توقف تولید پژو پارس

خداحافظی با پژو پارس؛ توقف تولید پژو پرشیا تا پایان سال

معاون تحقیقات گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام خبر توقف تولید پژو پارس، اظهار کرد تولید پژو پرشیا تا پایان سال متوقف خواهد شد.

رادمنش، معاون تحقیقات گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص برنامه‌های این شرکت برای توسعه خودروهای برقی عنوان کرد ایران خودرو برنامه تولید تارا هیبریدی را برای توسعه محصولات با تکنولوژی جدید را در دستور کار خود قرار داده و تا پایان سال شاهد عرضه تارا هیبریدی خواهیم بود. خودرو تارا هیبرید در فاز نخست به پیشرانه EC5 مجهز خواهد شد و پس از عرضه پیشرانه IK3 نیز تارا هیبریدی را با پیشرانه IK3 روانه بازار خواهیم کرد.

جزئیات توقف تولید پژو پارس

معاون تحقیقات ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد پلتفرم پژو 405 با توقف تولید پژو پارس برای همیشه حذف خواهد شد. وی افزود خودرو پژو پارس آخرین محصول از پلتفرم پژو 405 محسوب می‌شود که تا پایان سال شاهد کنار گذاشته شدن آن از خط تولید خواهیم بود. همچنین ما سورن XUP را به‌عنوان جایگزین پژو پارس روانه بازار خواهیم کرد.

پژو پارس

رادمنش در ادامه بیان کرد تا قبل از این سورن با پیشرانه EF7 در سایت تبریز ایران خودرو به تولید می‌رسید، اما با توجه به توقف تولید پژو پارس و ارتقای پیشرانه EF7 به پیشرانه XUP قصد داریم سورن را با موتور XUP در سایت‌های تولیدی خزر، فارس و کرمانشاه به تولید برسانیم.

معاون تحقیقات ایران خودرو در ادامه در خصوص پلتفرم‌های جدید این گروه خودروسازی با اشاره به پلتفرم تارا گفت این شرکت برنامه‌هایی را برای توسعه محصول روی پلتفرم تارا در دستور کار خود قرار داده است. تا به امروز دو محصول روی پلتفرم تارا یعنی تارا اتوماتیک و دستی را به بازار عرضه کردیم. همچنین محصول جدید دیگری روی این پلتفرم به نام تارا V4 توسعه پیدا کرده که در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران به نمایش درآمد.