دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس در دگزومارک

دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس، در صدر جدول آزمون دگزومارک قرار گرفت

بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی دگزومارک، دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس – +Huawei Mate 60 Pro توانسته با عملکرد خیره‌کننده خود بالاتر از آیفون 15 پرو مکس در صدر جدول بهترین دوربین‌ها در دنیای گوشی‌های موبایل قرار گیرد.

جدیدترین گوشی‌های پرچمدار هواوی، سری Mate 60 هستند که طبق روال چند سال اخیر این کمپانی همچنان در لبه تکنولوژی دوربین گوشی‌های موبایل در حال حرکت هستند و با قابلیت‌های فوق‌العاده و عملکرد فنی مثال‌زدنی به محصولاتی عالی در این دسته تبدیل شده‌اند.

به‌تازگی دوربین مدل پرو پلاس از این گوشی توسط پایگاه معتبر DXOMark مورد بررسی قرار گرفته و عملکرد آن در بخش‌های مختلفی چون عکسبرداری، ضبط ویدیو و کیفیت زوم به بوته آزمایش گذاشته شده است. این گوشی موفق شده در تست‌های DXOMark بسیار درخشان ظاهر شده و با کسب امتیاز مجموع 157 در صدر این لیست قرار گیرد. دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس با گذر از هواوی پی 60 با امتیاز 157 و مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 15 که امتیاز 154 را کسب کرده‌اند، در صدر لیست بهترین گوشی‌های دنیا از حیث دوربین قرار گیرد. در رده پنجم این لیست، گوگل پیکسل 8 پرو با امتیاز 153 قرار گرفته است.

گوشی Huawei Mate 60 Pro Plus

بر اساس نتایج این تست که جزئیات آن به‌صورت مشروح در ادامه این متن ارائه خواهد شد، Huawei Mate 60 Pro Plus موفق شد در بخش‌های عکسبرداری و بوکه امتیازات 160 و 80 را کسب کند و در میان تمامی گوشی های دنیا بهترین باشد. از طرف دیگر، امتیاز این گوشی در بخش‌های بزرگنمایی و ضبط ویدیو به‌ترتیب برابر با 152 و 148 شد که رتبه‌های چهارم و سی و هشتم را برای آن به ارمغان آورد. این امتیازات باعث شد که گوشی جدید هواوی در صدر رده‌بندی دگزومارک قرار گیرد.

بررسی عملکرد فنی دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس

گوشی جدید هواوی از سه دوربین در ماژول پشتی بهره می‌برد که به شرح زیر هستند:

  • دوربین اصلی: 48 مگاپیکسلی، لنز f/1.4 تا f/4.0 با قابلیت تنظیم خودکار، فوکوس خودکار، لرزشگیر نوری
  • دوربین فوق عریض: 40 مگاپیکسلی، لنز f/2.2، فوکوس خودکار
  • دوربین تله فوتو: 48 مگاپیکسلی، لنز f/3، فوکوس خودکار، لرزشگیر نوری

عکسبرداری

به‌لطف عملکرد خیره‌کننده دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس، این گوشی توانست در بخش عکسبرداری تمامی رقبا را کنار زده و به‌تنهایی به‌عنوان بهترین گوشی بازار در این بخش شناخته شود. این گوشی امتیاز 160 را در این بخش به دست آورد که بالاترین امتیاز کسب شده توسط یک گوشی در این تست به شمار می‌رود.

دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس

مهم‌ترین نقاط قوت دوربین این گوشی در بخش عکسبرداری، بالانس فوق‌العاده بین نویز و وضوح تصاویر، فوکوس خودکار سریع و دقیق و عمق میدان بسیار عریض بوده که به‌لطف دیافراگم متغیر f/1.4 تا f/4.0 امکان‌پذیر شده است. این گوشی همچنین در شرایط نوری نامناسب هم عملکرد بسیار خوبی داشته و ضمن ارائه رنگ‌هایی واضح، جزئیات را نیز به‌خوبی ثبت می‌کند.

