع این صحنه مانند خیلی از نقش‌آفرینی‌های متیو پری، برشی از مهارت‌های بالای کمدی او یاد می‌شود.

5. استفاده از هیپنوتیزم برای ترک سیگار

متیو پری

زمانی که چندلر در تلاش برای ترک سیگار است یک نوار هیپنوتیزم مانند را هرروز گوش می‌دهد. از آنجایی که نوار متعلق به دوست ریچل است، درواقع دیالوگ‌های تکراری ضبط شده‌‌ی روی آن مدام این جمله را را بیان می‌کند که او زنی قوی و با اعتماد به نفس است. این کلمات علاوه بر اینکه به ترک سیگار چندلر کمک می‌کند، بلکه جنبه‌های زنانه‌تر او به واسطه‌ی همین جملات نیز به نمایش درمی‌آید. مانند لحظه‌ای که از حمام بیرون می‌آید و حوله‌ای را دور بدن و موهای خودش پیچانده است.

همه چه آنجا جالب می‌شود که جوی پس از پیدا کردن همین نوار، صدای خودش را برای چندلر ضبط می‌کند با این جمله که باید هرروز یک ساندویچ پنیر برای او درست کند.

6. نمی‌توانم برای عکس‌ها لبخند بزنم

متیو پری

پس از اینکه چندلر و مونیکا نامزد کردند، تصمیم می‌گیرند ترتیبی برای عکس‌های این مراسم بدهند. چالش‌های عکاسی از جایی آغاز می‌شود که چندلر نمی‌تواند حین ثبت عکس، لبخند داشته باشد و این درست درحالی است که او مدام در شرایط عادی برای هرچه می‌خندد و در تمام مدت عکاسی چندلر تلاش دارد بخندد، اما لبخندش با حالتی از فشار دادن دندان‌هایش همراه با دردی خنده‌دار در چهره‌اش نمایش داده می‌شود.

همچنین جوی به او می‌آموزد که از روی نشانه لبخند بزند، ولی تلاش‌هایشان شرایط را بهتر نمی‌کند. در نهایت چندلر اصلا نمی‌تواند به درستی لبخند بزند و جوی در عکس‌های نامزدی به جای او می‌ایستد.

7. تظاهر به توبی بودن

متیو پری

از نقطه‌های عطف داستانی سریال فریندز، محل کار چندلر است و همچنین هیچ‌وقت نمی‌فهمید که او واقعا در آنجا چه کاری انجام می‌دهد. یکبار همکار او به نام باب، چندلر را توبی صدا کرد. اما چندلر هرگز این اشتباه را به خاطر داشتن یک دونات تصحیح نکرد، حالا سال‌ها گذشته و برای اصلاح این خطا بسیار دیر شده است.

مشکلات این خطا از جایی آغاز می‌شود که باب از توبی- چندلر درخواست کمک می‌کند تا از مردی با نام چندلر انتقام بگیرد، زیرا مانع ارتقای مقام او شده است. چندلر چاره‌ای جز همکاری با باب ندارد و این کمک تا جای پیش می‌رود که مجبور به خراب کردن دفتر خودش می‌شود.

8. محور!

متیو پری

بدون شک یکی از پربازدیدترین و حتی به یاد‌ماندنی‌ترین صحنه‌های فرندز متعلق به قسمتی است که چندلر، ریچل و راس سعی دارند کاناپه‌ی جدید راس را از پله‌ها بالا ببرند. در حالی که هر سه نفر آن‌ها در تقلا هستند که از پله‌ها عبور کنند، حین این کار راس بارها کلمه‌ی محور را با صدای بلند فریاد می‌زند.

تقابل فریادهای راس با فریادهای خشمگین چندلر که مدام می‌گوید ساکت شو، درواقع توانسته به یکی از بامزه‌ترین لحظات این سریال تبدیل شود. طوری که توسط طرفداران در همه‌جا نقل‌ می‌شود و همیشه در فهرست بهترین قسمت‌های فرندز قرار دارد.

9. من فقط یک میلیون دلار می‌خواهم

متیو پری

شکی در این وجود ندارد که حتی همان قسمت 10 دقیقه‌ای ابتدایی اپیزود آزمایشی Friends، پری(Perry) شوخ طبعی و طعنه‌های نمادینی از چندلر با بازی متیو پری به ما نشان می‌دهد که اتفاقا از طریق همین‌ها هم شخصیت مهم این سریال شناخته شد و شکل گرفت. تمام گروه در بار هستند که راس با عبوسی می‌گوید، فقط دلش می‌خواهد دوباره ازدواج کند.

