هیوندای سانتافه مدل 2024 نسل جدید

هیوندای سانتافه مدل 2024 هیجان‌انگیزتر از چیزی است که تصور می‌کنید

هیوندای سانتافه مدل 2024 نسل جدید طرفداران و منتقدان مخصوص خود را دارد؛ اما در اینجا نگاهی به ویژگی های جذاب Santa Fe نسل پنجمی خواهیم داشت.

هیوندای در تابستان گذشته به‌صورت رسمی از هیوندای سانتافه مدل 2024 رونمایی کرد که در واقع شروع نسل جدید آن را رقم می‌زند. نسل جدید این کراس اوور محبوب تحولی اساسی نسبت به نسل‌های قبلی در خصوص طراحی تجربه کرده، از لحاظ عملکرد یک قدم جلوتر رفته و به انواع و اقسام فناوری‌های پیشرفته مجهز شده است. با این حال، نظرات ضد و نقیضی نسبت به این شاسی بلند، خصوصاً طراحی نمای بیرونی آن وجود دارد. حالا اگر جزو کسانی هستید که نظر مثبتی نسبت به Santa Fe جدید ندارید، بد نیست مروری بر ویژگی‌های جذاب آن از مناظر مختلف داشته باشید.

ویژگی های چشمگیر هیوندای سانتافه 2024 نسل جدید

نمای جلو هیوندای سانتافه مدل 2024 نسل جدید

سانتافه نسل جدید در طراحی هیچ نشانی از نسل چهارم ندارد و با خطوط ظریف سانتافه‌های گذشته خداحافظی کرده است تا فرمی مربعی یا باکسی با اضلاع تیز متعدد به خود بگیرد. در نمای جلو این کراس اوور دی‌لایت‌های ال‌ای‌دی به شکل حرف H با حال و هوای آینده‌گرایانه توجه را جلب می‌کنند و پایین آن‌ها هم همین الگوی شبیه به H مشهود است. برجستگی گلگیرها در نمای کناری هم دوباره به یادمان می‌آورند که با یک خودرو سرسخت طرف هستیم و نهایتاً نمای عقب جایی است که چراغ‌های سرتاسری افقی با فرم مستطیلی و الگوی H، قرار گرفته در محلی خیلی پایین‌تر از حالت عادی، بحث‌برانگیز می‌شوند.

هیوندای سانتافه جدید با دو موتور در اختیار خریداران گذاشته می‌شود. یکی از این‌ها یک نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ هیبرید GDI با تمرکز روی مصرف بهینه سوخت و در نتیجه کاهش هزینه‌ها است. این موتور که با یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته همراه می‌شود، توانایی تولید قدرت 232 اسب بخار و گشتاور 367 نیوتن متر را دارد. نمونه دیگر اما با حجم 2.5 لیتر، توربوشارژر و فناوری پاشش مستقیم بنزین (GDI) می‌تواند 277 اسب بخار قدرت و 421 نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای انتقال نیرو محرکه متکی به یک گیربکس دوکلاچه 8 سرعته است.

نمای عقب هیوندای سانتافه مدل 2024 نسل جدید

حالا این پیشرانه‌ها چه عملکردی از خود نشان می‌دهند؟ نسخه مجهز به موتور 1.6 لیتری هیبرید طی 9.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و سرعت آن سقف 190 کیلومتر بر ساعتی دارد. نسخه دیگر که زیر کاپوت خود موتور 2.5 لیتری توربوشارژ دارد، ظرف 8 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و دارای حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعتی است.

این کراس اوور شاید حالا ظاهری سرسختانه به خود گرفته باشد، ولی کماکان در کابین همان رویکرد خانواده‌محور همیشگی را حفظ کرده است. در سه ردیف موجود در این خودرو 6 سرنشین می‌توانند جا بگیرند و فضای پا حتی در ردیف سوم هم به اندازه کافی وجود دارد. همچنین امکان تا کردن کامل صندلی‌های این ردیف مهیا است تا صاحب خودرو به حداکثر 2367 لیتر فضا برای نگهداری وسایل مختلف خود دسترسی داشته باشد.

هیوندای سانتافه مدل 2024 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی/کمک‌راننده با دست پر آمده است. هشدار جلوگیری از برخورد از جلو، هشدار توجه راننده (DAW)، هشدار حرکت در خط و هشدار توجه جلو (FAW) برخی از سیستم‌هایی‌اند که به افزایش ایمنی و تسهیل تجربه رانندگی کمک می‌کنند. در داشبورد هم دو نمایشگر 12.3 اینچی با همدیگر یک نمایشگر عریض به هم پیوسته را تشکیل داده‌اند که نیاز همه رانندگان پذیرا از فناوری‌های جدید را برطرف می‌کنند. حتی هیوندای از راه دور (OTA) اقدام به انتشار آپدیت برای این خودرو خواهد کرد.

کابین هیوندای سانتافه مدل 2024 نسل جدید

دو صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند در کابین Santa Fe مدل جدید موجودند و قابلیت فست شارژ سیمی 27 واتی وجود دارد. حتی چند پورت USB-C در ردیف سوم تعبیه شده است. کلید دیجیتال هیوندای هم امکان قفل و باز کردن درب‌ها و استارت موتور با استفاده از گوشی یا ساعت هوشمند را برای راننده فراهم می‌کند.

نسخه XRT سانتافه نسل جدید

در نهایت نسخه XRT سانتافه جدید جای اشاره دارد که هیوندای در قالب یک کانسپت به نمایش گذاشت. این نسخه آفرودی از کراس اوور هیوندای که بر پایه تریم Calligraphy ساخته شده، 45 میلی‌متر فاصله بیشتر نسبت به سطح زمین در مقایسه با نسخه استاندارد دارد. لاستیک‌های بزرگ‌تر، نردبان عقب، لاستیک ژاپاس، باربند سقفی و رینگ‌های مشکی 5 پر برخی از ویژگی‌هایی بودند که در نسخه به نمایش گذاشته شده مشاهده کردیم. ظرفیت یدک‌کشی این نسخه هم به حدود 2050 کیلوگرم می‌رسد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره هیوندای سانتافه مدل 2024 نسل جدید چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*