ضبط ویدیو

گوشی Mate 60 Pro+ از مد ویدیویی HLG HDR بهره برده و در تست‌های انجام شده نیز عملکردی ایده‌آل را ارائه داده است. مهم‌ترین رقبای این گوشی، هواوی P60 پرو و آیفون 15 پرو مکس بودند که هر دو در بخش ویدیوهای HDR عملکرد سرآمد داشته‌اند. به همین جهت محصول جدید هواوی نتوانست در این بخش هم مانند عکسبرداری صدرنشین باشد و پشت سر محصولاتی چون گوگل پیکسل 8 پرو و آیفون 15 پرو مکس قرار گرفت. با این وجود ضبط ویدیو در این گوشی هنوز هم یکی از بهترین‌ها در دنیا محسوب می‌شود.

این گوشی در تست ویدیو امتیاز 148 را کسب کرد و در شرایط نوری محتلف ویدیوهایی واضح با رنگ و جزئیات بسیار خوب را به ثبت رساند. البته مشکل اصلی دوربین این گوشی در بخش فیلمبرداری، نویز نسبتا زیاد در شرایط نوری کم است.

بزرگنمایی

امتیاز دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس در تست بزرگنمایی دگزومارک برابر با 152 شد. این گوشی به‌لطف تجهیز به یک لنز زوم با قابلیت ارائه بزرگنمایی نوری 3.5 برابری موفق شد در سطح بزرگنمایی متوسط و دور عملکردی عالی داشته باشد. بزرگنمایی این گوشی در شرایط نوری نه‌چندان مناسب هم عالی بوده و شاهد حفظ جزئیات فراوان در زوم در محیط‌های تاریک توسط این گوشی بوده‌ایم. البته در سطوح بالای بزرگنمایی، نویزهای نسبتا زیادی در تصاویر تشکیل شدند.

بوکه

گوشی Huawei Mate 60 Pro+ همچنین در بخش بوکه هم توانست سوژه‌ها را به‌خوبی تفکیک کند و چه در پرتره‌های یک نفره و چه چندنفره، منظره‌های بسیار شگفت‌انگیزی را خلق نماید. سطح جزئیات تصاویر بوکه این گوشی بسیار بالا ارزیابی شده و تصاویر آن نور مناسب داشتند. علاوه بر این، عملکرد بخش بوکه این گوشی در شرایط نوری نامساعد هم نسبت به بسیاری رقبا بهتر ارزیابی می‌شود.

دوربین Huawi Mate 60 Pro

بر همین اساس می‌توان گوشی میت 50 پرو پلاس هواوی را یکی از بهترین گزینه‌های برای افرادی دانست که دنبال اثرات بوکه مشابه دوربین‌های DSLR می‌گردند. این گوشی موفق شد در این بخش عملکردی بهتر از تمامی رقبا ارائه داده و جای خود در صدر لیست بهترین دوربین گوشی‌های موبایل از نگاه دگزومارک را مستحکم‌تر کند.

نقاط قوت دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس

بر اساس نتایج تست DXOMark موارد زیر را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین نقاط قوت Huawei Mate 60 Pro Plus عنوان کرد:

  • عملکرد کلی دوربین در این گوشی فوق‌العاده ارزیابی می‌شود و آن را به گزینه‌ای مطمئن برای ثبت انواع تصاویر و ویدیوها در شرایط مختلف نوری تبدیل می‌کند.
  • عملکرد Mate 60 Pro Plus برای ثبت تصاویر از دوستان و خانواده عالی است. این گوشی با پاسخ‌دهی سریع و ثبت جزئیات بی‌نظیر قادر است لحظات خانوادگی یا دوستی را به‌خوبی ثبت کند.
  • دیافراگم اتوماتیک لنز به‌طور خودکار بر اساس تعداد افرادی که داخل کادر هستند تنظیم می‌شود. بنابراین همه افراد می‌توانند به‌طور کامل در تصویر حاضر شوند.
  • عملکرد دوربین فوق عریض عالی است و امکان ثبت تصاویر از منظره‌های پهناور با حداکثر جزئیات را فراهم می‌کند.
  • سطح جزئیات دوربین این گوشی در هر بزرگنمایی بسیار خوب است.
  • رنج دینامیک گوشی بسیار بالا بوده و اکسپوژر آن برای تصاویر پرتره و منظره دقیق و عالی است.
  • تصاویر در اکثر شرایط، رنگ فوق‌العاده‌ای دارند.
  • توازن بسیار خوبی میان سطح جزئیات و نویز در بزرگنمایی‌های مختلف برقرار شده و جزئیات به‌خوبی ثبت می‌شوند.
  • فوکوس خودکار سریع و دقیق است و لرزشگیری تصاویر نیز کاملا کاربردی عمل می‌کند.
  • دیافراگم متغیر عمق میدان را در تمامی تصاویر به بهترین شکل بهینه‌سازی می‌کند.
  • پس‌زمینه در تصاویر پرتره به‌خوبی محو شده‌اند و ایزوله‌سازی سوژه به بهترین شکل انجام می‌شود.
  • دوربین تله فوتو با بزرگنمایی 3.5 برابری قادر به ثبت تصاویر ماکرو بسیار باکیفیت است.

دوربین هواوی میت 60 پرو پلاس

نقاط ضعف دوربین Huawei Mate 60 Pro Plus

در کنار نقاط قوت بارز گوشی جدید هواوی، برخی نقاط ضعف دوربین آن نیز به شرح زیر هستند:

  • دوربین این گوشی محدودیت‌های واضحی در فیلمبرداری در شرایط نوری نه چندان مناسب دارد.
  • در ویدیوهای با کنتراست بالا و نور کم جزئیات تا حدودی از بین می‌روند.
  • در حین ضبط ویدیوهای ورزشی و در محیط‌های بسته، ویدیوها با نویز نسبتا زیادی همراه هستند.
  • در شرایط نوری نامناسب، جزئیات چهره‌ها مثل کنتراست یا رنگ آن‌ها چندان واقع‌گرایانه و باکیفیت ثبت نمی‌شوند.
  • بریده شدن تصاویر، مبهم شدن بخش‌هایی از آن‌ها و مشاهده شبح‌هایی در گوشه‌های تصاویر (ghosting) از جمله ایراداتی هستند که در تصاویر و فیلم‌های ثبت شده توسط این گوشی قابل مشاهده خواهند بود.

به‌طور کلی، لیست ده محصول برتر دگزومارک در بخش عملکرد دوربین در گوشی های موبایل به‌صورت زیر است:

رتبهمدلدوربینسلفیصداتصویر
1+Huawei Mate 60 Pro157
2Huawei P60 Pro156141
3Apple iPhone 15 Pro Max154149143
3Apple iPhone 15 Pro154142
5Oppo Find X6 Pro153128
5Google Pixel 8 Pro153145142
7Honor Magic5 Pro152123138151
8Oppo Find X6150127
9Huawei Mate 50 Pro149145144141
10Google Pixel 8148140

جمع‌بندی: پرچمدار جدید هواوی؛ بر بام صنعت گوشی‌های موبایل!

گوشی جدید Huawei

به‌طور کلی هواوی میت 60 پرو پلاس را باید پرچمداری کم‌رقیب دانست که با ماژول دوربین شگفت‌انگیزش قادر است تصاویری بسیار باکیفیت، ویدیوهایی واضح و طبیعی و بزرگنمایی شگفت‌انگیزی را ارائه دهد. قابلیت تنظیم خودکار دهانه، فوکوس خودکار دقیق و بسیار سریع و عمق میدان عریض باعث شده‌اند که این گوشی هواوی به بهترین گزینه برای علاقمندان به تصویربرداری با گوشی‌های موبایل تبدیل شود. در عین حال، این پرچمدار هنوز در برخی بخش‌های ضبط ویدیوی نیازمند کار بیشتر است.

با این وجود اگر قصد دارید یک گوشی پریمیوم همه‌کاره خریداری کنید که در ضبط ویدیو هم عملکردی عالی داشته باشد، Mate 60 Pro+ بهترین گزینه برای شماست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*