راشل که گویی او را احضار می‌کند، پس از ترک بری در محراب ناگهان با لباس عروسی وارد می‌شود. چندلر سپس در پاسخ به رقم خوردن اتفاقات تصادفی این جمله را بازگو می‌کند که من فقط یک میلیون دلار می‌خواهم و این یکی از بهترین خطوط شخصیتی او به شمار می‌رود.

10. برنزه شدن راس

متیو پری

به طور قطع همیشه قرار نیست کل تمرکز صحنه روی چندلر باشد، اما باید بپذیریم لحضه‌هایی که حضور او کمرنگ می‌شود هم، تک خط‌های بازی و نقش‌هایش تمام نمایش را از آن خود می‌کند.در فصل آخر راس تصمیم می‌گیرد به مرکز برنزه‌ای برود که مونیکا می‌رود، ولی دستورالعمل‌ها را کاملا درست دنبال نمی‌کند و تقریبا با شمایل بیش از اندازه برنزه شده به خانه می‌آید.

وقتی راس خودش را نشان‌ می‌دهد چندلر در پاسخ می‌گوید، آیا در آن مکان خورشید بوده است. شاید اگر این دیالوگ را متیو پری نمی‌گفت، هرگز این قسمت از سریال و همچنین شوخی با این موضوع آنقدرها هم با ارزش نمی‌شد که البته زمان‌بندی درست کمدی و داستان‌سرایی پری این طنز را به یک واکنش و تبادل‌نظر به یادماندنی تبدیل کرد.

11. کالج چندلر

متیو پری

چند قسمت از سریال فرندز گذشته‌ی شخصیت‌ها را به نمایش می‌گذارد، زیرا آن‌ها خاطرات سال‌های جوانی خود را به یاد می‌آورند. بخشی از داستان‌های قدیمی مربوط به زمانی می‌باشد که چندلر و راس بایکدیگر در یک کالج بودند و ظاهری عجیب از دهه 80 داشتند.

مدل موی چندلر با الهامی از گله مرغان دریایی طنز جالب و خنده‌‌داری را با خود به همراه دارد. طرز لباس پوشیدن و ظاهر چندلر در دهه‌ی 80 آن آدمی نیست که ما اکنون می‌شناسیم و گویی ظاهراً کم‌عمق‌تر است.

12. لباس بابانوئل

متیو پری

قسمت‌هایی با مضمون کریسمس بارها در سریال تکرار شده‌اند که یکی از مهمترین آن‌ها The One With The Holiday Armadillo است. در تمام تعطیلات راس از بن مراقبت می‌کند و برای آموزش هانوکا به او لباس آرمادیلوی می‌پوشاند، البته تا زمانی که با بابا نوئل چندلر روی صحنه می‌رود.

با وجود اینکه چندلر از همان ابتدا قصد کمک به راس را دارد، اما ناگهان بن علاقه‌ی بیشتری به بابانوئل نشان می‌دهد و رقابت خنده‌داری بین آقای کلاوس و آرمادیلو کریسمس شکل می‌گیرد.

13. خوردن چیز کیک

متیو پری

فصل هفت سریال روی ارتباط متفاوت و جالب بین چندلر و ریچل تمرکز دارد. زمانی که کاملا تصادفی یک چیزکیک به آپارتمان آن‌ها تحویل داده شد، هردوی این زوج تصمیم می‌گیرند که شیرینی را بخورند ولی به طرز عجیبی معتاد این خوراکی می‌شوند. وقتی چند روز بعد یک چیزکیک دیگر به خانه‌ی آن‌ها می‌آید، دوباره نمی‌توانند جلوی خود را بگیرند.

چندلر و ریچل به قدری به این چیزکیک علاقه پیدا می‌کنند که وقتی روی زمین می‌افتد هم، بقایای آن را می‌خورند. رفتارهای این دو و داستان‌سرایی خنده‌دار با ارتباطی که بین آن‌هاست، شرایط را بسیار غیرقابل باور و درعین حال خنده‌دار جلوه می‌دهد.

14. زندگی با ادی

متیو پری

جوی که تقریبا همیشه هم‌اتاقی چندلر است، درجایی تصمیم به نقل مکان می‌گیرد. سپس با ادی آشنا می‌شویم که در نگاه اول یک مرد معمولی و عادی به نظر می‌رسد. اما کم کم رفتار او تغییر کرده و بسیار عجیب رفتار می‌کند.

او چندلر را به داشتن رابطه نامشروع و کشتن ماهی قرمزش متهم می‌کند و کاملا معتقد است که آن‌ها بایکدیگر سفری به وگاس داشته‌اند درحالی که هرگز این اتفاق نیفتاده و حتی شب‌ها هم خواب آن را می‌بیند. موقعیت و رفتارهایی که بین این دو رقم می‌خورد به نوبه‌ی خود بازی درخشان متیو پری به عنوان کمدین در نقش چندلر را به ما نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*